e36 328i luistonestosta

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mr_Doctor
    replied
    Onko kaikissa E36:sissa tuo luistonesto poiskytkettävissä vai onko joitain malleja missä sitä ei saa pois päältä?

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    E39:ssä on nimen omaan asc+t. Napissa lukee vain asc, mutta asian voit tarkistaa käyttöohjekirjasta.
    oikeassa olet, käyttää siis myös jarruja. tarkoitin nappien tekstejä, tuota asc+t:tä ei muualta kuin ohjekirjasta löydykkään.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    näin se e39:n kohdalla onkin. e36 en tiedä, siinä kun on ilmeisesti ollut molemmilla merkinnöillä sitä... e39:ssä siis aina asc tai dsc, asc+t merkinnästä on siinä jo luovuttu.
    E39:ssä on nimen omaan asc+t. Napissa lukee vain asc, mutta asian voit tarkistaa käyttöohjekirjasta.

Leave a comment:

• 928 GTS
    replied
    Kyllä ainakin ensimmäisissä luistoneston versioissa ASC tarkoitti nimenomaan pelkkää bensansyötön katkomista ja ASC+T toi lisäksi jarrun painamisen. Tämä siihen aikaan kun mistään ajonvakautusjärjestelmistä ei vielä ollut myyntiin asti ehtinyttä sovellusta olemassakaan eli n. 20 vuotta sitten. Uudemmissa malleissa lyhenteiden merkitystä on voitu tietenkin muuttaa.

Leave a comment:

• Sene
    replied
    Itse luistonesto ensin rajoittaa tehoa extra kaasuläpällä ja sen jälkeen lyö jarrua tarvittavasti. Ei mitään käryä mitä itse +T siihen tekee. Tämä siis normaalilla ASC:llä.

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Originally posted by enyce View Post
    kyllä mun mielestä asc eli vetoluistonesto käyttää kans jarruja ja pätkii moottoria, en oo 100% varma kylläkään että joku fiksumpi voi korjata sit

näin se e39:n kohdalla onkin. e36 en tiedä, siinä kun on ilmeisesti ollut molemmilla merkinnöillä sitä... e39:ssä siis aina asc tai dsc, asc+t merkinnästä on siinä jo luovuttu.

Leave a comment:

• enyce
    replied
    kyllä mun mielestä asc eli vetoluistonesto käyttää kans jarruja ja pätkii moottoria, en oo 100% varma kylläkään että joku fiksumpi voi korjata sit

Leave a comment:

• Terou
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Kerro sitten mikä ero on ASC:llä ja ASC+T:llä?
    Olen antanut itseni ymmärtää, että ASC pelkästään rajoittaa tehoa kun pyörä sutii. Tuo "T" sitten tuo hommaan mukaan vielä sutivan pyörän jarruttamisen jarrulla.

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Originally posted by Aukes! View Post
    Pelkkä luistonesto siinä on, vaikka se nimi tuossa vähän harhaanjohtava onkin. DSC tuli vasta E46:seen.
    Kerro sitten mikä ero on ASC:llä ja ASC+T:llä?

Leave a comment:

• Sene
    replied
    Eipä ole mulla ainakaan valot tähän mennessä himmentyny niin et olisin mitään missään huomannu. En tiiä mikä akku siel on mut ei taida alkup. kuitenkaan olla.

Leave a comment:

• druidi
    replied
    Mulla on omassa E36:ssa Vartan 70 tai 80 Ah akku 2000-luvulta ja ei muuten valot himmene ASCin tai ABSin aktivoituessa - tai koskaan muutenkaan...

Ja aina käynnistyy.

Leave a comment:

• [BMW]
    replied
    Vaihda se akku. Omassa autossakin tuntuu että virta ei riittäs ihan joka paikkaa, varsinkaan jos on soitin kovalla. Katoin sitte tänään että siellä on bemarin alkuperänen 65aH akku ja auto on kuitenkin vuodelta -97, harvemmin kuitenkaan akut näin pitkään kestää. Oiskohan mitään ideaa laittaa 70aH akkua kuten cabriossa?

Leave a comment:

• Janza182
    replied
    Itselläkin teki moista muutaman kerran mutta loppu kun akun uusin.. Oli alkuperänen akku nimittäin

Leave a comment:

• Bemu500
    replied
    No kait se pitää uskoa. Vaihdan kuitenkin akun tässä lähiaikoina ja pitää kattoa et muuttuko mihinkään suuntaan. Tuo paikaltaan lähtö mua ihmetyttää eniten :think Fiilis vähä sama niinku ois käsijarru päällä vaikkei se olekkaan kun lähtee luistonesto päällä liikkeelle.

Leave a comment:

• Aukes!
    replied
    Kyllä laskisin kans normaalin piikkiin. Pelkkä luistonesto siinä on, vaikka se nimi tuossa vähän harhaanjohtava onkin. DSC tuli vasta E46:seen.

E: joo, no jos noin kovasti värähtää että vastaantulija huomaa on jossain vikaa. Pientä himmentymistä tuo teettää, virtaa menee kuitenkin.

Leave a comment:

Working...
X