Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 IS COUPE E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    318 IS COUPE E36

    Tuollaista menopeliä olisin hankkimassa. Olisi hyvä saada tietoja ko. autosta.

    Onkohan noi kovinkaan kestäviä kun kone on kuitenkin suht´pieni. Ja arvata voi että tän tyyppinen auto vois olla aika revitetty toisin kuin esim. 320.

    Eli onko kuin vika-altis?
    Kerkeekö tolla 103KW koneella? Ja millainen se on luonteeltaan?
    Ajokäytös, onko hyvä alusta?
    Toimiiko radallla?
    Miten se eroaa tuosta 320 mallista muuten kuin koneelta? Onko esim. jarruissa eroja?

    Jään odottelemaan vastauksianne arvon Bmw kerhon jäsenet. :juo
    P
    R
    N
    D
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    #2
    Haulla löytyy aika paljon kaikenlaista...
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #3
      Jos M3:sta unelmoit, kuten alatekstistäsi voisi veikkailla, niin älä osta 318iS:ää!!!!
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • JanneT
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 622
        • Espoo

        #4
        Re: 318 IS COUPE E36

        Originally posted by M-Technic
        Ja arvata voi että tän tyyppinen auto vois olla aika revitetty toisin kuin esim. 320.
        Miksi ihmeessä olisi sen enemmän revitetty kuin 320?

        Jos ylläpitokustannukset yhtään painaa vaakakupissa niin 318is vie voiton kuus-nolla 320:seen verrattuna. Jos kutoskone kiinnostaa niin itse siirtyisin suoraan 325:een jossa riittää voimavaroja jo ihan ei lailla.

        Sanottakoon vielä että 318is:llä ja M3:lla ei ole kyllä mitään tekemistä keskenään
        Power DZL

        Comment

        • Dandy
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1438
          • ....

          #5
          mopo! :wink:

          Osta suoraan 325 tai 328. En kyllä ymmärrä mistä päättelet, että 318 iS:llä olisi revitetty? 325 on taas aika taatusti saanut kenkää, mutta kyllä iso ja hyvä kone kestääkin polkemista eri lailla kuin pienempi jos huoltaa hyvin...

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #6
            Re: 318 IS COUPE E36

            Originally posted by JanneT
            Originally posted by M-Technic
            Ja arvata voi että tän tyyppinen auto vois olla aika revitetty toisin kuin esim. 320.
            Miksi ihmeessä olisi sen enemmän revitetty kuin 320?

            Jos ylläpitokustannukset yhtään painaa vaakakupissa niin 318is vie voiton kuus-nolla 320:seen verrattuna. Jos kutoskone kiinnostaa niin itse siirtyisin suoraan 325:een jossa riittää voimavaroja jo ihan ei lailla.

            Sanottakoon vielä että 318is:llä ja M3:lla ei ole kyllä mitään tekemistä keskenään
            Siis toi on ihan läppä toi köyhän miehen M3! 140hp vs. +300hp, ei ei. :P

            No jos nyt ajattelee käyttäjäryhmää niin noita 320 malleja vois löytyy paremmin pappojen ja naisväenkäytöstä. Kun taas kuvittelisin että toi Ässä olis useammin jonkun nuoren miehen alun käytöstä joka ajellu sillä viikonloput kavereiden kans ja käyttäny maks 2 vaihdetta ja pyörittäny konetta esson pihassa kilpaa sterkkojen kans

            Tohon 325 ei oo varaa. Katsokaas ekaa autoa täs ollaan hakemas :wink:

            Ja teinikolmonen E30 325 ei oikee kiinnosta....

            Mut toi Ässähän ei ihan yllä 320 suoritusarvoihin ainakaan numeroiden perusteella. Olisin kyllä ollu kiiinnostunut sen urheilullisista ajoominaisuuksista (jos niitä on). Et onko alusta sama? Osaaks ketää vastata noihin kyssäreihin? :?
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Kilpuri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 831
              • Tampere

              #7
              Siis haetaan oikeastaan lähinnä pelkkää ulkonäköä?!?

              Noh, eipä sitä kait hyvännäköisen eukonkaan kassa tartte puhua? Vai tarvisko kuitenkin?

              Tingi ulkonäöstä ja osta sedan! Saatat saada samalla rahalla enemmän järkeä!?! Ts. isomman koneen!
              Now: 525xd -09
              Ex: 330d -07
              Ex: 328i -96

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Re: 318 IS COUPE E36

                Originally posted by M-Technic
                Tuollaista menopeliä olisin hankkimassa. Olisi hyvä saada tietoja ko. autosta.

                Onkohan noi kovinkaan kestäviä kun kone on kuitenkin suht´pieni. Ja arvata voi että tän tyyppinen auto vois olla aika revitetty toisin kuin esim. 320.

                Eli onko kuin vika-altis?
                Kerkeekö tolla 103KW koneella? Ja millainen se on luonteeltaan?
                Ajokäytös, onko hyvä alusta?
                Toimiiko radallla?
                Miten se eroaa tuosta 320 mallista muuten kuin koneelta? Onko esim. jarruissa eroja?

                Jään odottelemaan vastauksianne arvon Bmw kerhon jäsenet. :juo
                Kannattaa etsiä käsiin TM 11/96, jossa on 318is sedan vertailussa. Tekniikka on melko lailla samaa kuin coupessa.

                Itse olen ajanut sekä 318is:llä, että 320i:llä ja tuntuu että käytännön sitkeyttä olisi 318is:ssä ollut enemmän. Ei siinä kuitenkaan kutoskoneen hegistä saatika saundia ole.

                Eli käytännössä suorituskyvyssä ei ole hirveän suurta eroa, mutta kulutuksessa on ainakin 1 l / 100 km..

                Rata-ajosta on paha sanoa, koska radalla ajamani 320i:ssä oli edessä 60 ja takana 40 mm madallus, 205/55 R 16 renkaat ja Bilstein iskarit lyhennetyllä joustolla, joten auton rataominaisuudet erosivat melko lailla vakiosta.

                Noilla modauksilla auto oli jo melkoisen hyvä ajaa radalla. 318is voisi alustansa puolesta olla jopa parempi, koska sen kevyempi keula ei puske mutkissa yhtä paljoa.

                Kai tiedät myös, että 318is:ää on kahdella eri koneella : 1,8l M42 100 kW (1990-1995) ja 1,9l M44 103kW (1996-1999)? Em. kommentit koskevat jälkimmäistä konetta, jossa on hyvänä puolena myös jakopään ketjukäyttö.

                Comment

                • JanneT
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2002
                  • 622
                  • Espoo

                  #9
                  Kaikissa 318is:ssä on ketjukäyttöinen kone, ja ainakin -93 mallissa M42 kone tuottaa 103kw.
                  Power DZL

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #10
                    Originally posted by Kilpuri
                    Siis haetaan oikeastaan lähinnä pelkkää ulkonäköä?!?

                    Noh, eipä sitä kait hyvännäköisen eukonkaan kassa tartte puhua? Vai tarvisko kuitenkin?

                    Tingi ulkonäöstä ja osta sedan! Saatat saada samalla rahalla enemmän järkeä!?! Ts. isomman koneen!
                    Niin siis 320 saisin? Vai 325sen? :|
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #11
                      Originally posted by JanneT
                      Kaikissa 318is:ssä on ketjukäyttöinen kone, ja ainakin -93 mallissa M42 kone tuottaa 103kw.
                      Siis sitähän minäkin. Mun katsomissa ilmoituksissa kaikissa -92 malleissa on tuo 103KW! Vaikkei eroa ole kuin muutama kw mutta kuitenkin.... :?
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Toipis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 122
                        • Kotka

                        #12
                        Re: 318 IS COUPE E36

                        Originally posted by SledgeHammer82
                        Itse olen ajanut sekä 318is:llä, että 320i:llä ja tuntuu että käytännön sitkeyttä olisi 318is:ssä ollut enemmän. Ei siinä kuitenkaan kutoskoneen hegistä saatika saundia ole.

                        Kai tiedät myös, että 318is:ää on kahdella eri koneella : 1,8l M42 100 kW (1990-1995) ja 1,9l M44 103kW (1996-1999)? Em. kommentit koskevat jälkimmäistä konetta, jossa on hyvänä puolena myös jakopään ketjukäyttö.
                        Vähän samoilla linjoilla olen Sledgen kanssa... Ennen tämän kyseisen yksilön hankkimista ajelin monilla 320i:llä, mutta tässä coupessa oli sitä jotain, myös ajotuntuma on parempi. Liekö johtuu juuri painopisteestä, ja/tai siitä että coupessa istutaan taaempana (?).

                        Erittäin edullinen auto pitää, paitsi vakuutukset hieman suolaiset kuten bemareilla tapana.

                        EDIT: mullakin tuo 103kW
                        ex. E39 528iA -96
                        ex. E61 530xdA -08
                        ex. E91 320iA Touring -08
                        ex. E39 525iA Sedan -02
                        ex. E36 318is Coupe -92

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #13
                          Re: 318 IS COUPE E36

                          Originally posted by Toipis
                          Originally posted by SledgeHammer82
                          Itse olen ajanut sekä 318is:llä, että 320i:llä ja tuntuu että käytännön sitkeyttä olisi 318is:ssä ollut enemmän. Ei siinä kuitenkaan kutoskoneen hegistä saatika saundia ole.

                          Kai tiedät myös, että 318is:ää on kahdella eri koneella : 1,8l M42 100 kW (1990-1995) ja 1,9l M44 103kW (1996-1999)? Em. kommentit koskevat jälkimmäistä konetta, jossa on hyvänä puolena myös jakopään ketjukäyttö.
                          Vähän samoilla linjoilla olen Sledgen kanssa... Ennen tämän kyseisen yksilön hankkimista ajelin monilla 320i:llä, mutta tässä coupessa oli sitä jotain, myös ajotuntuma on parempi. Liekö johtuu juuri painopisteestä, ja/tai siitä että coupessa istutaan taaempana (?).

                          Erittäin edullinen auto pitää, paitsi vakuutukset hieman suolaiset kuten bemareilla tapana.

                          EDIT: mullakin tuo 103kW
                          Tuntuuko et tos Ässäs olis jäykempi alusta kuin 320:sessä?
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by JanneT
                            Kaikissa 318is:ssä on ketjukäyttöinen kone, ja ainakin -93 mallissa M42 kone tuottaa 103kw.
                            Ahaa, tavallisissa 318:sta ainakin oli vanhemmissa remmi ja E30 318is-malleissa samoin.

                            Noissa E30 318is:sissä oli tuo 100 kW ja kuvittelin että ensimmäisissä E36:sissa olisi ollut tuo sama kone, koska konehan esiteltiin vasta 89.

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #15
                              Originally posted by SledgeHammer82
                              Originally posted by JanneT
                              Kaikissa 318is:ssä on ketjukäyttöinen kone, ja ainakin -93 mallissa M42 kone tuottaa 103kw.
                              Ahaa, tavallisissa 318:sta ainakin oli vanhemmissa remmi ja E30 318is-malleissa samoin.

                              Noissa E30 318is:sissä oli tuo 100 kW ja kuvittelin että ensimmäisissä E36:sissa olisi ollut tuo sama kone, koska konehan esiteltiin vasta 89.
                              No sitähän minäkin :juo
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎