Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -92 Perämurikka huollon tarpeessa/korjattavissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morriz
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 1611
    • Honkajoki

    E36 325i -92 Perämurikka huollon tarpeessa/korjattavissa?

    Eli tuollanen 208tkm ajettu 325i. Perästä kuuluu kolahdus kiihdyttäessä ja himmatessa. Nostin autonperän tunkilla ylös ja kardaanista kun vääntää tuntuu perässä selvä välys joka sielä tuota ääntä pitää.

    Eli onko sieltä jokin laakeri kulunut?

    Saako ja kannattaako varaosia metsästää ja kuinka helppo tuollaisia on korjata?

    Korjatessa asentaa lukko ja löytyykö sellaisia osia edullisesti?

    Kannattaako tuohon harkita suoraan käytetyn perän (25% lukolla jos kerran vaihtaa perän) hankkimista tilalle?

    Kai tuo rauhallista ajoa kuitenkin kestää vielä pitkäänkin?
    Aikaa perän irroitukseen ja tutkintaan viemiseen ei juuri ole.

    En oo itse tekemässä muuta kuin irrotan tuon murikan ja alanmiehet saa hoitaa loput. Samalla vaihdan sitten nuo peränkannatinpuslat. En löytänyt searchilla vastauksia aiheeseen koska kyseessä ei ole takakelkan etummaisetpuslat.
    Semmonen ongelma tällä kertaa, jeesatkaa viisaammat ja kokeneemmat
    Last edited by Morriz; 15-01-2008, 16:56.
    -NO FARMS NO FOOD-

    M5 -93 Diamantschwarz
    525i -86 Diamantschwarz
    528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
    X5 3.0d -05 Titansilber metallic
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Kuulosta norkaalilta kulumiselta, en usko että hajoamassa on. Nm.320tkm ajettu ja myös pientä välystä havaittavissa... Ei silti ajossa klonksu, jos ei valoissa kytkimellä nypäyttele.
    ...

    Comment

    • Morriz
      BTCF Member
      • Nov 2005
      • 1611
      • Honkajoki

      #3
      Olis vaan huomattavasti mukavampi päästää menemään kun tietää, että se on kunnossa. Olis meidänki taloudes toinenki timmiperse emännän lisäksi
      -NO FARMS NO FOOD-

      M5 -93 Diamantschwarz
      525i -86 Diamantschwarz
      528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
      X5 3.0d -05 Titansilber metallic

      Comment

      • Rosi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 474
        • Lapinjärvi, Kouvola

        #4
        no hyvä että on emännällä edes timmiperse mutta ei muuta kun uutta perää vaan hankkimaan autoon... kokemusta on meinaan siitä kun matka päätty siihen kun perä sano sopimuksen irti lukollisen perän löytäminen voi olla aika hankalaa kyllä mutta sellanen ilman muuta jos vaan löytyy...
        Nyt: Bmw E92 325 -07

        EX: Bmw E36 320 Coupe -95, Bmw E36 325 Cabriolet -95

        Comment

        • Morriz
          BTCF Member
          • Nov 2005
          • 1611
          • Honkajoki

          #5
          Originally posted by Rosi View Post
          no hyvä että on emännällä edes timmiperse mutta ei muuta kun uutta perää vaan hankkimaan autoon... kokemusta on meinaan siitä kun matka päätty siihen kun perä sano sopimuksen irti lukollisen perän löytäminen voi olla aika hankalaa kyllä mutta sellanen ilman muuta jos vaan löytyy...
          Juu eukon perä on taattua laatua toisin kuin coupen

          Eikö näitä tosiaan e36 325 periä ole tosiaan kukaan korjannu/huoltanut?
          -NO FARMS NO FOOD-

          M5 -93 Diamantschwarz
          525i -86 Diamantschwarz
          528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
          X5 3.0d -05 Titansilber metallic

          Comment

          • 316tic
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 244
            • Nokia

            #6
            onko se kolahdus tasaista pientä naputusta kiihdytettäessä ja moottori jarruttaessa? vai selkeä pelkkä kolahdus?

            Omassa -92 e36 325 oli väärät perä oljyt ja lukko piti omituista naputusta kiihdyttäes ja moottorijarrul. vaihdoin vs 500 mobilit ja vika hävis tyystin kiitos vinkin "mortimer":in.
            BaijerilainenMutteriWiritys

            Comment

            • Morriz
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 1611
              • Honkajoki

              #7
              Kyllä se on ihan selkeä kolahdus. Sama kolahdus kuuluu kun kartaania käsin vääntää kumpaankin suuntaan ja selvä välys sielä tuntuu.
              -NO FARMS NO FOOD-

              M5 -93 Diamantschwarz
              525i -86 Diamantschwarz
              528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
              X5 3.0d -05 Titansilber metallic

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Purkaamot my noita 2-700 eurolla, yksityiseltä saa kaljakorista ylöspäin. En lähtis ite ainakaan shimmailemaan. Kun ne rattaat kuluu, tulee välystä, alkaa klonksua. Jos huollat perän, eli vaihdat laakerit yms, niin sinne väliin saa eri paksuuden aluslevyjä jolla saa korjattua tota hampaiden kohdistamista. Toisaalta jos lukoton perä saa selkäsaunaa ja sikaa, pikkurattaiden ristiakseli voi vääntyessä aiheuttaa tota kans.

                Comment

                • -santtu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 260
                  • Uurainen

                  #9
                  hommaat vaan siihen jostai uuden välityksen..itellä meni viikkositten taas vaihteeks ristitappi poikki...hajin Tunturilta 518:sen perämurikan ja siitä sisukalut omaan...välitys on vaan 4.27 ni huiput jää n.180km/h mut ei kyllä kauaa mee et kelaa sen ja kunnolla kiihdyttäessä ei putoa "tehoalueelta".....518/520 periä saa parilla sadalla

                  ja voihan hammaskulmia säätää mut epailen että hyödyttää jos kerta jo kolisee...olis pitäny säätää sillon jo ku pelkästään vollotti

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Minulta löytyy 325 lukottomia takuumurikoita 200€ lähetyskuluineen....

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎