Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 / Vauhtipyörän vaihtaminen kiinteäksi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #31
    Olisi ylimääräisenä pari kpl pyöriä m50/52 koneisiin.

    Sekä m20 sopiva 240mm pyörä. Sopii esim turbokoneeseen massalevyn ja -765 asetelman kanssa mukavasti.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Silli
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 101
      • Vantaa

      #32
      Nyt on tullut ajettua 5000 km zjarkin 328 vauhtiksella ja 535 kytkimellä. sentin verran jouduin rajottamaan kykinpolkimen liikettä, muuten bolt on paketti. R koneistus tasapainotti 40.- . Hyvä ajaa, mukavan lyhyt liike. Ammattimiehen työnjälkeä Zjarkilta.
      sigpic
      E91 320D /// M-SPORT Touring
      Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
      Ex: E30 325 Touring

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #33
        Originally posted by Silli View Post
        Nyt on tullut ajettua 5000 km zjarkin 328 vauhtiksella ja 535 kytkimellä. sentin verran jouduin rajottamaan kykinpolkimen liikettä, muuten bolt on paketti. R koneistus tasapainotti 40.- . Hyvä ajaa, mukavan lyhyt liike. Ammattimiehen työnjälkeä Zjarkilta.
        Hienoa jos olet tyytyväinen.

        "sentin verran jouduin rajottamaan kykinpolkimen liikettä"
        Saanen udella mitä käytännössä tämä tarkoitti?
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

          #34
          Hei oisko tolle "nännille" osanumeroa lähellä? Vois sen samalla vaihtaa..

          EDIT: Ball pin. 21 51 1 223 328
          Last edited by Janza182; 13-08-2009, 00:53.

          Comment

          • -Tepe-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 149
            • Liperi

            #35
            Originally posted by Silli View Post
            Nyt on tullut ajettua 5000 km zjarkin 328 vauhtiksella ja 535 kytkimellä. sentin verran jouduin rajottamaan kykinpolkimen liikettä, muuten bolt on paketti. R koneistus tasapainotti 40.- . Hyvä ajaa, mukavan lyhyt liike. Ammattimiehen työnjälkeä Zjarkilta.
            Itsellä ei ole vielä paljoa tullut kilometrejä mutta hienosti toimii.
            Minulla meni kyllä ihan bolt-on tyyliin osat paikalleen (Zjark vauhtipyörä + Sachs paketti). Tuon "nännin" ois voinut vaihtaa samalla, kun oli se "pallopinta" hieman rikki, mutta ei tullut sitä hommattua etukäteen. Poistin myös samalla letkusta CDV venttiilin.

            Luistamisen syykin selvisi: Levyn keskiö on sen verran iso että kuluneella levyllä yltää ottamaan kiinni astelman pintaan. Pintaa levyssä olisi vielä ollut niitteihin nähden, hieman outo mitoitusvirhe mielestäni alkuperäisissä osissa.

            Mutta todella hyvä kytkinpäivitys ja erinomaista työnjälkeä Zjark:ilta!
            Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
            Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #36
              Itselläkin tuo ball pin oli selkeesti kulunu kun vertasi uuteen. joku 1,5mm kärestä oli hävinnyt silmämääräsesti.

              Itse kerkesin ZjarK vauhti + sachs paketilla ajella max 1tkm ja kyllä on yksi parhaimmista modeista mitä tohon kopperoon tehnyt!

              Niin joo. Oli ihan Bolt on

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #37
                Pistetääs tähän maininta jos joku on suunnittelemassa kesäksi m50/52 koneeseensa kytkin remonttia niin "pari" pyörää olisi jemmassa.

                Ensiviikon lopulla reissuun lähtö ja paluu ensikuun puolivälissä joten ennen sitä ja sen jälkeen pystyy kysymään.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • saki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 247

                  #38
                  Mulle tuli myös tämä zJarkin vauhtipyörä keväällä.. kelpo tuote ja hienosti tehty ei siinä mitään, mutta jotain pientä hienosäätöä suositellun reseptin osat kaipaa ainakin omassa sovelluksessa (M50 ja ZF aski)

                  Eli käytössä nyt Sachs M5 -765 asetelma ja ClutchMasters FX500 jäykkä sintteri platta.. painelaakeri e34 mallista koska ainakin motonetin mukaan(aina oikeat osat) e28 ja e34 olisi sama painelaakeri? -02 mallissa näyttäisi olevan jokin erilainen.. ?

                  Ongelma on tuo muuallakin mainittu haarukan meneminen rajusti väärään kulmaan.. alkuun en saanut kytkintä irroittamaan millään -> pidensin työsylinterin vartta hieman, koska tappi loppui kesken selvästi. (Enkä jaksanut ottaa kone/ laatikko pakettia uudestaan ulos) -> toimii.. No sitten huomasin seuraavan ongelman.. kun kone on käynnissä kuuluu hauska mekkala kytkin pohjassa > haarukka menee niin pitkälle että se ottaa asetelmaan kiinni.

                  Tarkalla polkimen stopparin säädöllä löytyi asento jossa haarukka ei aivan ota kiinni ja kytkin juuri irroittaa normaalisti.. -> sen verran sai ajettua jo että ensimmäinen perä antautui slikseillä -> kytkimen pito ok.

                  No nyt Tekniikka on taas pois korista ja ajattelin tuon ongelma korjailla tässä samalla. Uusi Nänni pitää ainakin laittaa.. siitä voi muutaman millin saada jos olisi hitusen kulunut (on kyllä ihan ok näköinen), mutta tuo paksumpi laakeri olisi kova juttu. Se tekisi huomattavan parannuksen. Ei viitsisi laittaa siihen väliin mitään yli määräistä holkki viritystä jai muokata turhaan haarukkaa jos tuohon jostain löytyy sopivampi laakeri?
                  BMW i3 REX

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    #39
                    Originally posted by saki View Post
                    Juttuja...
                    Tuliko sulle tuohon se painelaakerin spaceri?
                    Tuon -765 asetelman kanssa on aina laitettava jotain koroketta sinne päälle tai sitten käytettävä sitä 323:sen painelaakeria joka on korkeempi.
                    Itse asetelma on jo lähtöjään matalampi kuin "vakioasetelmat"
                    Asiasta kyllä muistaakseni informoin.

                    Kysäses tälläistä laakeria. Sachs osanro.3151 047 331.
                    Last edited by zJark; 19-11-2010, 06:04.
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 680
                      • Tyrnävä

                      #40
                      Originally posted by saki View Post
                      Ongelma on tuo muuallakin mainittu haarukan meneminen rajusti väärään kulmaan.. alkuun en saanut kytkintä irroittamaan millään -> pidensin työsylinterin vartta hieman, koska tappi loppui kesken selvästi. (Enkä jaksanut ottaa kone/ laatikko pakettia uudestaan ulos) -> toimii.. No sitten huomasin seuraavan ongelman.. kun kone on käynnissä kuuluu hauska mekkala kytkin pohjassa > haarukka menee niin pitkälle että se ottaa asetelmaan kiinni.
                      Asiaa sivuten... Vaihdoin vuosi sitten tuohon e46:een LUKin kaksoismassan ja Sachs kytkinpaketin. Vaihdon jälkeen rupesi kytkin pohjassa rallattaan juuri niin kuin haarukka ottaisi asetelmaan tms. Polkimen rajoitintappia säätämällä tuon toki sai pois ja kytkin kyllä toimii ihan ok. Aika kummallista että "vakio"osilla noin kävi.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • saki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 247

                        #41
                        Originally posted by zJark View Post
                        Tuliko sulle tuohon se painelaakerin spaceri?
                        Tuon -765 asetelman kanssa on aina laitettava jotain koroketta sinne päälle tai sitten käytettävä sitä 323:sen painelaakeria joka on korkeempi.
                        Itse asetelma on jo lähtöjään matalampi kuin "vakioasetelmat"
                        Asiasta kyllä muistaakseni informoin.

                        Kysäses tälläistä laakeria. Sachs osanro.3151 047 331.

                        Joo ei tullut mitään holkkiakaan väliin. Eli ymmärsin ohjeistuksen väärin/ en miettinyt sitä niin tarkkaan. Ei silti suuri ongelma kun tuonkin sai toimimaan riittävästi.. Nyt vaan tilailee sitten tuon uuden laakerin niin lienee sitten 100% toimiva. Kiitoksia vinkistä.
                        BMW i3 REX

                        Comment

                        • saki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 247

                          #42
                          Sain vihdoin hakittua tuon "Sachs osanro.3151 047 331" laakerin. Näyttää olevan aika tarkkaan 5mm korkeampi mitä tuo vanha "e34 525" laakeri.
                          -> tämä ratkaissee tuon ulottuvuus ongelma kivuttomasti.
                          BMW i3 REX

                          Comment

                          • Lequ
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 1
                            • Helsinki, Finland

                            #43
                            Originally posted by zJark View Post
                            Pistetääs tähän maininta jos joku on suunnittelemassa kesäksi m50/52 koneeseensa kytkin remonttia niin "pari" pyörää olisi jemmassa.

                            Ensiviikon lopulla reissuun lähtö ja paluu ensikuun puolivälissä joten ennen sitä ja sen jälkeen pystyy kysymään.

                            Moro. Ois tota kytkinremppaa edessä ja vauhtipyörän vaihto olisi mielessä.. duunaako Zjark viel vp-hommia??

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎