Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M40 öljypaineet/-pumppu? Korjattu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elfuego
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 33
    • Oulu

    E36 M40 öljypaineet/-pumppu? Korjattu!

    Ongelma:

    Tyhjäkäynnillä öljyvalo palaa ja Käynnistäessäkin palaa pitkään. Kierroksia antaessa ja normiajossa ei pala.

    Öljyt vaihettu ihan justiin. Joten ilmeisesti paineet hukassa? Öljypumppu reistaa?


    Missä öljypumppu sijaitsee ja voiko sen itte vaihtaa?
    Last edited by elfuego; 10-04-2008, 18:16.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    kyllä tuo kuulostaa loppuun ajetulle öljypumpulle.. öljypumppuhan on öljypohjan sisässä, ei ole vaikea vaihtaa mutta öljypohjan pois ottaminen/takas laittaminen on aina vittumainen ellei kone ole irrallaan..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      kyllä tuo kuulostaa loppuun ajetulle öljypumpulle.. öljypumppuhan on öljypohjan sisässä, ei ole vaikea vaihtaa mutta öljypohjan pois ottaminen/takas laittaminen on aina vittumainen ellei kone ole irrallaan..
      Eikä ole kyllä pumppu öljypohjan sisässä, vaan jakopään ja lohkon välissä.
      Saa purkaa melko paljon moottoria, että saa sen irti.
      Onko öljykellon toimivuus tarkastettu?

      Comment

      • elfuego
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 33
        • Oulu

        #4
        E36 öljypropleemi

        Öljykellon vaihdoin samalla kun löin uudet soosit koneeseen. Eli sekin on poissuljettu vaihtoehto.

        Kannattaako ite ruveta räpläämään, vai viekö suosiolla pajalle - maksaa varmaan kivasti, kun noin vaikealta kuulostaa?
        Last edited by elfuego; 05-04-2008, 22:42.

        Comment

        • elfuego
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 33
          • Oulu

          #5
          Koneremppa tai koneenvaihto

          Eihän siellä niitä paineita ollu juuri nimeksikään.

          Notta edessä ois remppaaminen, tahi koneen vaihtaminen. Ite vian tutkiminenki maksais jo paljon, ja jos vielä itse pääepäilty, eli öljypumppu joudutaan korjaamossa vaihdattamaan, niin johan maksaa hunajaa - eikä se mielestäni vanhaan koneeseen kannata.

          Mitä arvon raati sanoo?

          Itse vaihtaisin surutta konetta, koska nykyisellä on rullattu jo 335 tkm. eikä siitä tiedä, mitä muuta siihen tulee noilla kilometreillä vielä rempattavaa. Sen lisäksi se on jakohihnalla, ei ketjulla. Että jos siihen ketjullisen vaihtais.

          Mitkä koneet käy suoraan 10/91 valmistettuun 316i:n?

          Comment

          • Särki
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 143
            • Veroparatiisi

            #6
            Vaihdatappa ensin öljypohjan tiiviste, kun se öljyn imukanava menee öljypohjaan tiivisteen läpi niin luultavasti on vaan tiiviste hajonnut siitä kohtaa ja imee ilmaa sekaan... Niitä on mennyt ennenkin. Ei pumpussa mitään vikaa todennäköisesti ole
            F20 116i
            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

            Comment

            • elfuego
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 33
              • Oulu

              #7
              On

              hei - thanks!

              pitääpä toi huomioida

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa avatarin auton m40:ssä, ei auttanut uudet öljyt eikä paineanturi. Vaihdoin sitten pihassa pölkkyjen ja tunkan kanssa uudet kiertokangen laakerit niin johan lakkas tippakannu tuikkimasta tyhjäkäynnillä, olivat parilla kaulalla aikalailla lopuillaan(punertuneet). Tämän jälkeen ajelin autolla huoletta vielä reilut 30thk kerran jakoremmin vaihtaen ja myin pois n.2v sitten, tietääkseni pelaa hienosti vielä tänäkin päivänä. Kauniin kesäpäivän verran meni aikaa ja maksoi huimat 40-50e uusine öljypohjan tiivisteineen. Ei mikään mahdoton homma ainakaan e30:seen vaikkakaan työtilat eivät olleet sieltä parhaimmasta päästä.

                En tietenkään väitä että sinullakin olisi laakerit loppu mutta vaihtoehto tämäkin..
                Last edited by Racink; 08-04-2008, 17:30.

                Comment

                • elfuego
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 33
                  • Oulu

                  #9
                  Niin, no pitää miettiä tuota laakereitten vaihtoakin.

                  Ja tosiaan, tuo kone säksättää melkosesti kun ei saa noita paineita, mutta rauhottuu heti, kun saa vähän kierroksia öljyvalon sammuessa, mutta ei tyhjäkäynnillä, vaan ajaessa parikymmentä metriä.

                  Comment

                  • elfuego
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 33
                    • Oulu

                    #10
                    Vika korjattu!

                    Originally posted by Särki View Post
                    Vaihdatappa ensin öljypohjan tiiviste, kun se öljyn imukanava menee öljypohjaan tiivisteen läpi niin luultavasti on vaan tiiviste hajonnut siitä kohtaa ja imee ilmaa sekaan... Niitä on mennyt ennenkin. Ei pumpussa mitään vikaa todennäköisesti ole
                    Vikahan oli juurikin tämä, eli tiiviste vaihettiin tänään ja paineet on nyt normaalit heti tyhjäkäynnillä.

                    Kiitoksia neuvosta

                    Comment

                    • Timbe]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 522
                      • K-S

                      #11
                      itellä on ihan sama homma e28 m10b18 koneessa öljykellonkin oon jo vaihtanu. kertokaapas viisaammat et meneekö tässäki tuo öljyn imukanava öljypohjan tiivisteen läpi et jos itekki selviäis pelkän tiivisteen vaiholla? vai lähenkö vikaa ettimään muualta?

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Timbe] View Post
                        itellä on ihan sama homma e28 m10b18 koneessa öljykellonkin oon jo vaihtanu. kertokaapas viisaammat et meneekö tässäki tuo öljyn imukanava öljypohjan tiivisteen läpi et jos itekki selviäis pelkän tiivisteen vaiholla? vai lähenkö vikaa ettimään muualta?
                        Ei mene.
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎