Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 lämmöt nousi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarim40
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 76
    • Ylivieska

    E36 325 lämmöt nousi

    Joo elikkä auto on 92vm.m50b25 kone. Tossa yks päivä ajelin 5 kilsaa ja menin tankille.jätin auton käymään tyhjäkäynnille ja kävin tankilla niin siinä sit tulin takasin hyttiin nii huomasin että lämmöt oli melkeen punasella. siinä vaan ihmetyttää ku lisäsin sinne nestettä ennen ku lähin ajeleen niin ne sano siinä huoltamolla että ei ollu nestettä,vaikka lisäsin kalt rajaan asti. Tietokone kyllä valittaa koko ajan melkeen että tarkista nesteet?

    Tyhjäkäynnillä ei taho pukata yhtä lämmintä ku siinä 3000 kierroksilla.

    oiskohan sitte vesipumppu jo vaihtokunnossa/termostaatti?
    Last edited by bemarim40; 16-03-2008, 20:09.
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    Originally posted by bemarim40 View Post
    Joo elikkä auto on 92vm.m50b25 kone. Tossa yks päivä ajelin 5 kilsaa ja menin tankille.jätin auton käymään tyhjäkäynnille ja kävin tankilla niin siinä sit tulin takasin hyttiin nii huomasin että lämmöt oli melkeen punasella. siinä vaan ihmetyttää ku lisäsin sinne nestettä ennen ku lähin ajeleen niin ne sano siinä huoltamolla että ei ollu nestettä,vaikka lisäsin kalt rajaan asti. Tietokone kyllä valittaa koko ajan melkeen että tarkista nesteet?

    Tyhjäkäynnillä ei taho pukata yhtä lämmintä ku siinä 3000 kierroksilla.

    oiskohan sitte vesipumppu jo vaihtokunnossa/termostaatti?

    En tiedä mut työpaikan paku oli viimeviikolla just tollasten oireitten(hukkas nesteitä ja tyhjäkäynnillä kylmää ilmaa) takia huollossa ja kansipahvi oli sanonu sopparin irti
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #3
      Ilmaa
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • bemarim40
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 76
        • Ylivieska

        #4
        e36 lämmöt

        Kyllähän tuo vähä päästää jostaki nestettäki,mutta aika vähä silti.tossa tänään ilmasin taas yhen kerran.Pitää nyt kahtoa taas että alkasko pelittää.oisko korkissaki jotaki häikkää ku rupes suhisemaan ku käytin lämpimäks koneen.

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by bemarim40 View Post
          Kyllähän tuo vähä päästää jostaki nestettäki,mutta aika vähä silti.tossa tänään ilmasin taas yhen kerran.Pitää nyt kahtoa taas että alkasko pelittää.oisko korkissaki jotaki häikkää ku rupes suhisemaan ku käytin lämpimäks koneen.
          siis eikös sen jostain kuulukki päästää tietyn rajan paineet pois... mut huolestuttavasti kuulostaa et huuhtelet nyt konetta... onko öljyt tzekattu... kato korkki miltä siel näyttää:think
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            nii ja mites ton kiertovesipumpun laita???:think mul oli aikoinaa sellaista vikaa et tyhjäkäynnillä ei lämmittäny hyttiä ja et tyhjäkäynnillä lämmitti konetta ja vika oli VESIPUMPPU väsynyt... ja jos sen vaihdat EI muovisiipiseen
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • bemarim40
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 76
              • Ylivieska

              #7
              e36 lämmöt

              Kyllä kait se on tilattava vesipumppu ja termostaatti samalla.vähä kyl epäilyt on tos vesipumpus.

              Comment

              • armageddon
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 443
                • Kokkola

                #8
                muista EI muovinen
                ei ne tehot vaan se kuski...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by armageddon View Post
                  muista EI muovinen
                  Ei siin muovisessa vikaa ole. Materiaali ei ole ollut enää vähään aikaan samaa kuin siinä alkuperäisessä mikä sekin kestää pääsääntöisesti lähes 200tkm. Katsoo vaan sen ettei tule sitä pellistä taivutetulla siivillä olevaa pumppua.

                  edit: ja sitä pellistä taivutettua ei siksi että se ei pysty pitämään riittävää virtausta yllä kaikilla kierrosluvuilla, paskaa suunnittelua.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #10
                    Onko jäähdytinnesteiden kanssa pelattu enemmänkin lähiaikoina? Tuleeko hyttiin kunnolla lämmintä ilmaa?

                    Edit. Olisin voinut lukea tarkemminkin..
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎