Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Huono käynnistyvyys ¤Ratkaistu¤

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    E36 Huono käynnistyvyys ¤Ratkaistu¤

    Eli p-ainepumppu tuli tiensä päähän muutamia viikkoja sitten ja sen vaihdettua alkoi välillä sahuuttamaan käymään. Joskus lähtee kuin palmun alta, mutta joskus joutuu n. 10 sekuntia sahaamaan.
    Pumpunkin vaihdoin jo toiseen kun luulin, että takaiskuventtiili vuotaa ja suodatinkin on uusi. Eli mistä seuraavaksi tutkimaan?:think

    Hävetys suuri kun parkkihallissa sahaa käymään ja ihmiset vilkuilee sivusilmällä

    Auto 325 -91
    Last edited by Noppe; 04-05-2008, 14:34.
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by Noppe View Post
    Eli p-ainepumppu tuli tiensä päähän muutamia viikkoja sitten ja sen vaihdettua alkoi välillä sahuuttamaan käymään. Joskus lähtee kuin palmun alta, mutta joskus joutuu n. 10 sekuntia sahaamaan.
    Pumpunkin vaihdoin jo toiseen kun luulin, että takaiskuventtiili vuotaa ja suodatinkin on uusi. Eli mistä seuraavaksi tutkimaan?:think

    Hävetys suuri kun parkkihallissa sahaa käymään ja ihmiset vilkuilee sivusilmällä

    Auto 325 -91
    mittaa pysyykö paineet, laita mittari siihen jakotukin pähän:think tällä tarkoitin niinku pitemmän aikavälin mittausta ei mittari 10min. kii ja silleen
    Last edited by armageddon; 28-04-2008, 20:46.
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Kuopio

      #3
      Tuokin on käynyt mielessä mutta kumminkin kokeiltu kahdella eri pumpulla ja se tekee just v-mäiseksi kun ei aina tee tuota vikaa. Mikä muuten pitää paineet pois paluupuolelta, ettei paineet häviä tankkiin?

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by Noppe View Post
        Tuokin on käynyt mielessä mutta kumminkin kokeiltu kahdella eri pumpulla ja se tekee just v-mäiseksi kun ei aina tee tuota vikaa. Mikä muuten pitää paineet pois paluupuolelta, ettei paineet häviä tankkiin?
        noo se voi vuotaa vaikka tankin liitoksesta/pumpun liitoksesta... paluu puolen voi tarkitaa vuotaako ní vaikka kaverin kaa paine-ilmalla, suhina on merkki vuodosta...nii ja onko mitään märkää tullu auton alle..itellä ku takaiskuventtiili vuoti silloin tällöin nii teki samaa, ja sit kaveril oli saman moinen vika ku liitokset vuoti...
        Last edited by armageddon; 28-04-2008, 21:26.
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          moottorinohjausboxi ei anna pumpunreleelle maita kun pitäisi/rele risa ?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Bp-säädin säätelee painetta, ei tankin letkuliitos. Painepuolella on sitten se pumpun takaisku.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Bp-säädin säätelee painetta, ei tankin letkuliitos. Painepuolella on sitten se pumpun takaisku.
              tarkitinkin et jos se vuotaa letku liitoksesta paineet pois:think en luulekkaan että mikään letku sitä säätäis
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Paluupuolen letkuliitoksesta paineet pois?

                Oli miten oli, jos ongelma on alkanut juuri pumpun hajotessa, kannattaa ne bensanpaineet mitata ensimmäisenä, ihan kuten armageddon sanoikin. Tietää sitten ainakin onko vika bensansyötössä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Kuopio

                  #9
                  Nyt kun tarkemmin rupeaa muistelemaan niin paluuletku taisi olla kuiva kun viimemmäksi vaihdoin pumpun, tai ei sieltä ainakaan valumalla tullut evästä. Kait se on käytävä ostamassa joku halpis painemittari makasiinista ja mitattava ne paineet...

                  Vikakoodit luin tänään niin oli vaan nakutusanturi 1 aktiivisena ja poistin sen, pitää joku päivä lukea tuleeko takaisin.

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Noppe View Post
                    Nyt kun tarkemmin rupeaa muistelemaan niin paluuletku taisi olla kuiva kun viimemmäksi vaihdoin pumpun, tai ei sieltä ainakaan valumalla tullut evästä. Kait se on käytävä ostamassa joku halpis painemittari makasiinista ja mitattava ne paineet...

                    Vikakoodit luin tänään niin oli vaan nakutusanturi 1 aktiivisena ja poistin sen, pitää joku päivä lukea tuleeko takaisin.
                    helpompi tapa tarkistaa paluu puoli... sieltähän se suurinosa mitä pumppu ottaa tulee et otat paluuletkun irti ja käynnistät pumpun... eli sieltä pitäis tulla taukoamatta menovettä... muista tankkiin tai astiaan, sitä nimittäin tulee sit n.3bar:in voimalla tehny ton samantarkastuksen ite noin 20 kertaa nii viisaampien EI tarvittse korjata. veikkaan näin näkemättä silti et joku klemmari on löysällä ja eikö niitä pumpun vaihdos joudu löysään 3kipaletta
                    Last edited by armageddon; 29-04-2008, 21:59.
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      [quote=Cell;1222859]Paluupuolen letkuliitoksesta paineet pois?

                      Oli miten oli, jos ongelma on alkanut juuri pumpun hajotessa, kannattaa ne bensanpaineet mitata ensimmäisenä, ihan kuten armageddon sanoikin. Tietää sitten ainakin onko vika bensansyötössä.[/qu

                      eihän ny en tarkoita et paluu puoli nyt poistais paineet... vaan pumpulta säätimelle eli ku pumppu on vaihdettu on kaksi klemmaria lataus puolelta avattu, ja jonpi kumpi niistä (lataus puolen liitoksista) on jääny horoksi
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • Noppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 535
                        • Kuopio

                        #12
                        Käytin tankkikalusteen vielä kerran irti ja sieltähän se syy löytyi, eli kalusteen ja pumpun välinen kova muoviputki ei ollut ihan pohjassa kalusteessa. 5mm meni vielä syvempään. Tämän operaation jälkeen lähtee taas normaalisti käymään.

                        Turhaan kerkesin painemittarikin jo hätäpäissään ostamaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎