Auto: -95 328iM, ajettu n. 220tkm, lukoton perä
Nyt ois seuraavanlainen ongelma ilmestynyt kyseiseen autoon:
Tyhjäkäynnillä auto käy ja kukkuu nätisti, ei mitään ongelmaa mutta heti kun paikallaan ja vaihde vapaalla antaa koneelle hiukan kaasua, niin koko auto rupee ravistamaan/tärisemään ja tuntuisi olevan suhteessa kierroslukuun, mitä kovempaa kierrättää sitä "nopeempana" kyseinen ravistaminen/tärinä tuntuu. Kaasusta kun höllää ja kierrokset tippuu, saattaa satunnaisesti ns. ampua/röpöttää.
Liikkeessä ongelma sitten taas on seuraavanlainen: niin kauan kun kierrokset pysyy 2000 tai alle, ei mitään ongelmaa, auto tuntuu täysin normaalilta. Heti kun kierrokset nousee n. 2200 tai yli niin alkaa tuntumaan persuksissa pientä tärinää ja alkaa kuuluumaan "jyrisevä ääni", mutta heti kun kytkimen polkasee lattiaan niin oireet loppuvat. EI TEE TÄTÄ AINA, jostain syystä kyseinen ongelma ei aina ilmene tai ei ole ainakaan huomattavissa, toisin kuin taas paikallaan ollessa oleva ongelma, mikä tuntuisi tapahtuvan aina.
Moottoria en syylliseksi usko, perustelut: Käy ja kuulostaa normaalilta, ei ravista tai täristä normaalia enempää (ainakaan mielestäni) kun antaa kaasua. Tehot tuntuu olevan persdynon mukaan kaikki tallella ja kulutus on normaali. Tulpat vaihdettu ja puolat tarkastettu, ei ongelmia havaittu.
Diagnoosi?: Kaksoismassavauhtipyörä on tullut tiensä päähän? Mitä foorumilta koittanu searchilla ettiä ja lukenu juttuja niin itse veikkaisin kyseistä osaa syylliseksi. Jos se menee vaihtoon niin kannattaako tilalle lyödä ihan orkkis vauhtipyörä vai tulisiko se vaihtaa kiinteäksi? mielipiteitä kaivataan.
Voiko autolla ajaa ns. päivittäisiä pakollisia ajoja jos se vauhtipyörä on tosiaan mennyt, ja onko ajamisesta jotain haittaa autolla, vai onko kyseessä vain ns. mukavuustekijä?
Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan (ehkä myös tarjouksia vauhtipyörästä
)
Edit: Unohtuipa mainita toinenkin "vika", mikä voisi olla liittynyt tähän: Pistettäessä ykköstä silmään tai kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle niin kuuluu aika usein vaimea "tumahdus", jostain auton alta / takaa, mahtaako olla jotenkin liittynyt tähän tärinään vai jokin muu syy?
Nyt ois seuraavanlainen ongelma ilmestynyt kyseiseen autoon:
Tyhjäkäynnillä auto käy ja kukkuu nätisti, ei mitään ongelmaa mutta heti kun paikallaan ja vaihde vapaalla antaa koneelle hiukan kaasua, niin koko auto rupee ravistamaan/tärisemään ja tuntuisi olevan suhteessa kierroslukuun, mitä kovempaa kierrättää sitä "nopeempana" kyseinen ravistaminen/tärinä tuntuu. Kaasusta kun höllää ja kierrokset tippuu, saattaa satunnaisesti ns. ampua/röpöttää.
Liikkeessä ongelma sitten taas on seuraavanlainen: niin kauan kun kierrokset pysyy 2000 tai alle, ei mitään ongelmaa, auto tuntuu täysin normaalilta. Heti kun kierrokset nousee n. 2200 tai yli niin alkaa tuntumaan persuksissa pientä tärinää ja alkaa kuuluumaan "jyrisevä ääni", mutta heti kun kytkimen polkasee lattiaan niin oireet loppuvat. EI TEE TÄTÄ AINA, jostain syystä kyseinen ongelma ei aina ilmene tai ei ole ainakaan huomattavissa, toisin kuin taas paikallaan ollessa oleva ongelma, mikä tuntuisi tapahtuvan aina.
Moottoria en syylliseksi usko, perustelut: Käy ja kuulostaa normaalilta, ei ravista tai täristä normaalia enempää (ainakaan mielestäni) kun antaa kaasua. Tehot tuntuu olevan persdynon mukaan kaikki tallella ja kulutus on normaali. Tulpat vaihdettu ja puolat tarkastettu, ei ongelmia havaittu.
Diagnoosi?: Kaksoismassavauhtipyörä on tullut tiensä päähän? Mitä foorumilta koittanu searchilla ettiä ja lukenu juttuja niin itse veikkaisin kyseistä osaa syylliseksi. Jos se menee vaihtoon niin kannattaako tilalle lyödä ihan orkkis vauhtipyörä vai tulisiko se vaihtaa kiinteäksi? mielipiteitä kaivataan.
Voiko autolla ajaa ns. päivittäisiä pakollisia ajoja jos se vauhtipyörä on tosiaan mennyt, ja onko ajamisesta jotain haittaa autolla, vai onko kyseessä vain ns. mukavuustekijä?
Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan (ehkä myös tarjouksia vauhtipyörästä

Edit: Unohtuipa mainita toinenkin "vika", mikä voisi olla liittynyt tähän: Pistettäessä ykköstä silmään tai kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle niin kuuluu aika usein vaimea "tumahdus", jostain auton alta / takaa, mahtaako olla jotenkin liittynyt tähän tärinään vai jokin muu syy?
Comment