Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Onkos sillä mitään väliä niin kauan kun vaan pykälien vaatimukset täyttyy?
    Sepäs siinä, kun ne eivät täyty kuin "paperilla".

    Vielä Suomessa ei ole ennakkotapausta jossa auton tämänkaltainen tieliikenneasetusten vastaisuus olisi todettu olleen osasyynä onnettomuuteen.

    Mutta kun tällaiset "kusettamiset" jatkuvat netti aikakaudella, eivät viranomaiset ja vakuutusyhtiötkään(maksava osapuoli) loputtomiin sitä läpi sormien katsele.
    Varsinkin kun todistus aineistoa voi ladata netistä mielinmäärin.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hiven kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?

    Siis tyyliin:
    Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.
    Onkos sillä mitään väliä niin kauan kun vaan pykälien vaatimukset täyttyy?

    Originally posted by jannmann View Post
    Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...
    Aamen.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Saakohan EU:ssa olevilla mailla olla omat maakohtaiset lait autojen rakentelua/tehorajoituksia koskien, vai olisiko nekin muutettava EU:n perustuslain tai jonkun vastaavan säännöksen nojalla muita maita vastaaviksi, kuten autoverojutuissa on käymässä? Tuo kuitenkin olis ehkä suomalaisten ainoa toivo saada erikoisempia laitoksia kilpiin..:think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by mk2gti View Post
    Eikös se tärkein ole siinä että otteessa on laillisesti kirjattuna ahdin?
    Sama se mitä lukemia sitte paperilla on leimaa varten.
    Totta, mutta eikö mielestäsi uskottavuus asiassa hivenen kärsi kun tehot ahtimen kanssa on alkuperäsitä lähtökohtaa pienemmät?

    Siis tyyliin:
    Mulla on vakiona tehtaalta lähtiessä 321hv ja kun investoin ahtimen, välijäähdyttimen, tatec:in, muut oheis tarvikkeet ja vtt:n pussitestin on autossa se 295hv.

    Itse toivon että tähän tulisi joku pykälä millä tällainen naurettava menettely loppuisi...
    Last edited by jannmann; 11-02-2008, 10:59. Reason: typo

    Leave a comment:


  • mk2gti
    replied
    Eikös se tärkein ole siinä että otteessa on laillisesti kirjattuna ahdin?
    Sama se mitä lukemia sitte paperilla on leimaa varten.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Antza View Post
    Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa
    Tuleeko tästä ensimmäinen auto jolle saadaan poikkeuslupa tuon 7kg/kw säännön suhteen?

    Vai onko moottori niin "omavalmiste" että siihen upotetaan tuhansia euroja kiinni ahtimen kanssa ja loppujen lopuksi teho on laskenut alkuperäisestä?

    Näihin mietteisiin olisi kyllä kiva saada vastauksia.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Antza View Post
    Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa
    Olisi kiva nähdä aikanaan tuon projektin teholaput,millä katsastusta yritetään (VTT:n jälkeen).On nimittäin aika liipasimella jo muutenkin tuo teho/paino raja.

    Leave a comment:


  • Antza
    replied
    Uudellamaalla on rakenteilla ainakin yksi pakokaasuahdettu E36 M3, joka on tarkoitus saada kilpiin (eli mm. VTT:lle menossa). Projektin toteuttaja voi kertoa itse enemmän mikäli tämän topikin huomaa ja kokee sen tarpeelliseksi tässä vaiheessa

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Jo tuossakin taisi jo innostus lopahtaa, kuten käy 99,9% näissä tapauksissa.
    Näinpä vähän jo ajattelin, kun ei ollut mitään kuulunut.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Kyllä mää muistelen että joku hurja siitä joskus puheli. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108208
    Ja tuossakin taisi jo innostus lopahtaa, kuten käy 99,9% näissä tapauksissa.
    Innostus lopahtaa pääsääntöisesti kahdesta syystä:

    1. Tullaan realistiksi kustannusten suhteen ja ymmärretään että kaikkine kustannuksineen koko hommasta tulee aivan saatanan paljon kalliimpaa kun esson baarissa on puhuttu.

    2. Tajutaan ettei sellaista saa laillisesti kilpiin tässä maassa.
    Last edited by jannmann; 10-02-2008, 20:59. Reason: typo

    Leave a comment:


  • Samikoo
    replied
    Jeps, tässäpä sitten yksi
    Last edited by Samikoo; 10-02-2008, 20:35.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Kyllä mää muistelen että joku hurja siitä joskus puheli. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108208

    Leave a comment:


  • ttw
    replied
    Pyöreä nolla.

    Leave a comment:


  • Samikoo
    started a topic Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

    Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

    Ihan mielen kiinnosta kyselen että onko kukaan muu lähtenyt
    lopun-alun projektiin laittamalla joko pakokaasu tai remmiahdinta bemuunsa?
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎