Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani
    replied
    Vastataan alkuperäiseen kysymykseen : Ainakin yksi leimattuna !

    Ja tän jälkeen modet voivatkin laittaa lukon keskusteluun tai siirtää bittiavaruuteen

    Leave a comment:


  • kalle7876
    replied
    Originally posted by Lese View Post

    Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

    :

    Leave a comment:


  • UGH!
    replied
    ..ja olen kyllä lukenut kunnolla

    Leave a comment:


  • UGH!
    replied
    tällä kertaa tästä http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0
    mutta tapauksia on muitakin!
    Eli vaikka ake tai katsastus inssi jotain hyväksyy se ei tarkoita sitä että se olisi jotenkin lopullista!!

    Leave a comment:


  • TheLate
    replied
    Originally posted by UGH! View Post
    En ole köyhä enkä kateellinen vaikka kirjoitinkin tossa jo muutama sivu sitten että lopettakaa nyt helvetissä tää jauhaminen! Koko ajan juttu paisuu ja kantautuu lopulta AKE-miehen silmiin, se lukee topicin ja hoksaa: Fiddu, tuli fiba! ...ja soittaa samikoolle maanantaina että tuus poikkeen konttorilla, otetaan kilvet pois!
    Laitoin mukaan linkinkin erääseen toiseen keskusteluun eri saitilla joka johti siihen että AKE-miehet piti syksyllä yhteisen "seminaarin" ja päätti muuttaa sääntöTULKINTAA -ei itse sääntöä- ja nyt n 30 hot rod harrastajaa jännittää mahat kuralla saako katsastetuilla autoilla sittenkään enää ajaa, saati enää leimattua!!
    Uskokaa kun vanha sanoo: Tässä maassa ei kannata ihan kaikkea tuoda suureen julkisuuteen!
    Lukisit nyt kunnolla:

    Originally posted by Samikoo View Post
    Noh, eiköhän tuo AKE ole tietoinen tuosta mun tapauksesta kun ehdin jo sinne soittamaa.
    Mistä säännöstä nyt oikeen puhut? Tarkenna, kiitos.

    Leave a comment:


  • UGH!
    replied
    Originally posted by datzka View Post
    Etkö sä tahallaan ymmärrä vai ootko vähän tyhmä? Tässä on ollu "suuvaahdossa" vaan kyse siitä, että monella muulla on ollut sama operaatio mielessä, mutta akelta on tullu tiukka EI suhtautuminen juuri tuon kg/kw pykälän takia. Siksipä moni vaan halusi selvityksen, että onko joku uusi yleinen linjaus tapahtunut ja kaikki muutkin saisivat samalla periaatteella läpi. Vai että onko käynyt inssillä virhe.

    Itseltä ainakin törkeä hatunnosto Samikoolle asiasta ja tämä on erittäin positiivinen uutinen auton rakentelulle. Kateellisuudesta tai köyhyyden takia varmaan moni ei tuota kg/kw suhtautumista kysellyt.

    Mua kyl ihmetyttää tämä yleinen linjaus, että jos joku vähän kyseenalaistaa jotain tai haluaa vaan tarkennuksia niin on oltava joko köyhä tai kateellinen. Vaihtoehdot on vähissä.

    Vielä kerran hatunnosto Samikoolle Toivottavasti muut saavat samalla systeemillä läpi ja aken "naamakerroin" jäisi pois.
    En ole köyhä enkä kateellinen vaikka kirjoitinkin tossa jo muutama sivu sitten että lopettakaa nyt helvetissä tää jauhaminen! Koko ajan juttu paisuu ja kantautuu lopulta AKE-miehen silmiin, se lukee topicin ja hoksaa: Fiddu, tuli fiba! ...ja soittaa samikoolle maanantaina että tuus poikkeen konttorilla, otetaan kilvet pois!
    Laitoin mukaan linkinkin erääseen toiseen keskusteluun eri saitilla joka johti siihen että AKE-miehet piti syksyllä yhteisen "seminaarin" ja päätti muuttaa sääntöTULKINTAA -ei itse sääntöä- ja nyt n 30 hot rod harrastajaa jännittää mahat kuralla saako katsastetuilla autoilla sittenkään enää ajaa, saati enää leimattua!!
    Uskokaa kun vanha sanoo: Tässä maassa ei kannata ihan kaikkea tuoda suureen julkisuuteen!

    Leave a comment:


  • jengstro
    replied
    Originally posted by Samikoo View Post
    ahdin ameriikasta, se miksi juuri powerdyne, syy kun se on silent.
    sopii mun mielestä auton orginaali olemukseen ellei kuuluu ylimääräisiä vikinöitä.Suuttimet 6x444cc. muuten moottori on vakio kunnossa.
    Tatech tosiaan hoitelee kaiken muun ja hyvin hoitaakin. Ahtopaine tuo 0,6bar, se on noin 0,4 bar enemmän kuin oli tarkoitus ahtaa mutta toistaiseksi pääsee viellä ihan järkevillä ennakoilla ajelemaan. vesi-ilma cooleria olen piirrelly mutta tilan puute on suuri... nyt imuilma keikkuu 40-50 asteen korvilla. Ahtimenteline ja muut kikkareet in itse tehtyjä.
    Tää threadi vaeltelee tekniikan ja katsastuksen välimaastossa, nooh who cares.. hyvää stuffia. Tekniikasta.

    Lueskelin tota Tatechin mainosta, siinä on jonkinmoinen knocking sensor... pystytkö kattelemaan tietokoneelta miten se käyttäytyy/havaitseeko jotain?
    Käsittääkseni imuilman jäähdytyksellä saisit tota knockin-vaaraa kauemmaksi ja nostettua paineita. Eikö tilaa olis itse syylärin edessä, kun vähän nakertelee sitä alamaskia?

    Mutta joo, voisit SamiK rohkeasti kertoa dynon tulokset ennen ja jälkeen, mä luulen että kukaan täällä ei odota mitään ihmeellisiä taikatemppu 1000hv lisäyksiä. Veikkaan +40hp? +50nm?

    Niin ja käytitkö koskaan konetta ilman ahdinta uusilla suuttimilla? ei ongelmaa?

    jos mä tästä vielä innostun... :-)

    Vielä kerran , kun olet tälläsen rohjennut m3seen laittaa.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mahtavaa! ei muuta kun showroomiin tosiaan vähän sepostusta vaikka rakentelun vaiheista, paljon kuvia etenkin lopullisesta koko autosta ja miksei videoakin kansa janoaa tätä. ainakin yksi entinen ämmisti täällä...

    Leave a comment:


  • jonnez
    replied
    Olen kateellinen Samikoolle mutta silti hemmetin hieno suoritus! Ei voi kyllä kun hattua nostaa tälle projektille

    Leave a comment:


  • datzka
    replied
    Originally posted by Lese View Post
    Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

    Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

    Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti
    Etkö sä tahallaan ymmärrä vai ootko vähän tyhmä? Tässä on ollu "suuvaahdossa" vaan kyse siitä, että monella muulla on ollut sama operaatio mielessä, mutta akelta on tullu tiukka EI suhtautuminen juuri tuon kg/kw pykälän takia. Siksipä moni vaan halusi selvityksen, että onko joku uusi yleinen linjaus tapahtunut ja kaikki muutkin saisivat samalla periaatteella läpi. Vai että onko käynyt inssillä virhe.

    Itseltä ainakin törkeä hatunnosto Samikoolle asiasta ja tämä on erittäin positiivinen uutinen auton rakentelulle. Kateellisuudesta tai köyhyyden takia varmaan moni ei tuota kg/kw suhtautumista kysellyt.

    Mua kyl ihmetyttää tämä yleinen linjaus, että jos joku vähän kyseenalaistaa jotain tai haluaa vaan tarkennuksia niin on oltava joko köyhä tai kateellinen. Vaihtoehdot on vähissä.

    Vielä kerran hatunnosto Samikoolle Toivottavasti muut saavat samalla systeemillä läpi ja aken "naamakerroin" jäisi pois.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Lese View Post
    Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

    Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

    Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti
    Ei, kyse ei ole vittuilusta eikä vinkumisesta vaan siitä että halutaan selville pykälät ja asetukset joiden perusteella vastaavan saisi kilpiin. Tämä tuntuu eräiden olevan vaikeaa ymmärtää.

    Samikoolle pointsit hommasta

    Btw, eikös samalla setupilla noita M3:a voisi nyt leimata ilman pussitestiä?

    Leave a comment:


  • Lese
    replied
    Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

    Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

    Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti

    Leave a comment:


  • Bemu500
    replied
    Originally posted by henri View Post
    Tämä ois kiva nähdä kesällä bimmerpartyillä ?
    Ois kyllä mahtava jos tää tulis partyille

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Tikkis View Post
    T6 Ecu:n core on muuttunut T4 ja T5 ajoista täysin. T6:sessa tarkkaillaan MAP arvoa 1ms välein, joka sisäiseti filtteröidään imusarjan sykkeitten takia. Kun huomataan kaasuläpän muutosta, vaikkei olekkaan kiihdytysrikastusta säädetty, MAP filtteri adaptoituu pienemmäksi. Kun imuventtiili aukeaa, saadaan vielä korjattua oikea bensa-arvo suoraan paine kartasta. (Yksi Sekventtiali ruiskutuksen eduista) Mikäli olet säätänyt T4 tai T5 versioilla kartan, kiihdytysrikastus pituutta saa todennäköisesti pienentää reippaasti. T6: sessa myös laajakaista puuttu kiihdytys rikastus säätöihin jonkin verran, jos tarpeen.
    Hienoa nähdä, että suomituote kehittyy! Rupeaa pyörimään kovassa sarjassa

    Tarkkaa puuhaa eittämättä noiden kanssa, sitten kun vielä pitäisi päästöistä huolimatta saada voimaakin ja hyvä käytös noihin tehdaspeleihin.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Tämä ois kiva nähdä kesällä bimmerpartyillä ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎