Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kytkimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi90
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 48
    • Joensuu

    #16
    mitähän maksaa?

    Paljonko veikkaatte, että maksais ton kytkinremontin teettäminen ihan "ammattilaisella" jossain pajalla?, kytkinpaketti taisi olla 200€ hintainen OEM osina motonetistä...? :think
    When it comes to carbon footprint, bigger is better.

    E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

    ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

    Comment

    • ileN
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 59
      • Helsinki

      #17
      300 euron pintaan oli hinta-arvio työlle (n.5h) yhessä putkassa kun keväällä kyselin.
      Pari sukulaisukkoa teki sen sitten kyllä onneksi mulle puoli-ilmaiseksi, ei ollut hallinosturilla ja kunnon työkaluilla kuulemma mikään pahakaan homma.
      E36 325 Coupe -92

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #18
        Originally posted by Jussi90 View Post
        Paljonko veikkaatte, että maksais ton kytkinremontin teettäminen ihan "ammattilaisella" jossain pajalla?, kytkinpaketti taisi olla 200€ hintainen OEM osina motonetistä...? :think

        Kyselin piruuttani samaan aikaan kun itse tein omaani, että mitä korjaamoilla maksaisi.. Soitin parille BMW specialistille(ei merkkihuolto), toinen sanoi 250€ ja toinen 300€. Työtähän tossa on, imusarja pitää irrottaa, pakoputkisto, kardaani jne.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • blue325
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 984
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Peltsii View Post
          Kyselin piruuttani samaan aikaan kun itse tein omaani, että mitä korjaamoilla maksaisi.. Soitin parille BMW specialistille(ei merkkihuolto), toinen sanoi 250€ ja toinen 300€. Työtähän tossa on, imusarja pitää irrottaa, pakoputkisto, kardaani jne.
          ÖÖ miks imusarja?? mitä oon pariin tehny niin ei oo tarvinnu irrottaa 325:sta yhdessäkään ämmästä joutu:think
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          M3 -94
          318 is class 2 -94
          320 -97
          325 -91
          325 -84
          www.zatzy.com

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #20
            Originally posted by blue325 View Post
            ÖÖ miks imusarja?? mitä oon pariin tehny niin ei oo tarvinnu irrottaa 325:sta yhdessäkään ämmästä joutu:think
            Aika taikuri saa olla, jotta saa ylimmät pultit auki ilman imusarjan irrottamista. Itse en saanut, vaikka nosturilla tein. Silti oli vaikeaa, vaikka imusarja oli irti.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • blue325
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 984
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Peltsii View Post
              Aika taikuri saa olla, jotta saa ylimmät pultit auki ilman imusarjan irrottamista. Itse en saanut, vaikka nosturilla tein. Silti oli vaikeaa, vaikka imusarja oli irti.
              no mie oon kaikki muut ottanu alakautta paitsi startin pultit...jatkoja vaan peliin
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              M3 -94
              318 is class 2 -94
              320 -97
              325 -91
              325 -84
              www.zatzy.com

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 683

                #22
                Originally posted by Peltsii View Post
                Aika taikuri saa olla, jotta saa ylimmät pultit auki ilman imusarjan irrottamista. Itse en saanut, vaikka nosturilla tein. Silti oli vaikeaa, vaikka imusarja oli irti.
                Se startin ylempi pultti on se vttumoinen. Ite sain sen helposti irti mutta takasin oli vaikeeta.. piti laittaa se mutteri rautalangan päähän kiinni ja sitten pujottaa imusatsin välistä kun toinen pyöritti pulttia. Tosi ohuella käellä sen saattaa pystyä pujottamaan takaskin ilman rautalankaa. Tuuria kävi myös siinä että sitä ei tarvinnut avaimella pitää kiinni vaan mutterin ja pinnan kitka riitti että pultin sai kiristettyä.

                Comment

                • veskun_veli
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 4
                  • Häme

                  #23
                  Originally posted by Kouris View Post
                  Se startin ylempi pultti on se vttumoinen. Ite sain sen helposti irti mutta takasin oli vaikeeta.. piti laittaa se mutteri rautalangan päähän kiinni ja sitten pujottaa imusatsin välistä kun toinen pyöritti pulttia. Tosi ohuella käellä sen saattaa pystyä pujottamaan takaskin ilman rautalankaa. Tuuria kävi myös siinä että sitä ei tarvinnut avaimella pitää kiinni vaan mutterin ja pinnan kitka riitti että pultin sai kiristettyä.

                  Itselläni M41:ssä startin pultit sai suht vaivattomasti puolimetrisellä jatkovarrella räikällä laatikon yläpuolelta. Eli kun kardaani on pois niin siinä mahtuu hyvin räikällä vääntämään. Pultit näkee hyvin kun katsoo takaapäin laatikon yläpuolelta kohti starttia. Suosittelen, ei tarvitse imusarjaan koskea.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎