Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vm 98 automaatti ilmastointi sammuu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • papukaija
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 2

E36 vm 98 automaatti ilmastointi sammuu

Eli vaikka laite on päällä niin yhtä äkkia puhallus menee pois päältä ja ohjainyksikön (joka on vaihdettu) säätäminen ei auta ei siis reagoi mitenkään.
    Välillä laite alkaa myös puhaltamaan täydellä teholla.

BTW
    Osaisiko joku kertoa mikä on ohjainpaneelin takana olevan tuulettimen virka :think
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

Taitaa vika olla yhden vastuksen juotoksessa. Tossa korjausohjeet. -> http://www.macadamizer.com/bmwfix.html

Korjasin joskus samanlaisen vian vain juottamalla kyseisen vastuksen uudestaan kiinni. Tohon tulee joku kylmäjuotos tms ja rupeaa yleensä toimimaan kunhan vaan sulattaa tinat millä toi vastus on kiinni.

Se puhallin mittaa auton sisälämpötilaa ja säätää puhallinvoimaa sen mukaan ja myöskin ilman lämpötilaa jota sinne kabiiniin työntää että lämpötila pysyisi säädetyssä arvossaan.
    Last edited by Robi; 15-01-2008, 11:37.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

Comment

• papukaija
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 2

Lisäys kysymykseeni

Kiitos

Olen vaihtannut kyseisen ohjainyksikön (uusi) juuri ja vika jatkui samanlaisena.
      Onko mahdollisia muita vaihtoehtoja.

Voiko puhallin ohjainyksin takana vaikuttaa kyseisellälailla toimintaan :think

Comment

• arnop
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 55
        • Pohjois Espoo

Mulla on sama vika. Luulen, että vika on mokkulassa (Final stage) joka ohjaa puhaltimen nopeutta. Käsittääkseni kojetaulussa oleva ohjainyksikkö antaa ohjausjännitetietoa kyseiselle mokkulalle ja se säätää transistorilla oikean nopeuden.
        Oireina on puhallusnopeuden vaihtelu aivan satunnaisesti. Mokkulan saa esim. merkkivaraosa kaupasta nimelle (Final stage)
        Itse en ole sitä vielä uusinut, mutta nyt ei flekti pyöri enää kuin joskus!!!!
        E36 328 touring -95

Comment

• Timppis
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 19
          • Kausala

Minulla on myös kyseinen vika, kyseessä on vm. 96 E36. Ilmastointi saattaa sammua täysin yllättäen, mutta taas sitte kohta lähteä päälle tai sitten ei! Lähiaikoina tekee niin että kun autoon kytkee virrat pidemmän seisontajakson jälkeen (1pv) niin sitten ilmastointi lähtee taas puhaltamaan, mutta sammuu parin minuutin jälkeen

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎