Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 323i -98 M52B25 huohotin tukossa=öljyt sylinterissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EM^
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 65
    • Oulu

    e36 323i -98 M52B25 huohotin tukossa=öljyt sylinterissä?

    Terve!
    Elikkä tänään löin auton tulille, ja kaikki pelasi normaalisti mutta hetken (500m) ajon jälkeen huomasin että auto puskee valkoista savua, ja kurvasin parkkiin ja auto sammui. Pelkäsin pahinta koska olin lukenut näistä huohotinongelmista jo aikaisemmin täältä foorumilta, ja tarkoitus oli puhdistuttaa/vaihtaa huohotinsysteemi seuraavassa huollossa. Avasin konepellin ja nostin öljytikkua jolloin öljyä lenteli ympäri konehuonetta, joten päästin lopun paineen pois öljykorkin kautta. Näkyviä vuotoja ei ainakaan tuolla taskulampun valossa näkynyt, mutta auto ei enää lähde käyntiin joten ilmeisesti öljy on puskeutunut sylintereihin, kun startti ei jaksa konetta pyörittää?

    Auto oli ollut roikan päässä ennen lähtöä noin 5 tuntia, lämmittimenä säteilylämmitin ja pakkasta oli -10. Öljynpainevalo ei palanut eikä vilkahdellut missään vaiheessa, eikä myöskään öljyläikkiä näkynyt kotipihalla eikä matkalla.
    Eilen ajoin 220km putkeen autolla joten kone on ainakin kunnolla käynyt lämpimänä ennen tapahtumaa. Yön aikana kai on jotain jäätymistä siis päässyt tapahtumaan kun moottori on jäähtynyt. Eniten itseä ainakin epäilyttää tuo että kone ei jaksa startata. Saapa nähdä miten tuossa on käynyt, onko kenelläkään ottaa kantaa asiaan?

    Kiitoksia vastauksista!
    E36 323i -98
  • juhape
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 321
    • Pieksämäki

    #2
    Jos huohotin menee tukkoon niin öljyt tulee jostain ulos mutta ei ne kyllä sylinteriin pitäis mennä. Ja jos moottori polttaa öljyä niin savu on sinistä eikä valkeaa. Ettei sinne sylitereihin olis päässy jäähdytysnestettä joka sitten tuprusi valkeana ja jos siellä on sitä tarpeeksi niin kone ei kyllä pyöri.
    -BMW 530d Touring -14 LCI
    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
    -Zetor 6245-89
    -David Brown 996 -76
    -MF 35 -58
    -Tunturi Super Sport -85
    -Tunturi Super Sport -77

    Comment

    • EM^
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65
      • Oulu

      #3
      Originally posted by juhape View Post
      Jos huohotin menee tukkoon niin öljyt tulee jostain ulos mutta ei ne kyllä sylinteriin pitäis mennä. Ja jos moottori polttaa öljyä niin savu on sinistä eikä valkeaa. Ettei sinne sylitereihin olis päässy jäähdytysnestettä joka sitten tuprusi valkeana ja jos siellä on sitä tarpeeksi niin kone ei kyllä pyöri.
      Olisiko sitten mahdollista että kannentiiviste ois menny yhtäkkiä? Auto ei koskaan ole nostanut lämpöjä normaalin yli, aina pysynyt siinä klo 12:ssa, ja jäähdytinneste ollut puhdas öljystä eikä "majoneesiakaan" erityisemmin ole ollut. Nestettä on hävinnyt noin 1-2dl/muutama tuhat kilometri, mutta tuntuu että pinta laskee vain tiettyyn pisteeseen asti eikä vähene enää sen jälkeen. Neste myös ilmeisesti häviää paisarin alla olevan tiivisteen kautta koska joskus kovemmilla pakkasilla lumessa on ollut muutama nestetippa ja pelti joka on paisarin alla on hieman kostea.
      Last edited by EM^; 06-01-2008, 22:12. Reason: majoneesia ei siis korkissa eikä tikussa ole ollut
      E36 323i -98

      Comment

      • KaKaRa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 130
        • Turku/Kuopio

        #4
        Mulla jäätyi aikoinaan 330i:stä huohotin. Ajoin edellisenä päivänä 500km ja seuraavana päivänä käytin lämpimäksi ajoin 500m ja sammutin. Kun yritin käynnistää autoa tuli mustaa prkleesti eikä lähtenyt siis käyntiin. Kun yritin sahata toisen kerran käyntiin, mutta avaimesta ei tapahtunut mitään. Lopputulos oli sylinterit täynnä öljyä, mutta mitään ei hajonnut. Öljyt ainoastaan imettiin sylintereistä pois ja vaihdettiin vastusmallinen huohotin.
        E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
        E90 330d -06
        E36 328iT -96, "M-sport"
        VW junakeula -64

        Comment

        • ruikki
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 585

          #5
          tulppien syvennykset varmaan on täynnä öljyä ja puolat ui öljyssä.
          mutta ku ei jaksa pyörittää nii onko akussa virtaa?
          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

          Comment

          • EM^
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 65
            • Oulu

            #6
            Originally posted by KaKaRa View Post
            Mulla jäätyi aikoinaan 330i:stä huohotin. Ajoin edellisenä päivänä 500km ja seuraavana päivänä käytin lämpimäksi ajoin 500m ja sammutin. Kun yritin käynnistää autoa tuli mustaa prkleesti eikä lähtenyt siis käyntiin. Kun yritin sahata toisen kerran käyntiin, mutta avaimesta ei tapahtunut mitään. Lopputulos oli sylinterit täynnä öljyä, mutta mitään ei hajonnut. Öljyt ainoastaan imettiin sylintereistä pois ja vaihdettiin vastusmallinen huohotin.
            Tuo kyllä kuullostaisi mahdolliselle myös omallakin kohdalla että noin on käynyt.

            Originally posted by ruikki View Post
            tulppien syvennykset varmaan on täynnä öljyä ja puolat ui öljyssä.
            mutta ku ei jaksa pyörittää nii onko akussa virtaa?
            Akussa kyllä pitäisi olla virtaa tarpeeksi, kun viikon seisonnan -20 pakkasissa auto lähti käyntiin helposti kuten myös tänäänkin. Muuten tämän viikon seisonnan jälkeen siis ajoin tuon 220km jonka jälkeen siis tämä mahdollinen huohottimen tukkeutuminen tapahtui, voisikohan seisonta olla osasyynä tapahtuneeseen?
            E36 323i -98

            Comment

            • Carl0s
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 138
              • Espoo - Kivenlahti

              #7
              nyt alkoi itseäkin pelottaa tuo huohotin... mottina siis m50b20... Onkos missään ohjeita miten tuon huohottimen voi puhdistaa / ennaltaehkäistä sen jäätymistä ?

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #8
                itellä ku tuo huohotin putki jääty kerran niin auto työnsi vaan venttiilikopan tiivisteiden välistä öljyä. huomasin tuon tukkeutumisen ku auto alko kärytä ku sitä öljyä oli pitkin pakoputkea.
                irrotin vaan sen huohotinletku ja paineilmalla puhtaaksi. taisin kyllä jollaki myrkyllä sitä vielä pestä ja kuivasin sitte vaa paineilmalla hyväksi. tiivisteethän piti sitte vaihtaa venttiilikoppaan.
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • Nuuskis
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 99
                  • Kuortane

                  #9
                  Sama vika tuli tännekin lauantai aamuna, öljyt sylinterissä m54 koneella eikä jaksanu enää startti pyörittää konetta..
                  Ja mitä ilmeisemmin huohotinputki/venttiili jäässä. Bmw liikkeessä sanottiin, että kyllä ne öljyt pääsevät sylintereihin, koska yksi huohotin putki menee imukanavaan ja lykkää öljyt sieltä kautta...
                  E39 525i -01

                  Comment

                  • EM^
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 65
                    • Oulu

                    #10
                    Tänään auto viety hinauspalvelun avustuksella korjaamolle, keskiviikkona viimestään kerkeävät katsoa tarkemmin. Jos tuosta vielä toimivan pelin saa niin ilmeisesti otettava tavaksi joka syksy puhdistaa huohotin, saakohan tuohon mitään eristystä laitettua tai lämmitintä? Ainakaan realoem.com ei anna kuin tuon yhden huohotinmahdollisuuden M52B25-koneelle.
                    E36 323i -98

                    Comment

                    • Nuuskis
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 99
                      • Kuortane

                      #11
                      Kyllä se vaan taitaa varminta olla, kun itse vaivautuu tuon sillointällöin puhdistelemaan...
                      E39 525i -01

                      Comment

                      • [BMW]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 700
                        • Joensuu

                        #12
                        Kai se on pakko tehä tuo homma ku näitä tuntuu sattuvan useammille. Eli riittääkö jos osat 1,2 ja 6 puhdistaa? Millä tuon seperaattorin uskaltaa putsata? Jarrucleanerillä?http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=15
                        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                        -----------------------------
                        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                        Comment

                        • Fallu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1780
                          • oulu

                          #13
                          kiinnostas kyl mitä kaikkee siitä kannattas putsailla:think
                          |Sotkamo Connection|

                          Originally posted by Eetu
                          Dry vodka auttaa tähänkin.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            #14
                            On tästä ollut juttua ennenkin.
                            Postaus numero 215, siinä ohjetta.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • EM^
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 65
                              • Oulu

                              #15
                              Elikkä tänään sain auton korjauksesta takaisin, öljyä oli ollut sylintereissä joka imettiin pois sekä huohotin puhdistettiin, eikä mitään ollut mennyt rikki. Auto kävi nätisti ja tasaisesti mutta pukkasi ensimmäiset 5km melko reilua savua koska ihan kaikkea öljyä ei saatu pois. Ajoin noin 50km lenkin ja auto toimi kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, vedot oli tallella ainakin persdynon mukaan mitä sutimiselta pystyi testaamaan. Pakokaasu ei ole enää kuin normaalia höyryä, mutta siinä haisee aika vahvasti öljynkäry.

                              Pitää varmaan vaan antaa kovaa ajoa tarkkaillen tilannetta seuraavaan huoltoon asti joka on muistaakseni kahden huoltovalon päässä, jossa tehdä sitten tarkempi katsaus asiaan. Katalysaattorin ja lambdojen kunto varmaan selviää vasta seuraavassa katsastuksessa ellei niitä erikseen testauta.
                              E36 323i -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎