Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 Tärisee/ravistaa. Ratkaistu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terou
    BTCF Member
    • May 2005
    • 791
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Kaheli View Post
    Tukikumit tuli tarkistettua ja niistä ei löytynyt mitään sanomista, joten eipä ollut vika niissäkään.

    Mutta jotain muuta tuli löydettyä, nimittäin visko missä "klappia". Tästä sitten tottakai rupesimme spekuloimaan että jospa tuo visko mikä pääsee liikkumaan oisi kuluttanut vesipumpun laakerit vituralleen, ja vesipumppu aiheuttaisi värinää koneeseen minkä visko sitten tottakai moninkertaistaisi..

    Noh, täytyy tutkia lisää ennenkuin alkaa hutkimaan... :think
    Olisko se kylmäkäynnistyksen vinkuna jotenkin yhteydessä tähän tärinään? Voisi tosiaan liittyä tuohon vesipumppu/viskoon, laakerissa väljyyttä?
    E46 M3 perän lukkoyksikkö
    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #17
      Onko ihan satavarma että kipinäpuoli on ok? Esim. tulpanreijissä öljyä, mikä voisi jättää kipinää pois randomilla => tärinää?
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Kaheli View Post
        Tukikumit tuli tarkistettua ja niistä ei löytynyt mitään sanomista, joten eipä ollut vika niissäkään.

        Mutta jotain muuta tuli löydettyä, nimittäin visko missä "klappia". Tästä sitten tottakai rupesimme spekuloimaan että jospa tuo visko mikä pääsee liikkumaan oisi kuluttanut vesipumpun laakerit vituralleen, ja vesipumppu aiheuttaisi värinää koneeseen minkä visko sitten tottakai moninkertaistaisi..

        Noh, täytyy tutkia lisää ennenkuin alkaa hutkimaan... :think
        Visko luultavasti vikana, vaihdat samalla sen vesipumpunkin.
        Senhän voisi vissiin testata ihan vaan ottamalla sen viskon irti?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Kaheli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 176
          • Satakunta

          #19
          _nixu_: Visko oli irti, ja se mielestäni ainakin rauhoitti tuota tärinää, ainakin korkeammilla kierroksilla, mutta jos ne pumpun laakerit vainaat niin ei pelkkä viskon irroitus tärinää kokonaan poista. Ne molemmat menee nyt kummin vloppuna vaihtoon.

          Kilpuri: muutamassa tulpan kolossa oli öljyä, mutta 99% varmuudella sanon että ei ole sytkässä vikaa. Tuo venakopan kannentiiviste menee myöskin nyt vloppuna vaihtoon, samalla kuin visko ja vesipumppukin.

          Terou: tod näk. ainakin epäilys on vahva se selviää tuossa kun nuo vaihdan. ot: tätä vikaa lukuunottamatta auto toiminut hienosti ja ollu kiva ajaa

          -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

          Comment

          • Kaheli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 176
            • Satakunta

            #20
            Nyt on vesipumppu ja visko vaihdettu, molemmissa oli klappia. En oo ihan varma että hävisikö vika kokonaan (voin olla hiukan luulotautinen ny ton vian suhteen), mutta ainakin todella paljon se heikkeni. Voi olla että tällä hetkellä luulee normaalia koneen aiheuttamaan värinää viaksi
            Last edited by Kaheli; 30-03-2008, 23:16.

            -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #21
              Voi olla että tällä hetkellä luulee normaalia koneen aiheuttamaan värinää viaksi
              Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä

              Hyvä että selvisi..
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #22
                Pakko mainita, en halua olla ilonpilaaja mutta...

                Kuulostaa vaan niin tutulta. Aikanaan kun tämän kanssa painin, niin luulin kanssa moneen otteeseen "joo ei se nyt täristä ollenkaan niin paljon kun eilen jne"...

                Tässä kesämmällä sen huomaat, itse tein sen havainnon että kun paikat sai kunnolla kuumaksi niin ongelma paheni. Ja tuon kaksoismassan kanssa ongelmat tosiaan alkaa pienenä vapinana noin 1800-2000rpm, tästä se sitten ajan mittaan laajenee kierrosalueeltaan ja voimistuu kun alkaa paikat olla kunnolla sökönä.


                Mutta toivotaan että pääsit helpolla!
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • x-arttu-x
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 583
                  • Lieto

                  #23
                  En viitsi taas tehdä uutta topikkia eli jatketaan täältä, vikakaan kun ei ole paha, jos on vika ollenkaan.

                  Auto on e36 328 -98.

                  Kylmänä käynnistäessä kierrokset nousee n.1500rpm ja koko auto tärisee hieman. Kun kone lämpenee (ehkä n.20sec-1min) tyhjäkäynti laskee normaalille tasolle ja tärinä lakkaa.

                  Tiedän autojen nostavan tyhjäkäyntiä normaalia ylemmäksi kylmänä käynnistäessä, mutta tuo tärinä/ravistus?
                  Last edited by x-arttu-x; 28-12-2008, 14:22.

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3564
                    • Nla

                    #24
                    Originally posted by x-arttu-x View Post
                    En viitsi taas tehdä uutta topikkia eli jatketaan täältä, vikakaan kun ei ole paha, jos on vika ollenkaan.

                    Auto on e36 328 -98.

                    Kylmänä käynnistäessä kierrokset nousee n.1500rpm ja koko auto tärisee hieman. Kun kone lämpenee hieman (ehkä n.20sec-1min) tyhjäkäynti laskee normaalille tasolle ja tärinä lakkaa.

                    Tiedän autojen nostavan tyhjäkäyntiä normaalia ylemmäksi kylmänä käynnistäessä, mutta tuo tärinä/ravistus?
                    jotenkin viittaisi että tyhjänkäyntiventtiili likainen.
                    FAQ E36 Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus

                    Pitäisi itsekin jaksaa tehdä tuo jos se vaikka auttaisi siihen pienoiseen kierrosten hyppimiseen joka autoani vaivaa
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                    Comment

                    • jonne
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 248
                      • Rusko

                      #25
                      Originally posted by x-arttu-x View Post
                      En viitsi taas tehdä uutta topikkia eli jatketaan täältä, vikakaan kun ei ole paha, jos on vika ollenkaan.

                      Auto on e36 328 -98.

                      Kylmänä käynnistäessä kierrokset nousee n.1500rpm ja koko auto tärisee hieman. Kun kone lämpenee hieman (ehkä n.20sec-1min) tyhjäkäynti laskee normaalille tasolle ja tärinä lakkaa.

                      Tiedän autojen nostavan tyhjäkäyntiä normaalia ylemmäksi kylmänä käynnistäessä, mutta tuo tärinä/ravistus?



                      Oma 328 höräyttää kierrokset sekunniksi kylmänä käynnistettäessä tuonne 1500....1800 tienoille ja vaipuu sitten välittömästi alle 1000:n
                      Näin on ollut aina.
                      Ei sen koneen pitäisi kierroksia nostaa pidempään.
                      Mahtaako tyhjäkäyntiventtiili takerrella?

                      Uskoisin, että tärinä voisi johtua myös siitä, että kone saa kylmänä polttoainetta reilusti ja on siksi levoton käynniltään (vrt. vanhat käsiryypytettävät moottorit)
                      Mikä laulaen tulee, se tulee.

                      BMW E39 M5, vm. 2002

                      Comment

                      • Kaheli
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 176
                        • Satakunta

                        #26
                        Originally posted by Gonzalez View Post
                        Pakko mainita, en halua olla ilonpilaaja mutta...

                        Kuulostaa vaan niin tutulta. Aikanaan kun tämän kanssa painin, niin luulin kanssa moneen otteeseen "joo ei se nyt täristä ollenkaan niin paljon kun eilen jne"...

                        Tässä kesämmällä sen huomaat, itse tein sen havainnon että kun paikat sai kunnolla kuumaksi niin ongelma paheni. Ja tuon kaksoismassan kanssa ongelmat tosiaan alkaa pienenä vapinana noin 1800-2000rpm, tästä se sitten ajan mittaan laajenee kierrosalueeltaan ja voimistuu kun alkaa paikat olla kunnolla sökönä.


                        Mutta toivotaan että pääsit helpolla!
                        Päivitetäänpä hiukan tätäkin:

                        Nyt on autosta putkisto, kardaani, loota, kytkin ja vauhtis irti, ja tuli todettua ettei ne massan palat liikahdakkaan käsivoimin mihinkään, eli olit oikeassa, siellä se vika on.

                        Uudet osat onkin jo hommattu ja odottaa paikalleen laittoa, ja tilalle tulee kiinteä vauhtis ja 535:sen kytkin+asetelma. Raportoidaan sitten vielä kun on auto kasassa ja todettu että vika poistunut

                        Linkitetään tähänkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=131241&page=1
                        Last edited by Kaheli; 18-04-2009, 20:16.

                        -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎