Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 -->imukotelo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    #16
    Tuli nakattua tuollanen hiilikuitunen imukotelo ämmän keulille. Ja ettei vaan homma olisi käynyt liian helpoksi, ilmenikin pari jotakin seikkaa josta voisin avautua.. Onhan näitä kaiketi muutkin laitellu?

    Ei varmaan yllätyksenä tule, mutta maffin johto irrallaan pelaa paremmin. Varaohjelmalle kun tietenkin heittää niin pakokaasu on mustaa.. Johto kiinni -> tyhjäkäynti humppaa vittumaisesti hieman alle sen mitä pitäisi olla. Kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä ollenkaa ellei vähä kutittele kaasulla. Lämpösenä juurikin tuo humppaaminen ja tasakaasulla hiukan nytkähtelee. Täyskaasu kiihdytyksessä jos sattuu hyvälle päälle niin vetoja tuntus löytyvän mukavasti! Ilmansuodatinta ei varsinaisesti ole vielä kun tuonne ei mikään meinannu mahtua maf-adapterin ansiosta. Mutta jonkun sienen sinne nakkasin ja nyt ei luultavasti suodatuspinta-ala riitä tai se on liian lähellä maffia jolloin pyörteet saattaa sekottaa sen toiminnan?

    Kokeilin myös lenkin kokonaan ilman putsaria jolloin tuntu liikkuvan hyvin, mutta lämmin ilma konehuoneessa tunkeutuu imukoteloon sähköisen lisäflektin kytkeydyttyä päälle ja kone meinaa sammua. Siltikin kierrokset humppaa vielä ja käy hieman katkonaisesti.

    Imutorvien kiinnityksiin suihkutettiin bräkleeniä mutta tiiviltä vaikuttaa, samoten maffin kiinnitys. Muualle ei päästy suihkimaan kun vaatii kotelon irroituksen, mutta täytyy huomenna kurkata sinnekin.

    Tässä kyseisessä imukotelo mallissa oli paikat jokaiselle letkulle mitä on alkuperäisessä plenumissakin. Myös imuilmanlämpöanturile oli paikka ja tosiaan tuolle maffille. Mutta joku nyt mättää.. Voisiko yksinkertaisuudessa olla että vaatii suodattimen isolla pinta-alalla ja olisi myös koteloitu.

    Vai täytyykö lähteä penkkiin säädättää et sais toimimaan edes jotenkin? Maffin poistoa en suosi.

    Comment

    • Isoreisi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 78
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by rizkavaa View Post
      Tuli nakattua tuollanen hiilikuitunen imukotelo ämmän keulille. Ja ettei vaan homma olisi käynyt liian helpoksi, ilmenikin pari jotakin seikkaa josta voisin avautua.. Onhan näitä kaiketi muutkin laitellu?

      Ei varmaan yllätyksenä tule, mutta maffin johto irrallaan pelaa paremmin. Varaohjelmalle kun tietenkin heittää niin pakokaasu on mustaa.. Johto kiinni -> tyhjäkäynti humppaa vittumaisesti hieman alle sen mitä pitäisi olla. Kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä ollenkaa ellei vähä kutittele kaasulla. Lämpösenä juurikin tuo humppaaminen ja tasakaasulla hiukan nytkähtelee. Täyskaasu kiihdytyksessä jos sattuu hyvälle päälle niin vetoja tuntus löytyvän mukavasti! Ilmansuodatinta ei varsinaisesti ole vielä kun tuonne ei mikään meinannu mahtua maf-adapterin ansiosta. Mutta jonkun sienen sinne nakkasin ja nyt ei luultavasti suodatuspinta-ala riitä tai se on liian lähellä maffia jolloin pyörteet saattaa sekottaa sen toiminnan?

      Kokeilin myös lenkin kokonaan ilman putsaria jolloin tuntu liikkuvan hyvin, mutta lämmin ilma konehuoneessa tunkeutuu imukoteloon sähköisen lisäflektin kytkeydyttyä päälle ja kone meinaa sammua. Siltikin kierrokset humppaa vielä ja käy hieman katkonaisesti.

      Imutorvien kiinnityksiin suihkutettiin bräkleeniä mutta tiiviltä vaikuttaa, samoten maffin kiinnitys. Muualle ei päästy suihkimaan kun vaatii kotelon irroituksen, mutta täytyy huomenna kurkata sinnekin.

      Tässä kyseisessä imukotelo mallissa oli paikat jokaiselle letkulle mitä on alkuperäisessä plenumissakin. Myös imuilmanlämpöanturile oli paikka ja tosiaan tuolle maffille. Mutta joku nyt mättää.. Voisiko yksinkertaisuudessa olla että vaatii suodattimen isolla pinta-alalla ja olisi myös koteloitu.

      Vai täytyykö lähteä penkkiin säädättää et sais toimimaan edes jotenkin? Maffin poistoa en suosi.
      Oliko hiilikuituboxissa paikka imuilman lämpötila-anturille, joka alkuperäisessä plenumissa sen pohjassa, vai kuinka tämän kiinnityksen hoidit?

      Laita lisätietoa "projektista", itseänikin kiinnostaa tämä variaatio MAF kytkettynä. Mistä hommasit pömpelin?

      Comment

      • rizkavaa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 187
        • Nastola

        #18
        Kyllä on paikka lämpöanturille. Ebaystahan tuo on, semmonenku Opitz Polling. Todella asiallista väkeä.

        Noniin tänää homma edistyikin ja alkaa näyttää että toimisikin hyvin. Maf anturi törrötti nuoli väärään suuntaan paikoillaa.. käänsin ympäri ja käynnisty hyvin. Hetken annoin lämmetä ja kävin lenkillä. Tyhjäkäynti ok, osakaasulla ei nyi, mutta kakkosella kaasun pohjaan polkastuna nykäsee 5000rpm kohalle mutta jatkaa sitten kyllä kiertämistä. Tukehtuu varmaankin liikaan ilmaan kun patentti putsari paikallaa jossa on sormen mentävä reikä keskellä. tai sitten siinä ei riitä suodatuspinta-ala. Huomenna käymään rallyracessa asioimassa.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16453
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by rizkavaa View Post
          Tukehtuu varmaankin liikaan ilmaan
          Tuskin

          Comment

          • rizkavaa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 187
            • Nastola

            #20
            Originally posted by jr66 View Post
            Tuskin
            Meinasinki jo korjata mutta hyvä ku teit sen puolesta.. ei tossa sienessä riitä suodatuspinta-ala. Mutta muuten toimii hyvin, käynti on tasasta, moottorijarru tuntuu hyvältä eikä nyi osakaasulla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎