Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokomuksia E36 Diesel bemareista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemari E36
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 201
    • Lapinlahti

    #16
    Mieltä olis lähössä vaihtoon 325 tds tourinki jos kiinnostaa... (tulossa isompi 530D)
    linkki alla...
    kiisselii on menny noin 7l/100km reippaallakin ajolla.
    Toldella mukava auto ajaa ja kohtuu tehokaskin
    E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
    Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
    X määrä mielenhäiriöitä...

    Comment

    • Tuutti
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 11
      • Ruovesi

      #17
      Ite hommasin joulukuun alussa e36 325tds manuaali pikkupakun ja tosi tyytyväinen oon ollut! auto on todella hyvä ajaa, 6000km tullu rullattua eikä oo ollu yhtään mitään vikaakaan. Ainetta menee joku 7l yhdistettyä. Vaihdekepin edessä olevasta syöttöruuvista saa tarvittaessa mukavasti lisäpotkua jos on tarvetta! Dieselvero on vuodessa jonkun 72e. Ei oo kyl mitää huonoo sanottavaa että kyllä suosittelen!

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by MooMoo View Post
        Jos kerran hyvin on toiminut, niin miksi sitten kannattais bensassa pysyä? Kun tuppaa syömään tua bensa 320 sitä 10l/100km, niin olisi vuodessa jonku verra halvempaa dieselillä, kun tulee reilut 25tkm ajettua vuotees. Vai onko dieselissä sitten jotain muita huomattavia kuluja veron lisäksi bensakoneeseen verrattuna..?
        Tuo kannattaa laskea ihan tosissaan paljonko siinä säästää jos vaihtaa.

        Mietit auton hinnan ja tuon veron niin voi olla että ei paljon halpene vielä noin vähillä kilsoilla per vuosi.

        Itse päädyin ajelemaan E38 4.4l bensakoneella tuon reilun 20tkm vuoteen

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #19
          Mähän en mitään mistään tiedä, mutta ootko ajatellu, että ottaisit toisella myllyllä olevan bensakoneisen e36:n? Mitä noista 2 litrasista oon kuullu niin ne söis kaikki järkiään tuon verran mitä mainitsit. Esimerkiksi vaikka m50b25... :think

          M52B25 koneessa on sitten pienempi imusarja kuin m50b25 koneessa, paljoko vaikuttaa kulutukseen, sitä en tiedä.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • HeL_rOt
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 46
            • Haapavesi

            #20
            Luulen että MooMoo on kerennyt viiden vuoden aikana tehdä päätöksensä :think
            2008 saattoi diesel olla vielä järkevä valinta noille kilometreille.

            Jottei ihan OT:ksi mene!
            Niin itselläni on myös hieman piristetty e36 sedan TD talvi käytössä ja kesällä 328i cabi, molemmat manuaaleja. Molemmilla tulee ~15tkm vuodessa, ja hieman halvempaa menoa on dieselillä samoilla ajoilla dieselvero mukaan lukien. Vaikka välillä putken täydeltä pääsee palamatonta tavaraa
            Last edited by HeL_rOt; 20-02-2013, 21:48.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by HeL_rOt View Post
              Luulen että MooMoo on kerennyt viiden vuoden aikana tehdä päätöksensä :think
              2008 saattoi diesel olla vielä järkevä valinta noille kilometreille.

              Jottei ihan OT:ksi mene!
              Niin itselläni on myös hieman piristetty e36 sedan TD talvi käytössä ja kesällä 328i cabi, molemmat manuaaleja. Molemmilla tulee ~15tkm vuodessa, ja hieman halvempaa menoa on dieselillä samoilla ajoilla dieselvero mukaan lukien. Vaikka välillä putken täydeltä pääsee palamatonta tavaraa
              No juu tässähän olikin hieno nosto tehtynä.

              Tosin pitää tuo minun kertomani edelleen paikkaansa
              Kokisitko että tuo diisel on lähellakään omanaisuuksiltaan kuin tuo 328?

              Comment

              • HeL_rOt
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 46
                • Haapavesi

                #22
                Kyllähän ne kulkujen puolesta aikalailla käsikädessä menee. Mut ajoltaan td vie vääntöjensä puolesta, lähtee menemään 2000 paikkaille, cabi 4000 rpm..
                Td:ssä on ahdin ja ecu tds:ssästä, cooleri mallia large.. Potikka löytyy joka on kytimestä kolmella eri tehoalueella, 1,5 bar ahtaa tehokkaimmalla.
                Pari kappaletta ollu näitä m51 koneisia, ainoastaan syöttöpumpun kanssa ollut propleemaa. Kannet, ahtimet jne. kyllä kestänyt omalla kohdalla.

                Dynossa tarkoitus käyttää molemmat, ensin kytkin remppa nokilekaan ja kakskasiin m50 imusarja ensin taiteilla paikallee.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎