Joo elikkä katselin searchilla ja ei ainakaan löytyny samanlaista ongelmaa mistä olis ratkaisu löytyny.. Elikkäs auto e36 325i vanos koneella ja semmonen vika on että kylmänä käy todella nätisti ja vastaa kaasuun niinkuin pitää MUTTA kun auton käynnistää lämpimänä niin tyhjäkäynti humppaa about kymmenen sekunnin ajan (300rpm-1300rpm) ja välillä saattaa ruveta humppaamaan liikennevaloissakin.. Lämpimänä tekee myös niin että jos hiljakseen liukuu kytkin pohjassa liikenne valoihin niin tyhjä käynti laskee 1300sta normaaliin vasta kun auto on kokoaan pysähtyny:o? Ihme homma.. Vikakoodit kun luettiin ni moottorin imuilma oli muka vikana mutta kun ilmamassamittarista ottaa liittimen irti ja laittaa takasin ni käy kierrokset alhaalla eli eikös sen pitäis toimia?.. Missä tämä vika vois olla? Tämä humppaus esiintyy siis useimmiten vain lämpimänä käynnistäessä... Lambda pitäis kuulemma olla uusittu katsastukseen syyskuussa mutta enpä kyllä saanu kuittia edelliseltä omistajalta että en sit tiedä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 tyhjäkäynti humppaa lämpimänä?
Collapse
X
-
E36 tyhjäkäynti humppaa lämpimänä?
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...Tags: None
-
-
itsellä oli myös samanlainen ongelma ja vitutuksissani vaihdoin varmaan kaikki mahdolliset anturit ja lopuksi syypääksi osoittautui moottorin ohjausboxi.. ja autona oli myöskin e36 325i vanoksella..sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
-
-
Originally posted by bmwbmw View Postitsellä oli myös samanlainen ongelma ja vitutuksissani vaihdoin varmaan kaikki mahdolliset anturit ja lopuksi syypääksi osoittautui moottorin ohjausboxi.. ja autona oli myöskin e36 325i vanoksella..Last edited by dumppi; 11-04-2008, 14:34.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
uppia
uppiaEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostTyhjäkäyntimoottori aika varmaan sökö! Humppako se lämpinä jos on vapaalla vaihde??:think
Toinen vaihtoehto on se että oletko kokeillu suihkuttaa esim startti pilottia tai brake cleeneriä imusarjan alle. Voi olla myös imuvuotoa!:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
itsellä vähän saman kuuloista vikaa ja antaa vaan joskus vikakoodina lambdaa. voiko lambda vaikuttaa että alkaa toi tyhjäkäynti heitteleen siinä 400-1300rpm välillä. ja yleensä tämä ilmiö tulee vasta kun auto on normilämmin ja sen jälkeen esim. puol tuntia käy tyhjäkäyntiä. ja jos lämpimänä ei jätä tyhjäkäynnille ikinä nii vika ei ilmene ja kone ei ole vanos ja imuvuodot on jo pois suljettu kun tutkittu todella tarkasti ja kesällä laitettu uudet imusarjan tiivisteet kansirempan yhteydessä. Ja imuputki on ehjä.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Posten ole kokeillu suihkuttaa mitään sinne kyl.. Mut ei kait se nyt anna imuvuodoista kuitenkaan vikakoodia että moottorin imuilma:o ja ilmamassamittari siis näyttäis olevan kunnossa koska liittimen irrotuksen jälkeen takaisin laittaessa kone melkein sammuu!? (ainakin kaverin 325 joka toimii täysin, tekee saman) siis vielä kerran: kun auton käynnistää normaalilämpöisenä niin humppaa tyhjäkäyntiä 300rpm - 1300rpm noin 10 sekunnin ajan! Joskus HARVOIN myös liikennevaloihin pysähtyessä saattaa pari kertaa huopata tuota väliä?! Onko kellään tietoa antaako tyhjäkäynti moottori oman vikakoodinsa ja eikös sillon pitäis myös(varsinkin) kylmänä käydä huonosti/epätasaisesti? Ei olis rahaa ruveta ihan noinvain kaikkia mahdollisia antureita vaihtelee:/ kaasuläppä vika ja perinteinen lambda vika käsittääkseni erilailla oireilee? Auto siis ei syö ihan hirveitä määriä bensaa (tyyliin 25 litraa sadalle) mutta kuitenkin n. 1-2 litraa enempi kun kaverin vastaava 325.. Eli jotain häikkää on
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostAja moottori lämpimäksi ja kun pysähdyt, laitat vaihteen vapaalle. Humppaako enää????:think:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postnyt et ymmärtänyt eli EI humppaa normaalisti lämpimänä VAAN SILLOIN kun auton käynnistää lämpimänä eli ajan autolla normaalisti.. Ajan auton parkkiin, käyn esim. kaupassa ja kun tulen takaisin ja käynnistän auton (oli millä vaihteella tahansa kytkin pohjassa tai vaihde vapaalla) niin SILLOIN humppaa n. 10sekunnin ajan ja sit tasoittuu... Ja joskus tosiaan harvoin kun pysähdyn parkkiin ja auto on pitkään tyhjäkäynnillä ni saattaa ruveta ihan yhtäkkiä tyhjäkäynti seilaamaan tuota samaista 300 ja 1300 väliä... Ja mainittakoon nyt vielä sekin vika että esim. valoihin tai risteykseen tultaessa vaihe päällä kytkin pohjassa ni tyhjäkäynti pysyy n.1300 ja laskee normaaliin VASTA kun auto on TÄYSIN pysähtynyt:o en sitte ole ajatellu et tekeekö saman jos menen valoihin vaihe vapaalla
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Postniin kannattaa varmaan aloittaa putsaamalla tuo tyhjäkäyntimoottori..voi tulla vähän edullisemmaksi. on sitten vähän veemäisessä paikassa..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postkyllä kait nyt helvetissä se olis antanu oman vikakoodinsa jos moottorin ohjausboksi olis paskana?!?!!? :o "moottorin imuilma" ei se korjaamon häiskä muuta sanonu... liekkö sitte mitää edes tienny se jamppa näistä asioista :///// alkaa kyllä olemaan aika ärsyttävä vika... kannaattaako lambdaa esim yrittää puhdistaa?!?!
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostOlisi kyllä vähän paremmin kannattanut kysyä että mikä oli se tarkka vikakoodi, itse lähtisin noilla oireilla ensimäiseksi vikaa etsimään lämpöantureista.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
Comment