Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tapiska
    replied
    .....
    Last edited by Tapiska; 08-04-2008, 15:57.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by MasaTDS View Post
    suomessa on ainakin yksi e36 328 kompressor cabrio,muistaakseni sininen,mutten nyt siitä ole aivan varma,vuosimalli tais olla -97,myytiin nettiautossa laillisesti remmihdettuna,auto oli tuotu saksasta valmiiksi remmiahdetuna.Joku täällä tietää asiasta enemmän koska siitä muistakseni oli jotain juttua joskus,ei voi tietää huono muisti.Harmillisia herneitä menee porukalla nenuun,vaikka joku ihan omaksi ilokseen haluaa ahdetun m3:n.
    Tais olla se auto ni mitä tarkotat, E36 328i Coupe ja tosiaan remmi siinä oli...en muista miten se kilpiin meni, ei se helposti mennyt, mutta oli kuitenkin papereissa ahtimella

    tässä juttua autosta jne...

    Last edited by henri; 12-02-2008, 00:47.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Ihan hyvä että tuli selvyys tuohon remmiahdinhommaan vaikka olisihan tuon voinut diplomaattisemminkin sanoa

    Asioilla on tapana muuttua hyväksytyksi totuudeksi kun sitä toistetaan tarpeeksi monta kertaa, itselle tulee mieleen jenkkifoorumien varma tieto siitä että M42 moottoreiden kampiakselin värinänvaimentimet räjähtää atomeiksi 7200 kierroksen kohdalla. Kukaan ei vaan ole koskaan tuohon ilmiöön itse törmännyt...

    Tietääkö kukaan onko tuo vaadittava pussitesti ajettava oikeasti tiellä vai simuloidaanko se jotenkin dynamometrissä? Kuinka kauan se testi kestää?

    Selvittelin vähän asiaa ja testin läpäisyssä tuntuu olevan erittäin tärkeää lämmön hallinta, tietenkin sen lisäksi että tekniikka on muuten kunnossa ja optimoitu. Normaalissa ajossa kesäpäivänä katalysaattori alkaa toimimaan vasta noin 10 minuutin kuluttua käynnistyksestä kun se saavuttaa 250 asteen lämmön ja moottoriöljyillä voi kestää 15-20 minuuttia ennenkuin ne on 80 asteiset, vedet lämpenee noin puolessa ajassa tuosta. Ei-lämmitettävällä lambdallakin kestää melkein yhtä kauan päästä toimintalämpötilaansa.

    Tuon uskoisin merkitsevän sitä että auto käy rikkaalla kymmenenkin minuuttia ja päästöt on taivaissa. Tai no, aluksi noin 5 kertaiset verrattuna lämpimään moottoriin.

    Tuosta voisi päätellä sen että lambdat ja katit pitää saada lämpenemään nopeasti niin että ne saavuttaa mahdollisimman pian täyden tehon eli katit mahdollisimman lähelle moottoria ja mieluiten pakosarja ja katit eristetään niin ettei ne säteile lämpöä ympäristöön.

    Lisäksi itse testissä öljyn pitäisi olla ohuinta ja notkeinta litkua millä moottori suostuu käymään ilman vaurioita

    Riippumatta siitä ajetaanko testi tiellä vai dynossa, alle kannattaa laittaa keveimmät saatavissa olevat vanteet ja kapeimmat renkaat häviöiden minimoimiseksi. Ja jos testi ajetaan tiellä niin vähintään tankki ja peräkontti tyhjäksi. Turha kuljettaa mukana turhaa painoa jonka kiihdyttäminen vie energiaa -> nostaa päästöjä.

    Mielenkiintoinen optimointiongelma kaikenkaikkiaan.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Ei nyt ole m3 mutta tässä tapauksessa leimattiin remmin kanssa vähäpäästöinen omega muutama vuosi sitten http://www.opelclubfinland.fi/forum/...hlight=#154594

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    suomessa on ainakin yksi e36 328 kompressor cabrio,muistaakseni sininen,mutten nyt siitä ole aivan varma,vuosimalli tais olla -97,myytiin nettiautossa laillisesti remmihdettuna,auto oli tuotu saksasta valmiiksi remmiahdetuna.Joku täällä tietää asiasta enemmän koska siitä muistakseni oli jotain juttua joskus,ei voi tietää huono muisti.Harmillisia herneitä menee porukalla nenuun,vaikka joku ihan omaksi ilokseen haluaa ahdetun m3:n.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    No mikä siinä on sitten että muita vähäpäästöisiä merkkejä on sitten laillisesti ahdettu mutta BMW:tä ei voi MILLÄÄN saada läpi??:think:think
    En minä tuollaista ole väittänyt. Edelleen aikaisempaa kommenttiani toistaen, ei mopolla kuuhun. Ei mitenkään ylitsepääsemätön homma jos tietää mitä tekee ja laitteet on kohdallaan. Suuri osa täällä olevista "turbottajista" ei vaan osaa edes kompressorikarttaa lukea

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Onneksi tästä reilusta viidestä miljoonasta on löytynyt muutama ihminen jotka ovat tuollaisen ruljanssin läpi käyneet, merkkinä ei taida olla bmw kylläkään yhdessäkään.
    No mikä siinä on sitten että muita vähäpäästöisiä merkkejä on sitten laillisesti ahdettu mutta BMW:tä ei voi MILLÄÄN saada läpi??:think:think

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Jochen View Post

    Jos viranomaiset ei itse keksi tarkastaa autoa niin joku kateellinen foorumilainen käräyttää

    Onkos tässä nyt se jonkun mainitsema "todistusaineisto" jo tuotu esiin .. Valuuko jossain kylmä hiki kun nimetkin esillä.. Valitseeko "kateellinen" nissan kuski virkavallan numeroa kännykkään juuri tällä hetkellä?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=7343
    Tietääkö joku tästä jotain?
    "lisärikastuspiiri" -> patenttibudjettiviritys.

    Ne, joilla olisi tietotaitoa pussitestin läpäisevän auton rakentamiseen, eivät ole siitä kiinnostuneita. Ne, joilla olisi kiinnostusta ja huutavat suu vaahdossa ONNISTUU ONNISTUU, eivät tajua asiasta paskaakaan eikä ole toivoakaan läpäisystä. Välissä ovat ne, jotka ovat suht kiinnostuneita asiasta mutta tajuavat siitä sen verran että tarvittavan tietotaidon ostaminen maksaa liikaa. Kuka arvaa missä kastissa on eniten tunkua

    Onneksi tästä reilusta viidestä miljoonasta on löytynyt muutama ihminen jotka ovat tuollaisen ruljanssin läpi käyneet, merkkinä ei taida olla bmw kylläkään yhdessäkään.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=7343
    Tietääkö joku tästä jotain?
    Tietää. Mut antaa omistajan kertoa jos haluaa.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied

    Tietääkö joku tästä jotain?

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Muistahan Samikoo ilmoitella menikö läpi vai ei

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Ei löytynyt isompaa fonttia.

    Välillä vaan tuntuu että on pakko huutaa kun muuten ei asiaa sisäistetä.

    Välillä on myös pakko lyödä kapuloita turhien huhujen etenemiseen ne kun eivät auta ketään rakentelijaa. Päinvastoin saattavat saada joitakin haaskaamaan vähätkin rahansa turhien huhujen takia.

    Näistä asioista olisi oikeasti kiva saada jotain oikeaa faktaa.

    -onko joku oikeasti saanut vähäpäästöisen BMW:n ahdettua?
    -onko joku oikeasti saanut jotenkin kumottua tuon 7kg/kw asetuksen?

    Kaikki todellinen tieto sellaisilta henkilöiltä joilla on yritteliäisyyttä ja voimia vääntää ja selvittää noita rakentelua eniten rajoittavia kummituksia vastaan kiinnostaa minuakin.
    Erityisesti tuo 7kg/kw raja on itselläkin työn alla.

    Eli rohkeasti vain kättä pystyyn jos joku on onnistunut perustelemaan luvan /päästöt läpi.
    Last edited by jannmann; 11-02-2008, 23:24. Reason: typo

    Leave a comment:


  • tomippa
    replied
    Originally posted by jannmann
    Ei vaan totuus
    Et sitten isompaa fonttia löytänyt. Mutta mitä tämä todistaa(??), ei mitään. Ainut, mitä näyttää on se, että tämä 330i ei ole rekisterissä ahtimella(enkä ole näin missään välissä väittänytkään, että olisi). Se mitä itse aiemmin sanoin, että muitakin merkkejä/malleja tuoreeempia, kuin vm.95 vähäpäästöisiä on kyllä ahdettuna, sekä leimattuna, vaikka ei olisi koko mallissa vakiona ahdettua mallia saatavana jne. Eli tämä osoittaa myös sitä, että ei ole mikään mahdottomuus vähäpäästöistä BMW:tä saada ahdettuna leimasta läpi, joten ei kannata heittää henkseleitä narikkaan, en minäkään ole heittänyt. Itsellä remmiahtimen leimaan saaminen aivan ovella, enkä kenellekään täällä spekuloi miten
    Last edited by tomippa; 11-02-2008, 22:54.

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by Tuiske View Post
    Niinkuin jannmann sanoin niin auto ei ole leimattu ahtimelle eikä omistajalla ollut hajua että miten leimatakkaan ahtimelle ainkaan Suomessa vielä viime kesänä. Boumaa vedetty ns. höplästä
    Näköjää ja soitin vielä äskön kaverille joka oli silloin mukana niin kyllä samoin kuuli hän eli leimattu remmi kiinni ja merkattu otteseen:think:think Tiedä sitten, niinku sanoin jo tuolla että tämänhän ei pitäisi olla mahdollista mutta ei ollut syytä olla uskomatta auton omistajaa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎