Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b25 kansipahviko paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl0s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 138
    • Espoo - Kivenlahti

    e36 m50b25 kansipahviko paskana?

    Juu, eli kaverin puolesta hieman utelen. Eli kyseinen kikotin kilahti tuossa kehällä, noin 180kmh vauhdista turun moottoritielle, räkien kaikki öljyt ulos. Koko auto, alusta ja konehuone oli täynnä öljyä.

    Noh, kaveri hinasi auton pihalleen, tutkaili sitä hieman, iski öljyä sisään ja kokeili kuis kone käy, ihan nätisti tuntui käyvän ilman ylimääräisiä sivuääniä, joten heittämään testilenkkiä. Testilenkin aikana koneesta katosi tehot, ja jaksoi juuri ja juuri käydä tyhjää kaasu pohjassa.

    Tänään sitten tutkailtiin hieman tuota konetta. Iskee koneen tulille, ja odottelee että lämpenee, niin kun ilmausruuvin avaa, puskee sieltä mailman tappiin asti pelkkää höyryä, ja kun paisarin korkin avaa, tulee sieltä pienimuotoinen tasainen geyshiri. Kun koneen sammuttaa, tuntuisi jostain syylärin kohilta tulevan kohtuu kova paukunta ja porina...

    eli onkos kellään hajua mikäs tuossa voisi olla ?

  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Taitaa olla helpointa että kerrot kun kone on purettu että mitä kaikkea siihen loppuviimein saitte aikaiseksi toivomalla että se korjaantuu öljyä lisäämällä, kyllä nyt taitaa olla vähän isompi homma kuin kansipahvin vaihtaminen tuo korjaus ja rikki enemmän kuin 1 osa...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #3
      Tuon testilenkin jälkeen taitaa olla helpointa ku alkaa metsästää uutta konetta...

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1363
        • Lempäälä

        #4
        taitaa olla motti entinen, todennäköisesti lakrut on risana ja kanspahvi menny.

        tarjotaan romusta rikkinäisellä moottorilla 1ke näkemättä.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Carl0s
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 138
          • Espoo - Kivenlahti

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Taitaa olla helpointa että kerrot kun kone on purettu että mitä kaikkea siihen loppuviimein saitte aikaiseksi toivomalla että se korjaantuu öljyä lisäämällä, kyllä nyt taitaa olla vähän isompi homma kuin kansipahvin vaihtaminen tuo korjaus ja rikki enemmän kuin 1 osa...

          Itse en tuosta tapauksesta pahemmin muuten tiedä, mitä eilen tutkailin sitä ennenkun se halus laittaa sen käyntiin. Ja mitä sitä pystyi siinä hetken aikaa tarkkailemaan, niin muuten tuntui käyvän ihan normaalisti ilman ylimääräisiä sivuäänia, paitsi juuri tuo jäähdytysjärjestelmässä oleva levoton paine.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Joop, eiköhän se kuitenkin ole ns. leiponut kiinni jos on tehot hävinneet totaalisesti. Joka tapauksessa, jos sieltä on tollaisessa vauhdissa tullu öljyt ulos niin laakerit on selvää tavaraa, jos se ei vielä pidä meteliä käydessä niin kohta pitää. Yläkerrassa voi olla aika pahaa jälkeä vaikkei pitäisi suuremmin meteliä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Carl0s
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 138
              • Espoo - Kivenlahti

              #7
              No päivitellään taas vähän tilannetta. Kaveri kävi tänään hakemassa auton takas joltain jannulta, jolla pitäisi olla jonninverran kokemusta bemarin koneista. Siinä kun käytiin hakee sitä, tokas vaan että epäilee vahvasti että ois kansipahvi paskana (ei sotke nesteitä, tulpat ihan ok väriset, ja päästöissäkään ei ollut jäähdytysnesteitä seassa), mutta vesipumppu oli paskana (Se itse ratas oli irronnut akselista) ja syylari paskana. (revenny / haljenny ylimmän kennon kohilta), ja termari kaput (tästä ei enempää tietoa).

              Noh, vesipumppu ja termari oli vaihdettu, ja syyläri paikattiin kemiallisella metallilla. Ajettiin ~30km niin tuo kemiallinen mettallipaikka petti, ja sitäkautta kamat ulos.

              Uudestaan mettallia siihen -> kahville -> pitää joten eikun nestettä koneeseen. Noh, miten yleensä (itselläni) on tuo nesteiden vaihto mennyt. Vanhat kamat ulos, uutta sisään, pumppaillaan vähän alavesiletkusta, lisää kamaa, ilmausruuvi auki, kone käyntiin ja pumppailaan ja lisäillään nesteitä kun tarvis. Ilmausruuvista pulputtannut ~15-20min kuplaa jonka jälkeen kabiini muistuttanut saunaa ja kuplatkin vähentyneet.

              Noh, tässä kikottimessa ilmausruuvista tuntuu puskevan vain höyryä, ja alavesiletku tuntuisi olevan tyhjä. Kun kokopaskaan kaataa reilusti vettä ilmausruuvi, ja korkki auki, niin että ilmausruuvistakin alkaa tulla vettä ulos, ja iskee koneen käyntiin, pulputtaa se kohtuu normaalisti sieltä ilmaa ulos, mutta ~10min jälkeen ilmaantuu taas se tuttu höyry... Ja kabiiniin ei missään vaiheessa tule haaleaa kuumempaa ilmaa.


              Tulipa epäselvää tekstiä. 3h taistellu ton kikottimen kaa huoltiksen parkkiksella, nyt unta napaan...

              Comment

              • 525TurboIC
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663
                • Pomarkku

                #8
                Todennäköisesti myös termostaatti on paskana...
                Edittiä eiku lukihan se jo tuossa ylempänä...
                Last edited by 525TurboIC; 25-01-2008, 21:12.

                Comment

                • Carl0s
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 138
                  • Espoo - Kivenlahti

                  #9
                  Originally posted by 525TurboIC View Post
                  Todennäköisesti myös termostaatti on paskana...
                  Juu, unohtu eilen mainita eli paskana oli Syyläri, visko, termari ja tänään selvisi että se ihme pumppu joka siirtää nestettä sisäkennolle.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎