Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä hiilikuitukonepelti e36:een?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    #16
    Originally posted by BMW86 View Post
    Huomaako ajaessa eron jos on tollanen 8,9kg:n pelti keulalla? Että kiihtyykö paremmin, vai onko erot niin pieniä?
    no ei se nyt sentään NIIN paljoa vaikuta..jätät kontista pois ne subit niin vaikuttaa saman verran tai enemmän jos raskaat lasikuitubitumikakkosnelos viritykset. kyllähän keventämällä saa auton kiihtymään paremmin mutta jos alkuperäinen painaa 18 ja tuo 9kg niin HALOO??!

    tosin mistäs minä tiedän kun en ole kokeillut eli on pelkkää mutua

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by metanolman83 View Post
      no ei se nyt sentään NIIN paljoa vaikuta..jätät kontista pois ne subit niin vaikuttaa saman verran tai enemmän jos raskaat lasikuitubitumikakkosnelos viritykset. kyllähän keventämällä saa auton kiihtymään paremmin mutta jos alkuperäinen painaa 18 ja tuo 9kg niin HALOO??!


      Njoo, onhan toi konepellin vaihto pelkkää hifistelyä, mutta jos autoa on muutenkin kevennetty niin toi on näppärä paikka ottaa 10kg lisää painosta pois.

      Comment

      • metanolman83
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 249
        • itä suomi

        #18
        Originally posted by Hammu View Post
        Njoo, onhan toi konepellin vaihto pelkkää hifistelyä, mutta jos autoa on muutenkin kevennetty niin toi on näppärä paikka ottaa 10kg lisää painosta pois.
        tietenkin jos autoa on jo valmiiksi kevennetty niin sitten siitä voi olla lisä hyötyä mutta pelkästään 10kg painon pudotuksella ei saa mitään näkyvää aikaan.kun puretaan sisusta,vararengas ja kaikki luukut vaihdetaan niin sitten saattaa jo tuntea eron kiihtyvyydessä.

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by metanolman83 View Post
          tietenkin jos autoa on jo valmiiksi kevennetty niin sitten siitä voi olla lisä hyötyä mutta pelkästään 10kg painon pudotuksella ei saa mitään näkyvää aikaan.kun puretaan sisusta,vararengas ja kaikki luukut vaihdetaan niin sitten saattaa jo tuntea eron kiihtyvyydessä.
          Juurikin näin

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #20
            Jos aletaan puhumaan ihan oikeasti kilpa-autoista, niin 10kg on paljon. Lisäksi esim. konepellissä se on painopisteen yläpuolella (yleensä karkeasti noin vaihdekepin nupin korkeudella) mikä on myös perseestä.

            Jos taas puhutaan pääosin R-kioskilla seisovasta koslasta, niin lienee kokonaisuuden kannalta ihan sama mitä pelti painaa.
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • Oldtimer
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 350
              • Ähtäri

              #21
              Mielipideasioita tietysti, mutta osaa tuollainen hiilarikonepeitto olla autossa susiruma.
              ----: Fuck The Fuel Economy :----

              Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

              Comment

              • BMW86
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 28

                #22
                Sitähän mä just meinasin, että kiihtyykö se auto paremmin, vai mikä vaikutus sillä sit on, kun en tiennyt? Ja vastauksen sainkin, kun joku kirjoitti, että taitaa olla pelkkää hifistelyä...

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  #23
                  Omaan projektiin olen vääntämässä etulokasuojia sekä luukkuja kuidusta, puskurit ovat vielä harkinta-asteella. Lisäksi olen suunnitellut muita arkikäyttöä haittaamattomia kevennyksiä, näistä olen laskenut saavani ehkä noin 70-80kg painoa pois, minusta tuo on aivan törkeästi, ottaen huomioon, että tuo säästö on pelkkää extraa, eikä ole käytännössä mistään pois.

                  Minusta hifiselyä on ainoastaan se, että valitaan helpommin saatavista komposiittimateriaaleista juuri se kaikkein kallein, eikä tyydytä esim. tarkoitukseen erinomaisesti soveltuvaan ja huomattavasti halvempaan lasikuituun+epoksihartsiin, jota voi lisäksi itsekin työstää. Tinkimättömille rahamiehille ja mielikuvituksettomille show-tuunaajille hiilikuitu on kuitenkin kai se ainoa vaihtoehto.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by r.w. View Post
                    Minusta hifiselyä on ainoastaan se, että valitaan helpommin saatavista komposiittimateriaaleista juuri se kaikkein kallein, eikä tyydytä esim. tarkoitukseen erinomaisesti soveltuvaan ja huomattavasti halvempaan lasikuituun+epoksihartsiin, jota voi lisäksi itsekin työstää.
                    Vaihda vielä epoksi polyesteriin, niin vielä halpenee.

                    Itselläni olisi tiedossa muuten E36:een M3-mallisia (lasi / polyesteri) puskureita jos jotain kiinnostaa...
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #25
                      Originally posted by Kilpuri View Post
                      Vaihda vielä epoksi polyesteriin, niin vielä halpenee.

                      Itselläni olisi tiedossa muuten E36:een M3-mallisia (lasi / polyesteri) puskureita jos jotain kiinnostaa...
                      Hyvä vinkki, mutta tuon polyesterin kanssa on joskus jo duuninkin puolesta tullut läträttyä sen verran, että ei kiitos. Epoksi on toki kalliimpaa, mutta onneksi lujuus ei jää sen ainoaksi hyväksi ominaisuudeksi. Omilla hinta-vaatimusasteikoilla epoksi asettuukin aika optimaaliseen väliin.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • sturer Bock
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 312
                        • Häme

                        #26
                        Originally posted by r.w. View Post
                        Omaan projektiin olen vääntämässä etulokasuojia sekä luukkuja kuidusta, puskurit ovat vielä harkinta-asteella. Lisäksi olen suunnitellut muita arkikäyttöä haittaamattomia kevennyksiä, näistä olen laskenut saavani ehkä noin 70-80kg painoa pois, minusta tuo on aivan törkeästi, ottaen huomioon, että tuo säästö on pelkkää extraa, eikä ole käytännössä mistään pois.

                        Minusta hifiselyä on ainoastaan se, että valitaan helpommin saatavista komposiittimateriaaleista juuri se kaikkein kallein, eikä tyydytä esim. tarkoitukseen erinomaisesti soveltuvaan ja huomattavasti halvempaan lasikuituun+epoksihartsiin, jota voi lisäksi itsekin työstää. Tinkimättömille rahamiehille ja mielikuvituksettomille show-tuunaajille hiilikuitu on kuitenkin kai se ainoa vaihtoehto.

                        Karkaa keskustelu nyt auton keventämiseen siitä, mistä alunperin puhuttiin, mutta vielä kun etujakkarat vaihtaa keveisiin penkkeihin niin eiköhän siitäkin se n. 20kg lähde painoa pois...ainakin vakiot sporttijakkarat ei mitään kovin kevyitä ole ja keveimmät kuppipenkit n.5kg luokkaa...
                        Miettikääpä, 200-sarjan Volvot on toista sataa kiloa kevyempiä kuin e36 bemarit vakiokuosissaan ja fyysiset mitat autoilla on ihan eriluokkaa, eli kyllä e36:ssa kevennyskohteita rittää...

                        Comment

                        • Tomppa80
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2088
                          • Raahe

                          #27
                          Jos tosiaan hiilari pelti maksaa tonnin, niin.... Minä lähtisin sillä rahalla ennemmin Thaimaahan. Ja panisin......
                          Mercedes Benz E -07
                          BMW 523i -96
                          Volvo v70t5 -99
                          Harley Davidson Electra Glide -00
                          Solifer SM -75

                          Comment

                          • metanolman83
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 249
                            • itä suomi

                            #28
                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Jos tosiaan hiilari pelti maksaa tonnin, niin.... Minä lähtisin sillä rahalla ennemmin Thaimaahan. Ja panisin......
                            JUURI näin!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎