Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 etujarrut, ongelma..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturer Bock
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 312
    • Häme

    e36 etujarrut, ongelma..

    Kertokaahan viisaammat kun oon tehny etujarruremontin kyseiseen autoon niin vieläkin laahaa etujarrut osittain kun pyörittää rengasta, että mistä johtuu?

    -jarrusylinterit hoonattu
    -tiivistekumit vaihdettu/rasvattu mukana tulleella rasvalla
    -liu'ut uusittu
    -palat ja levyt uusittu vasta hoonauksen ja herkistelyn jälkeen
    -tekee samaa uusilla ja vanhoilla levyillä (Bosch+tarvikelevyt)
    -jarrulevyn/navan pinnat putsattu hyvin
    -pyörän laakeri uusittu toiselta puolelta

    Minkäverran sitten jarrusylinterin pitäisi palauttaa mäntää levystä?
    Onko vittu sitten olka-akselit suorat kummaltakaan puolelta kun tommosta tekee? Rupeaa rauhallisemmaltakin kaverilta hermo menemään kun ei sitte hyvällä tahdollakaan ala toimimaan
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Kyllähän ne palat aina levyä vastaan hankaa.Vähän vaikea sanoa että missä se raja menee,mutta jos ihanselvästi jumittaa niin katso vielä jarruletkujen kuntokin.Saattaa olla sen verran turvonnut että ei päästä paineita takaisinpäin.Siis jos on kumiletkut.

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #3
      Vaihda uusiin letkuihin, mielummin vahvistettuihin teräsletkuihin, ne ei ainakaan jumita! Vanhat haperoiset kumiletkut on syy moniin ongelmiin! Kilpa-autossamme vanhat monella mutkalla olevat kumiletkut aiheutti aivan posketonta palojen kulumista. Teräsletkuilla jarrutuntuma on ihan toista kuin kumiletkuilla!

      Tiedän ainakin yhden hyvän paikan mistä saa osia vahvistettuihin letkuihin...
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • ton1-87
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 99

        #4
        itsekin letkuja epäilisin.kaverilla oli kertynyt paskaa letkuun ja silläkin laahasi jarrut.uudet letkut ja eikun kokeilemaan.

        Comment

        • -Janetski-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 72

          #5
          ainahan ne vähä laahaa. Sehän on levyjarrun "ominaisuus".. Kunhan ei jumita niin pahasti että ajoski huomaa. Ja katsastus inssi viimestään alkaa poraan jos paljo laahaa

          Offtopicina että oli astra pirhanan hyvä ajaa sorateillä ku takana rumpujarrut laahas vähä kiinni. Tuntu että auto piteni metrillä mut inssi puuttu asiaan
          I <3 my M-sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎