Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 kampiakselin asennontunnistimen irroituksesta..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wehrmacht
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 8

    e36 kampiakselin asennontunnistimen irroituksesta..

    Autotonta päivää.
    Ongelmani koskee kampiakselin asennontunnistimen irroitusta.
    Lukijapää irtosi helposti ja johtoa seuraamalla homma vaikeutuu huomattavasti.. siis pitääkö tässä purkaa kaikki ks. johdon tieltä?
    vai onko siihen helpompaa ratkaisua?
    lisäksi ei ole aavistustakaan missä liitin sijaitsee..
    Alfa merin merkkikirja on aivan naurettava julkaisu,jonka heitinkin juuri takkaan.. minulla on käytössä vikakoodinlukija,joka bemun käynnissä ollessa tivaa crankshaft sensoria, joka tarkoittaa huonolla lontoollani juuri tätä tunnistinta. Toisaalta jos purkaa tekniikan pois johtojen tieltä, niin pääsee ehkä paremmin käsiksi esim. varmaankin alkuperäiseen polttoainesuodattimeen ja senkin vaihtamiseen. polttoainepumppukin on menossa vaihtoon.. asebnnontunnistimen "lukupää" oli paskan peitossa.. putsasin sen ja laitoin takaisin. aivan turhaan mutta tulipahan kokeiltua.
    Olisiko jotain kuvia tahi kokemusta tunnistimen liittimen sijainnista tai vaihto-operaatiosta. Moniurahihnan ja servohihnan sain pariviikkoa sitten vaihdettua ypöyksin,vaikka olihan minulla myös kaikenlaisia asiantuntijoita mukana omine mielipiteineen. teoriassa helppo homma varmaan,mutta vittumainen operaatio se oli.. se jälkeen ajoin pari viikkoa ja sitten se sama vanha yskintä alkoi jne..
    Kiittäen
    Wehrmacht
  • Hile
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 439
    • Kuopio

    #2
    Ainakin kampiakselin- ja nokka-askelin asentotunnistimien liittimet sijatsee ruiskun alla vierekkäin semmosessa kiinnityspaikassa ja muistelen olevan ahdas paikka. Käsikopelolla löytyy ja jostain välistä vähän näkyykin, kun osaa katsoa. Ne irtoaa siitä kiinnikkeestä vetämällä, jolloin niitä on vapaana helpompi käsitellä. Mutta jos olet saanut ite anturin irti, niin ei tuo ole enää homma eikä mikään. Muuta ei tarvitse purkaa tieltä, kun sen venakopan johtosuojan mikä muovinen siinä on. Yleismittarilla saa suuntaa onko anturi sökö. 800-2000 ohmia muisteln että on arvo. Jos näyttää ääretöntä, niin ainakin vaihtokunnossa tai johto poikki.
    Last edited by Hile; 27-04-2008, 13:59.
    Kauppareissuille: E91 325dA -07
    Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
    Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
    So many assholes... so few bullets.
    -Ford Fairlane-

    -KUOPION PUTKIMIEHET- team

    Comment

    • wehrmacht
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 8

      #3
      ..sain ammattiapua ongelmaani..

      Sain avukseni paljon kokeneen koneinsinöörin, joka on ruuvannut kaikenmaailman koneita jne.. hän koplasi liittimen irti alle viidessä minuutissa ja minä kuvasin digikameralla minkä kerkesin, jotta kömpelöiden jättiläiskäsieni avulla saisin kaiken sitten kasattua tunnissa tai päivässä..
      tässä 1993 e36 320ia:ssa on kolmepinninen liitin näköjään,kun niitä löytyy kahta erilaista. minulla on ollut paljon erilaisia automerkkejä ja bemari on ollut ainoa joka on saavuttanut parhaan ajettavuuden,mutta myös ainoa joka on jättänyt tienposkeen räntäsateeseen.. hieno päältä,hieno pellin alta,hieno sisältä, hieno fiilis.. mutta.. minkähän sitä seuraavaksi. ehkäpä v10:pin..
      Kiittäen ja kunnioittaen
      Wehrmacht

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎