Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maza
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Jotenkin arvasin että kirjoitukseni herättää "keskustelua".

    Meitä autoharrastajia on niin moneen lähtöön kun on kalustoakin.
    Tossa vaikka peri keinotekoista esimerkkiä:

    A:
    Joku näkee mielettömästi vaivaa ja käy autostaan läpi kaiken mahdollisen tehden autosta kauttaaltaan paremman ajaa unohtamatta turvallisuutta.
    Parannellen ja uusien lukuisia asioita autossaan Tällaiselle rakentajalle soisin hyvin mahdollisuuden Saksan malliseen yksilöidyn erikoisauton rakentamiseen, päästömittauksien mukaisilla käyttömaksuilla(kun sellaiset joskus tulee).

    B:

    Mutta mitalilla on kääntöpuolensa.. Osa harrastajista ruuvaa iänikuiseen osittain purukumilla koossa pysyvään e30 koriin sen +400hv tehoisen ahdin moottorin rajusti leimalla kusettaen ja muutenkin laiminlyömällä määräyksiä.
    Samaisessa autossa paskat jarrut, iskarit, jouset, renkaat jne. muutenkin täysin paalaimeen valmiilla osilla. Tämä vielä usein heijastuu omistajan asenteeseen muita tiellä liikkujia kohtaan.


    Pitäisi olla itsestään selvää kumpi ylläolevista vaihtoehdoista on parempi.
    Tällä foorumilla projektit osiosta löytyy molempia esimerkkejä helposti, niin asenteista kuin autoistakin.
    No sillälailla. Ei jatketa tästä aiheesta enempää, koska ennustan sen johtavan nopeastikin henkilökohtaisuuksiin menevään vittuiluun. Olen aivan samaa mieltä kanssasi tuosta yksilöidyn erikoisauton rakentamisesta. On suorastaan typerää, että rakentelua yritetään estää keinotekoisia rajoja asettamalla. Niin kauan kuin autoja on olemassa niitä tullaa myös muuttelemaan ja rakentelemaan. Olisi kaikkien etujen mukaista, että olisi olemassa järjestelmä jota noudattamalla saisi rakennettua laillisen ja ennenkaikkea turvallisen auton (vrt. saksan malli).

    Leave a comment:


  • TheLate
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    Olet ihan oikeassa. Ja se on todellaki leimattu remmiahdin pellin alla 460hv/600nm, mutta millä tehoilla se on taas asia erikseen Noilla tehoilla tuo ei voi olla kai sitten mahdollista:think:think

    Myynnissä vielä kaiken lisäksi:
    http://www.nettiauto.com/1263481
    Ei kyllä ole minusta ahtimella leimassa...

    Siellä kyllä lukee että oli remmi kiinni...
    Last edited by TheLate; 11-02-2008, 19:19. Reason: Ediiiit

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by tomippa View Post
    Tietääkseni tämä ei olisi Suomen ensimmäinen jälkiahdettu vähäpäästöinen BMW, mikä olisi leimassa, toki voin olla väärässäkin. Muistelisin, että joku e46 330 olisi ahdettuna ollut ja ihan laillisena.
    Olet ihan oikeassa. Ja se on todellaki leimattu remmiahdin pellin alla 460hv/600nm, mutta millä tehoilla se on taas asia erikseen Noilla tehoilla tuo ei voi olla kai sitten mahdollista:think:think

    Myynnissä vielä kaiken lisäksi:

    Leave a comment:


  • Veltsu
    replied
    Menihän se tämäkin topikki vituiksi kun joku nimeltämainitsematon alkoi kirjoittelemaan miten ruosteisia E30:ejä ei saa ahtaa... Hohhoijaa

    Leave a comment:


  • tomippa
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Odotamme mielenkiinnolla tuloksia, josko tästä sitten saataisiin Suomen ensimmäinen vähäpäästöinen jälkiahdettu BMW merkkinen henkilöauto?
    Tietääkseni tämä ei olisi Suomen ensimmäinen jälkiahdettu vähäpäästöinen BMW, mikä olisi leimassa, toki voin olla väärässäkin. Muistelisin, että joku e46 330 olisi ahdettuna ollut ja ihan laillisena.
    Last edited by tomippa; 11-02-2008, 18:53.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Bemu500 View Post
    Milläs ne sen todisti et se lapun lukema pitää paikkansa? Kyllä tuossa tainnut olla silleen et auton omistaja ei oo pysyny tarpeeks kovana.

    Tai enpä minä tiiä kuhan mutuilen
    Jos ne vaikka kuunteli kuljettajan selityksen miten auto joutui metsään.
    Ja kuski vaikka vastasi että "lähti lapasesta" Silloin selvitetään johtuiko kenties jostain teknisestä viasta.
    Jos löytynyt lappu aiheutti aihetta epäilyyn ja konepellin alta löyty esim. väärä ahdin jne...
    Sitä voidaan sillon pitää tietentahtoisena omana hölmöilynä. Nykypäivänä ei ole enää itsestään selvää että kaskovakuutus korvaa aina.

    Turussa moottoripyörällä keulimalla risteyksessä auton kylkeen ajanut kaveri ei saanut mitään korvauksia omasta pyörästään vaikka hänellä oli kasko...

    Tuota ei tietysti voi verrata suoraan autolla metsään ajamiseen, mutta mutta. Kun autosta sattuukin löytymään vaikkapa se 200hv enemmän paukkuja kun saisi olla ja kuljettajan suusta tulee selitys, että lähti lapasesta:think:think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    [provo]Joo. Kaikken paras ois jos kaikenlainen autojen rakentelu saatais kitkettyä pois. Ihan järjenköyhää hommaa. Kaikille vaan liukuhihnan päästä kukkasia pakoputkesta tuottava 10kW moottorilla varustettu 7-tähden euro ncap kanakoppi.[/provo]
    Originally posted by x-men View Post
    Miksi uskottavuus kärsisi? hieman vain "epäonnistunut" turbotus, mutta tekemisen ilosta tehty Tuon VTT:n testin jälkeen vaan säädöt kohdilleen ja "piilotetut" hevoset takaisin pellin alle.

    Jotenkin arvasin että kirjoitukseni herättää "keskustelua".

    Meitä autoharrastajia on niin moneen lähtöön kun on kalustoakin.
    Tossa vaikka peri keinotekoista esimerkkiä:

    A:
    Joku näkee mielettömästi vaivaa ja käy autostaan läpi kaiken mahdollisen tehden autosta kauttaaltaan paremman ajaa unohtamatta turvallisuutta.
    Parannellen ja uusien lukuisia asioita autossaan Tällaiselle rakentajalle soisin hyvin mahdollisuuden Saksan malliseen yksilöidyn erikoisauton rakentamiseen, päästömittauksien mukaisilla käyttömaksuilla(kun sellaiset joskus tulee).

    B:

    Mutta mitalilla on kääntöpuolensa.. Osa harrastajista ruuvaa iänikuiseen osittain purukumilla koossa pysyvään e30 koriin sen +400hv tehoisen ahdin moottorin rajusti leimalla kusettaen ja muutenkin laiminlyömällä määräyksiä.
    Samaisessa autossa paskat jarrut, iskarit, jouset, renkaat jne. muutenkin täysin paalaimeen valmiilla osilla. Tämä vielä usein heijastuu omistajan asenteeseen muita tiellä liikkujia kohtaan.


    Pitäisi olla itsestään selvää kumpi ylläolevista vaihtoehdoista on parempi.
    Tällä foorumilla projektit osiosta löytyy molempia esimerkkejä helposti, niin asenteista kuin autoistakin.

    Leave a comment:


  • m-n
    replied
    Originally posted by torant View Post
    Mites muuten, jos joku kirjoitti että ei enää papereissa lue vähäpäästöinen, kun seuraavan kerran menee leimalle, ja saa uuden otteen niin siinä varmaan sitten jo lukeekin. Vai voiko olla niin?
    ei se aken tiedoissa mihinkään ole muuttunut vaikka otteessa ei vähäpäästösyyttä luekaan.

    Leave a comment:


  • torant
    replied
    Mites muuten, jos joku kirjoitti että ei enää papereissa lue vähäpäästöinen, kun seuraavan kerran menee leimalle, ja saa uuden otteen niin siinä varmaan sitten jo lukeekin. Vai voiko olla niin?

    Leave a comment:


  • x-men
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hivenen kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?

    Siis tyyliin:
    Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.

    Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...

    Miksi uskottavuus kärsisi? hieman vain "epäonnistunut" turbotus, mutta tekemisen ilosta tehty Tuon VTT:n testin jälkeen vaan säädöt kohdilleen ja "piilotetut" hevoset takaisin pellin alle.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hivenen kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?

    Siis tyyliin:
    Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.

    Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...
    [provo]Joo. Kaikken paras ois jos kaikenlainen autojen rakentelu saatais kitkettyä pois. Ihan järjenköyhää hommaa. Kaikille vaan liukuhihnan päästä kukkasia pakoputkesta tuottava 10kW moottorilla varustettu 7-tähden euro ncap kanakoppi.[/provo]

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Lienee niin että se on jokaisen oman omatunnon asia kuinka tuohon asiaan suhtautuu.

    Toisaalta lakia pitää noudattaa mutta laki voi olla myös hiukan typerä tai ajastaan jälkeen jäänyt.
    Ensimmäinen kohta, juuri näin

    Lain typeryyttä ja jälkeenjääneisyyttä on autoharrastaja kovin jäävi arvioimaan, silloin kun lain tarkoituksena on rajoittaa kyseisen harrastajan toimintaa. Ymmärrän kyllä perustelut, mutta pitää muistaa että sääntöjen muuttaminen koskee kaikkien autojen rakentamista, ei vain niiden uusien ja turvallisten autojen.

    Tuosta pussitestistä, sen läpäisy ei ole mikään amerikan temppu, mutta pitää silti muistaa ettei mopolla kuuhun. Euro 1 ei kummia vaadi ja Euro 2 tuli käyttöön vasta -96. Asiasta kertoo jotain se, että Euro 2 hyväksyttyjä autoja löytyy vielä kaasaripeleinäkin. Homman taakse kuitenkin vaaditaan kunnon suunnitelmat ja joku muu kuin amiksen metallipuolen jamppa nortti huulessa. Trial & error tulee tolkuttoman kalliiksi.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Originally posted by Samikoo View Post
    En käytä VTT:tä vaan toista hyväksyttyä testilaitosta.
    Uskon että auto on jo tällä viikolla mittaus kunnossa...tai viimeistään ensi viikolla.
    Oujee, kerro ihmeessä miten kävi, millainen se testi oli ja millaiset tulokset sait. Ja auton speksit kiinnostaa myös.

    En kyllä oikein suostu uskomaan ettei vähäpäästöistä bemaria sais menemään niistä testeistä läpi jos vain tietää mitä on tekemässä. Kävi miten kävi niin toivottavasti kohta ollaan kaikki viisaampia.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Sepäs siinä, kun ne eivät täyty kuin "paperilla".

    Vielä Suomessa ei ole ennakkotapausta jossa auton tämänkaltainen tieliikenneasetusten vastaisuus olisi todettu olleen osasyynä onnettomuuteen.

    Mutta kun tällaiset "kusettamiset" jatkuvat netti aikakaudella, eivät viranomaiset ja vakuutusyhtiötkään(maksava osapuoli) loputtomiin sitä läpi sormien katsele.
    Varsinkin kun todistus aineistoa voi ladata netistä mielinmäärin.
    Lienee niin että se on jokaisen oman omatunnon asia kuinka tuohon asiaan suhtautuu.

    Toisaalta lakia pitää noudattaa mutta laki voi olla myös hiukan typerä tai ajastaan jälkeen jäänyt. Kaupasta saa ostettua jo läjittäin autoja jotka ylittää tuon paino/tehosuhde säännön rajan eikä niitä ole kielletty tieliikenteestä joten ei ne kai voi kovin vaarallisia olla? Niille ei säännön mukaan sitten saisi tehdä yhtään mitään tai autosta tulee yhtäkkiä tieliikenteeseen kelvoton. Ei mitään tolkkua.

    Jos meinaa tuon paino/tehorajan ylittää ja ajelee yleisessä liikenteessä niin sitten kyllä tosiaan kannattaa olla ihan hiljaa eikä paukutella henkseleitä, varsinkaan netissä. Jos viranomaiset ei itse keksi tarkastaa autoa niin joku kateellinen foorumilainen käräyttää

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by 316tic View Post
    No mitenkä on mahdollista et e36 325 -92 autos on kolmitoimi katalysaattorit ? meinate tollanen teksti sit taas lukee emännän autos viime katsastuksen jälkeen ja m3 -94 autos ei mitään päästö rajoituksia.
    voi olla etten ymmärtäny ihan kaikkea tosta kirjottamastasi, mutta vaikka otteessa ei lukisi vähäpäästöinen on auto silti sellainen tässä tapauksessa. Uudessa otteessa on vaan todella nihkeästi tietoa autoon liittyen...
    Last edited by jumbo; 11-02-2008, 16:06.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎