Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vemputus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • x-arttu-x
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 583
    • Lieto

    E36 Vemputus

    Pakko kysyä näin, kun muista keskusteluista en ole samaa ongelmaa löytänyt.

    Eli kun tie on sula/suht pitävä, ei ongelmia. Mutta kun tie liukas niin vemputus alkaa. Kun ajaa suoraa, auton perä yhtäkkiä heittää, tuntuu kuin lähtisi luistoon. Auto kääntyy ja pitää tehdä vastaohjaus. Tätä tekee koko ajan, kaikilla nopeuksilla (hiljasessa vauhdissa ei huomaa niin paljoa). Vemputus on sen verran voimakasta, ettei yli 80km/h uskalla moottoritiellä ajaa.

    En tiedä liittyykö samaan asiaan, mutta kiihdyttäessä kuuluu pientä kolinaa, vähän kuin pakoputki mutta siitä se ei tule (juuri kiinnitetty uudelleen korjaamolla).

    Autossa, joka on siis 318is -93, on lukkoperä, prosentteja en tiedä. Öljyt vaihdettiin perään, ei vaikutusta ongelmaan.
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Ettei olis perän tukivarsien puslat antautuneet.. Yleensä ekana antaa periksi pitkittäisien tukivarsien etupuslat, jotka ainakin omalla kohdalla oireilivat siten, että esim kiihdyttäessä veti perää sivulle ihmeellisesti. Tämä kesällä, joten talven käyttäytymisestä on paha sanoa, mutta voisi olettaa noiden antautuneen. Yleensä hajoavat kohtuu lyhyen ajan sisään, kun autoa mennään madaltamaan. Ja jos oikein muistan, niin piti myös kolinaa omalla kohdalla.
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • aStr0n
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 106
      • UK

      #3
      Itse kanssa voisin veikata juurikin puslia,koska voisi ajatella että väljänä taka-akselistolla olisi "tilaa" vedellä suuntaan jos toiseen.
      Kuivalla taas pito ei karkaa vaikka auto "vemppuisikin" hieman.

      Itsellä kanssa tuo e30 tuppaa vetelemään näin talvella mutta siihen syy taitaa löytyä ratin ja penkin välistä


      "Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa"

      Comment

      • DannyBoy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 720

        #4
        Originally posted by Laakeri View Post
        Ettei olis perän tukivarsien puslat antautuneet.. Yleensä ekana antaa periksi pitkittäisien tukivarsien etupuslat, jotka ainakin omalla kohdalla oireilivat siten, että esim kiihdyttäessä veti perää sivulle ihmeellisesti. Tämä kesällä, joten talven käyttäytymisestä on paha sanoa, mutta voisi olettaa noiden antautuneen. Yleensä hajoavat kohtuu lyhyen ajan sisään, kun autoa mennään madaltamaan. Ja jos oikein muistan, niin piti myös kolinaa omalla kohdalla.
        itsellä kolisi aivan perkeleesti, kun nuo puslat antautui. varsinkin kiihdytyksessä. mutta kuivalla jo huomasi helposti, kun perä veteli.

        noita puslia tosin menee jos autoa on madallettu, sekä myös ajotyyli vaikuttaa ei muuta kun pölyuretaani puslat tilalle, niin alkaa kestää.
        Kokovartalokyrpä

        Nyt ajossa:
        BMW X5 E45 M-Sport -20
        BMW X5 Sport package -07
        EX: Pirusti Pemareita

        Comment

        • x-arttu-x
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 583
          • Lieto

          #5
          Originally posted by aStr0n View Post
          koska voisi ajatella että väljänä taka-akselistolla olisi "tilaa" vedellä suuntaan jos toiseen.
          Juuri tältä vika tuntuu! Auto oli madallettu reippaasti tosiaan. Kiitoksia paljon, koska vikaa on jo yritetty keksiä kauan tietämättöminä!

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by DannyBoy View Post
            ei muuta kun pölyuretaani puslat tilalle, niin alkaa kestää.
            Uretaanipuslia voisin itsekin suositella, laitoin omaani alustarempan yhteydessä kaikki uretaanista, mitkä sai. Ei ole kivireki ajaa vaikka kentässä makaakin. Ja ei enään notku turhia. Asentaminen on myös lasten leikkiä, vrt orkkispusliin.

            Ja jos takapäähän vaihtaa puslaa, niin vaihtaa kelkan ja vakaajan puslat samalla, niin ei tartte huolia niistäkään saatika maksaa turhaan useita kertoja 4pyöräsuuntauksesta. Ja tuo pyörien suuntaus todellakin kannattaa tehdä! Tämän jälkeen auto menee kuin juna, ja kuluttaakin vähemmän (bensaa, renkaita ja kuskin hermoja)
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              #7
              Eli tarkennetaan vielä sen verran, että
              kyseessä siis kuvassa osa nro. 4 joka taas
              kiinnittyy osaan nro. 17

              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Perunamaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 40
                • Kainuu

                #8
                Minkälaiset renkaat alla? Jos kerta liukkaalla vemputtaa.
                nyt: e39 525i -01
                ex: e36 328i coupe -95
                ex: e36 316i -92

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Perunamaa View Post
                  Minkälaiset renkaat alla? Jos kerta liukkaalla vemputtaa.
                  sillä ei ole mitää merkitystä, kun on takaa puslat paskana. omasta oli kans, niin kuivalla meni aika normaalisti, mutta liukkaalla ei pystyny ajaa oikee mitenkään, kun tuntu että auto lähtee ihan just alta.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • darex
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 180
                    • Soini

                    #10
                    Lainaan tätä threadia.

                    Itselläni myös e36 seilaa. Käy vastaantulijoiden kaistalla ja palaa takaisin. Molemmat takarenkaat ovat kuluneet ulkosyrjältä enemmän kuin sisäsyrjältä.

                    Kysymys kuuluu, vaihdanko ensiksi takapuslat vai käytänkö ensiksi pyöräsuuntauksessa?

                    Etupäähän tukivarren puslat onjo vaihdettu.
                    BMW 318i Original is nice

                    Comment

                    • StreetA
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 296
                      • ?

                      #11
                      Vaihda ensin ne puslat,muuten menee hukkaan se suuntauksessa käynti..

                      Comment

                      • darex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 180
                        • Soini

                        #12
                        Pitää senverran vielä kysyä että mitkähän näistä puslista on ne takapään etupuslat?

                        E36-Sedan/Coupe/Touring (ei Compact):
                        E36 Taka-apurungon takakumityynypari (Ø62,5mm). . . . . . . 18-1590 31.90 ???
                        E36 Taka-apurungon etukumityyny (Ø60,5mm/tarve 2). . . . . 18-1589 15.90 ???
                        Yllämainitut: pystysuora reikä / allamainitut: vaakasuora
                        E36 Taka-apurungon kumityyny (ala). . . . . . . . . . . . . 18-1588 0.00 ???
                        E36 Taka-apurungon värinänvaimennin. . . . . . . . . . . . 18-1587 49.90 ???
                        E36 Perän kannakekumi (taakse sivulle). . . . . . . . . . . 18-1680 12.40 ???
                        E36 Taka-ylätukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1676 9.90 ???
                        E36 Taka-ylätukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-2595 26.50 ???
                        E36 Taka-alatukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1677 9.90 ???
                        E36 Taka-alatukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1678 9.90 ???
                        E36 Takanavan hela (ei tukivarteen). . . . . . . . . . . . 18-1679 12.00 ???
                        Takanavan helaa myös HD-malli kauluksella, molemmat sopii!
                        E36 Takavakaajan korihela Ø17mm 318-325 --92 (ei Touring). 18-2753 3.90 ???
                        E36 Takavakaajan korihela Ø15mm 318-328 93--. . . . . . . . 18-2754 2.50 ???
                        Compact-E36 Taka-akselipalkin ulkohela (tarve 2/auto). . . 18-2755 17.50 ???
                        Compact-E36 Takatukivarren sisähela (tarve 2/tukivarsi). . 18-1227 14.90 ???
                        HUOM! Helat ei erikoisalustat!
                        BMW 318i Original is nice

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1225
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by darex View Post
                          Pitää senverran vielä kysyä että mitkähän näistä puslista on ne takapään etupuslat?

                          E36-Sedan/Coupe/Touring (ei Compact):
                          E36 Taka-apurungon takakumityynypari (Ø62,5mm). . . . . . . 18-1590 31.90 ???
                          E36 Taka-apurungon etukumityyny (Ø60,5mm/tarve 2). . . . . 18-1589 15.90 ???
                          Yllämainitut: pystysuora reikä / allamainitut: vaakasuora
                          E36 Taka-apurungon kumityyny (ala). . . . . . . . . . . . . 18-1588 0.00 ???
                          E36 Taka-apurungon värinänvaimennin. . . . . . . . . . . . 18-1587 49.90 ???
                          E36 Perän kannakekumi (taakse sivulle). . . . . . . . . . . 18-1680 12.40 ???
                          E36 Taka-ylätukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1676 9.90 ???
                          E36 Taka-ylätukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-2595 26.50 ???
                          E36 Taka-alatukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1677 9.90 ???
                          E36 Taka-alatukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1678 9.90 ???
                          E36 Takanavan hela (ei tukivarteen). . . . . . . . . . . . 18-1679 12.00 ???
                          Takanavan helaa myös HD-malli kauluksella, molemmat sopii!
                          E36 Takavakaajan korihela Ø17mm 318-325 --92 (ei Touring). 18-2753 3.90 ???
                          E36 Takavakaajan korihela Ø15mm 318-328 93--. . . . . . . . 18-2754 2.50 ???
                          Compact-E36 Taka-akselipalkin ulkohela (tarve 2/auto). . . 18-2755 17.50 ???
                          Compact-E36 Takatukivarren sisähela (tarve 2/tukivarsi). . 18-1227 14.90 ???
                          HUOM! Helat ei erikoisalustat!
                          Se on tuo takanavan hela, just kävin omaan hakemassa.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎