Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ei tärähä tulille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LCN
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 529
    • Kouvola

    E36 ei tärähä tulille

    Kattelin searchilla ja näitähän riitti, mutta ihan vastaavia oirehia ei näkynyt eli uuden topikin väänsin.

    Uhri: E36 320 / -98 n. 183 tkm

    Prologi:
    Tänä aamuna kaheksan maissa kokeilin autoa (olin eilen lisäilly ohjaustehostimeen öljyä) jotta vieläkö surisee ylimääräsiä, ei surissu, hyvin lähti käyntiin, sammutin ja jätin omaan arvoonsa.

    Diagnoosi:
    Koulusta tullessani tuossa äsken oli hätääntynyt tyttöystävä vastassa yrittämässä töihin lähtöä. Autoon tulee virtaa, startti pyörii ihan hyvin ja pienellä kaasulla tuskaisesti lähtee käyntiinkin, ei vaan pysy käynnissä. Bensapumppu surrailee kyllä kun virrat lyö, eli sitäkään en jaksa uskoa. Mikä lie?

    Epilogia odotellessa.

    EDIT: Ratkes, #5
    Last edited by LCN; 23-04-2008, 13:33.
    E36 320i -98 M-Sport
    Ex: E36 325i -92
  • JuhaX
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 191
    • KiSkO/ToiJa

    #2
    Ettei vaan olis 'venttiilien liimautumisesta' kyse:think Juttua löytyy foorumilta, sangen harvinaista kylläkin nyky polttoaineilla.

    Onko muuten ollut jokapäiväisessä ajossa, pätkä-ajoja vai ?
    Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
    Käyttikset:
    -Opel astra G vm.2004

    Ex-kulkineet:
    Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
    Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Originally posted by JuhaX View Post
      Ettei vaan olis 'venttiilien liimautumisesta' kyse:think Juttua löytyy foorumilta, sangen harvinaista kylläkin nyky polttoaineilla.

      Onko muuten ollut jokapäiväisessä ajossa, pätkä-ajoja vai ?
      Sangen harvinaista muuten, mutta E36:en kohdalla hyvinkin yleistä.
      Ex. E36 teki tuon aina, kun käytti kylmää konetta vain hetken.
      Seuraavalla kerralla ei millään meinannut käynnistyä.
      Mutta aina lopulta, kun oli ensin sahattu akku tyhjäksi ja jonkun aikaa jo apuvirtaakin
      käytetty, niin sitten lähti. Vähän aikaa kävi aina täristen ja rankan bensan
      katkun saattelemana.
      Pari kertaa tämä kävi, kunnes oppi siihen, että antaa käydä vaikka vartin
      aina, kun kylmän koneen käynnistää. Sen jälkeen ei ongelmaa esiintynyt.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • LCN
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 529
        • Kouvola

        #4
        Lähenpä kengittämään sitä tohon pihaan. Tuosta venttiilien liimautumisesta luinkin, vaan täydellä kaasulla en äsken raaskinut kokeilla kauaa etten uita tulppia. Vaan vittuakos tässä, jossei käyntiin lähe muutenkaan ni haittaako tuo ;p Muitakin ideoita otetaan toki vastaan.
        E36 320i -98 M-Sport
        Ex: E36 325i -92

        Comment

        • LCN
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 529
          • Kouvola

          #5
          Sehän se toivottavasti oli. Lähti käyntiin, yski aluksi jonkin verran ja hais ku viikon pesemäti ollu vittu, mutta siitä se piristy kun lämpes. Pitää antaa jäähtyä ja käydä illalla kokeilemassa, mutta nyt ainakin kiitokset.
          E36 320i -98 M-Sport
          Ex: E36 325i -92

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎