Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 -91 TÄRISTÄÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    e36 320 -91 TÄRISTÄÄ

    juu elikkä huomattiin sellanen juttu että kun nostaa vauhdin siihen 120km/h paikkeille niin alkaa täristämään auto ihan kohtuullisesti ja ohjaus muuttuu sitten ihan hervottomaksi..sama juttu kun jarruttaa yli 80km/h vauhdissa niin tärisee ratti aivan stanasti:thinkelikkä mistäs päin vika löytyisi??ulompi/sisempi alapallonivel vai pusla?
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    reaktiotangon pusla/puslat
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • MooMoo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 169
      • Forssa

      #3
      Jos on alumiinivanteet, niin onko ihan puhtaat ja painotukset kohdillaan? Itellä oli ainaki tos taannoi ku oli vaa vanteet nii kuraset, että ku ajo kovempaa ni alko täristää. Tai alko oikeetaan sen jälkeen täristää ku pesin hätäseen vanteet kurasta, eli jostain oli puhtaat ja jostain kuraset.. Kun ei se kauheen montaa grammaa tartte, et ratissa tuntuu..


      Ja jos ratti jarruttaessa tärisee, ni vois viitata siihen et jarrulevyt vähän kierot, ittellä oli tommosta kans, ja loppu kun uudet levyt vaihdoin. Tosin voi tuo jarrutustärinäkin vaan johtua siitä että vanteet on kuraset/ei oo tasapainos muutenkaan..
      Last edited by MooMoo; 25-02-2008, 19:17.

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #4
        juu huomenna käydään kokeilemassa kuinka ovat tasapainossa ja sitten ruvetaan miettimään vasta että olisiko vika alustassa.
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • djtimse
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 712
          • jämsä

          #5
          taitaa olla suurin syy tärinään hyonot etuiskarit..toinen puoli jo niin huono ettei palauta mutta oli niissä vanteissakin paskaa
          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

          -JKL-Connection-
          ------------------------------------------------

          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14412
            • Oulu

            #6
            Alapallot väljänä.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • djtimse
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 712
              • jämsä

              #7
              kyllä epäilen 100% varmuudella noita iskareita koska on niin mielettömän tuuliherkkäkin.
              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

              -JKL-Connection-
              ------------------------------------------------

              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by djtimse View Post
                kyllä epäilen 100% varmuudella noita iskareita koska on niin mielettömän tuuliherkkäkin.
                Minusta iskareitten vaikutus suuntavakavuuteen ei ole lainkaan niin iso kuin kuluneiden nivelten ja/tai puslien. Oon ajanut autoilla joissa ei oo etuiskunvaimennusta juuri nimeksikään, ja ei niissä silti ollu suurempia suuntavakavuusongelmia, keula heijaa pystysuunnassa vaan niin perkkeleesti pienimmästäkin tien epätasaisuudesta.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  alatukivarsien ulommat nivelet noista menee ekana ja tekee just tollasta... ei iskareitten välttämättä kuulukaan "palauttaa"
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • djtimse
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 712
                    • jämsä

                    #10
                    kyllä nuo etuiskarit ovat ihan lopussa kun se mikä ei palauttanut niin ei siinä ollut oikeen muutakaan eloa pitää ne vaihtaa kuitenkin ja tutkia sitten lisää:think
                    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                    -JKL-Connection-
                    ------------------------------------------------

                    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by djtimse View Post
                      kyllä nuo etuiskarit ovat ihan lopussa kun se mikä ei palauttanut niin ei siinä ollut oikeen muutakaan eloa pitää ne vaihtaa kuitenkin ja tutkia sitten lisää:think
                      iskareitten vaihto on vain tekohengitystä itse vikaan... takuulla menee iskaritki nopesti, kun ne yrittää vaimentaa muualta alustasta tulevia vapinoita.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • djtimse
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 712
                        • jämsä

                        #12
                        pitää samalla vaihtaa ne ulommat pallot sinne...mutta onko tosiaan niin että vain merkkihuolto pystyy irroittamaan pallon niin että tukivarsi on paikoillaan??:think

                        nii ja kun meillä nyt on tuo 30/15mm jouset autossa niin kun vaihdetaan siihen iskarit varmaan joka nurkkaan..niin tuohon varmaan voi laittaa ihan vakio iskarit mutta mikä ero on vakio iskareilla ja m-tech iskareilla??jäykkyys??pituus??
                        Last edited by djtimse; 28-02-2008, 15:33.
                        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                        -JKL-Connection-
                        ------------------------------------------------

                        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                        Comment

                        • goldenm
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 544

                          #13
                          Pallon pystyy vaihtamaan, mutta vaihda suosiolla molemmat tukivarret uusine puslineen..
                          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by djtimse View Post
                            pitää samalla vaihtaa ne ulommat pallot sinne...mutta onko tosiaan niin että vain merkkihuolto pystyy irroittamaan pallon niin että tukivarsi on paikoillaan??:think

                            nii ja kun meillä nyt on tuo 30/15mm jouset autossa niin kun vaihdetaan siihen iskarit varmaan joka nurkkaan..niin tuohon varmaan voi laittaa ihan vakio iskarit mutta mikä ero on vakio iskareilla ja m-tech iskareilla??jäykkyys??pituus??

                            vanha nivelen kumin sahaa irti ja kehärenkaan poikki, niin saa vanhat palikat pois. itse laitoin uuden pallon tukivarsi paikallaan irrallisella ruuvipenkillä puristamalla pienillä viritelmillä. osien lämmitys ja jäähdytys tietysti helpottaa...

                            itsepallonivel on yleensä ehjä, mutta se kumi menee siitä ympäriltä.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • djtimse
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 712
                              • jämsä

                              #15
                              tossa just kaipolan suoralla kokeilin kun menin töihin ja tulin töistä niin eipä taidakkaan enään täristä :think olisiko ollut paskaa vaan sit vanteessa??vai oisko niin että renkaat ovat sen verta huonot että täryttää asfaltilla kovassa vauhdissa?
                              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                              -JKL-Connection-
                              ------------------------------------------------

                              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎