Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vogtland/GTS/Koni STR.T/Cobra -alustasarjoja E36:issa(myös muissa)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yenni
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 93
    • Turku

    Vogtland/GTS/Koni STR.T/Cobra -alustasarjoja E36:issa(myös muissa)?

    Onko kellään ollut E36:ssa (myös kokemuksista muissa malleissa kuulisin mielelläni) Vogtlandin, Cobran, GTS:n tai Konin STR.T alustasarjaa? Madaltavako sen minkä lupaa (jos verrataan auton viralliseen vakiokorkeuteen, eikä vanhoihin väsähtäneisiin jousiin mitä itselläni ainakin on), vai putoaako esim. perä liikaa?

    Madallukset noissa vaihtoehdoissani ovat 50/30 (paitsi GTS, jolla korkeussäädettävä olisi alle 500€ Saksassa), mutta niillä mitoilla perä ei enää saisi enempää pudota kuin sen 30mm. Olen hakemassa sarjaa tuollaisessa alle 500€ hintaluokassa. Alustan ei tarvitse olla tarkoitettu mihinkään rata-ajoon vaan ihan tavallisen suurinpiirtein liikennesääntöjä noudattavaan työmatka- yms. ajeluun olisi tulossa Kuitenkin haluaisin sen verran laatua, ettei iskareista tule mehut 3kk välein pihalle ja ettei alusta olisi todella pintakova mutta kovemman voiman kohdistuessa aivan "löysä".

    Myös muita samassa hintaluokassa ja 40/25-50/30 madalluksella saa toki suositella. H&R olisi ollut kiinnostava merkki, mutta kun eivät nuo cup kitin vaihtoehdot 40/15 tai 60/40 ole oikekin mielekkäitä. Sivukuvia olisi kiva nähdä 50/30 ja 50/20 madalluksista E36:issa, jos joltain löytyy!
    F20 116i -13

    ex

    E39 530D -01
    E46 318i -02
    E39 528i -96
    E36 320i -92
  • yenni
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 93
    • Turku

    #2
    Onkos muuten jotain palikkaa, mitä kannattaisi alustaan vaihtaa ns. varmuuden vuoksi jousien ja iskareiden vaihdon yhteydessä? Eli ei kovin kalliita osia, mutta jotka vaihtaakseen pitää purkaa paikkoja.. Auto meni juuri katsastuksesta läpi, eikä siellä tullut esiin muuta huomautettavaa alustasta kuin että kallistuksenvakaajan kiinnityksessä vasemmalla on välystä.

    Auto tuntuu helposti hyökkivän sivusuunnassa maantienopeuksissa ja vähän hijaisemmissakin, jos tiessä on epätasaisuuksia (kuoppia, uria, kohomaalattuja kaistanuolia). Toki tuo voi olla vaan kulmien säädöistä kiinni, käyn ne laitattamassa sitten, kun uusi alustasarja on vaihdettu..
    F20 116i -13

    ex

    E39 530D -01
    E46 318i -02
    E39 528i -96
    E36 320i -92

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #3
      Harkitse vielä uudelleen sitä H&R:ää..
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        jos varmanpäälle haluaa laittaa, niin tarkistaa pienemmät nivelet (koiranluut ja raidetangonpäät) että ei ole väljää ja alatukivarret eteen uusiks... powerflexit alatukivarsiin, niin vetely vähenee takuulla. iskarien yläpään tuennat myös edestä ja takaa. niin ja takaa kannattaa tarkistaa myös se etummainen tukivarren pusla.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • yenni
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 93
          • Turku

          #5
          Vieläkö löytyisi kokemuksia alustoista hintaluokassa alle ~500€, n. - 50/30 madalluksella?

          Alustasta menee luultavasti (ainakin) takakelkan puslat uusiksi samalla, kun tuo pitää sitä tömähtelyä/kolahtelua pieniä vaihteita päälle laitettaessa. Katsastuksessa maaliskuussa ei tullut sanomista puslista tms, mutta eivät varmaan vielä sitten niin finaalissa olleet..
          F20 116i -13

          ex

          E39 530D -01
          E46 318i -02
          E39 528i -96
          E36 320i -92

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            FK:lta saa korkeussäädettävät coiloverit alle 500e:llä...

            privaile jos kiinnostaa

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Täältä kunnon H&R:t alle, 60/40 madalluksella on hyvä ja sopivalla korkeudella. Hintakin jää alle sen sen 500e toimituskuluineen
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • sailor
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 369
                • Jyväskylä

                #8
                Omiin kokemuksiini perustuen sanoisin että vaihdat kaikki puslat ensin ja vasta sitten kun "perusta" on kunnossa niin paneudut alustasarjan hankintaan. Itselleni asennettiin 165tkm ajettuun E36 M3:seen (vm.96) powerflexin täyssarja, jonka jälkeen renkaiden suuntaus.

                Auton alusta muuttui paljon jämäkämmäksi ja samat urat, jotka heittelivät aikaisemmin autoa niin että sai kaksin käsin roikkua ratissa, eivät vaikuta enää juuri mitään. Lisäksi tarve alustasarjan hankkimiselle siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Todettakoot että alusta lienee alkuperäinen?

                Karkean asfaltin äänet tulevat mielestäni suuremmissa (-> 90 km/h +) nopeuksissa hieman enemmän matkustamoon, mutta muita negatiivisia puolia en ole vielä huomannut.

                E36:sen takaiskareiden yläpäiden helat kannattaa ilmeisesti vaihtaa vakiota jäykempiin kun haetaan tiukkaa alustaa. Näitä on eri hintaisia esim: http://www.turnermotorsport.com/html...DUCT_ID=JTD909
                + monta muuta mallia


                Jani
                Last edited by sailor; 13-06-2008, 14:58.

                Comment

                • yenni
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Turku

                  #9
                  Tuo H&R:n 60/40 taitaa olla turhan paljon madaltava, talvella kuitenkin on rengastus 195/65/15 Ja Raumalla noita hidastetöyssyjä riittää..

                  Mitä muuten mahtaa olla mitat navasta lokasuojan kaareen H&R:n 60/40 alustalla? Autossa on nyt edessä n. 345mm ja takana n. 315mm, saisi pudota edestä n.2cm, ei enempää, ja takaa 0-1cm.
                  F20 116i -13

                  ex

                  E39 530D -01
                  E46 318i -02
                  E39 528i -96
                  E36 320i -92

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16453
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by yenni View Post
                    Tuo H&R:n 60/40 taitaa olla turhan paljon madaltava, talvella kuitenkin on rengastus 195/65/15 Ja Raumalla noita hidastetöyssyjä riittää..

                    Mitä muuten mahtaa olla mitat navasta lokasuojan kaareen H&R:n 60/40 alustalla? Autossa on nyt edessä n. 345mm ja takana n. 315mm, saisi pudota edestä n.2cm, ei enempää, ja takaa 0-1cm.
                    H&r -40 etujousilla mitta on 335 mm. Tämä siis 4-syl. autossa 4-syl. jousilla.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎