Missä vika kun keskuslukitus ei toimi... kun yrittää laittaa kiinni avaimella kuskinovesta niin ovet menee kiinni ja heti samalla hetkellä aukee.. samaa tekee koko ajan, menee kiinni ja pomppaa takas auki..
Omaa autoa tutkittiin useita tunteja merkkikorjaamolla, eikä vika silloin selvinnyt. Vaihdoin turhaan keskuslukituksen ohjainmodulin (niin, mulla olisi ylimääräinen...), tarkistin takaluukun kanteen menevän johtonipun, mutta vika oli kuljettajan oven lukon vastakappaleessa. Siis siinä, joka on B-pilarissa. Siinä on sisävalojen tunnistin, joka kertoo myös keskuslukitukselle, ovatko kaikki ovet kiinni. Tunnistimen kytkin oli kulunut. Vastakappale maksoi vain noin 30 euroa merkkiliikkeessä ja nyt lukitus on pelannut jo kohta 3 vuotta ongelmitta!
Niin, väliaikaisena ratkaisuna mä tein jonkin aikaa niin, että samalla kun väänsin ovea lukkooon, painoin hieman ovea sisäänpäin, tiivisteitä vasten kahvan tienoilta. Siten ei pompannut auki heti...
Joko johtosarjan modetiedot on oikosulussa tai yhden oven mikrokytkin jumissa/oikosulussa. Yleismittarin ohmialueella mittaa jokaisen oven mikrokytkin erikseen ilman että on kiinni johtosarjassa. Jos mittari piippaa mikrokytkintä mitattaessa, vaikka avainta kääntää on mikrokytkin jumissa. Mikrokytkin mitataan mittarin ollessa ohmialueella kytkimen nastoista. Johtosarja kannattaa irrottaa ettei tule virhelukemia. Kytkimen toimiessa kuuluu mittarin piipata aina kun avainta kääntää ja vika on sitten takaluukun johtosarjassa.
mutta voiko se sitten muka ottaa häiriöö siitä, kun takaluukun johdot ovat irti..kun takaluukun siloitus projekti on meneillään ja aukaisi mekanismia muutetaan.. ??
vai onko todennäköisempi se sisävalon tunnistin ?
ainaki sisävalot jää palamaan vaikka ovet olisi kiinni, ja valokytkin siinä asennossa missä pitääkin olla, että palaa kun ovet auki ja ei pala kun ovet kiinni..
:think
ja liittyen takaluukun siloittamiseen...millaista avausmekanismia suosittelisitte ?
Comment