Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i E36 moottorin kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuulatsuussa
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 1

    320i E36 moottorin kestävyys

    Kyselläänpä nyt vielä sitten tältäkin foorumilta seuraavaa: Ovatko kyseiset koneet kuinka kestäviä ns. normaalikäytössä? Viittaan tällä ~200 tkm ajettuun vehkeeseen. Tätä kyselen lähinnä siks, että olen lähdössä hakemaan tuollasella moottorilla olevaa cabriota, jossa kilsojakin on jotakuinkin tuon verran ja mietin, että millasia bemareitten koneet yleensä on. Tähtäimessä on kuitenkin ensimmäinen bemarini, joten itselläni ei hirveästi tietoa ole. Kiitos!
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    eipä tuossa kai muuta ihmeellistä ole,kun vesipumppu heti vaihtoon jos ei vielä ole laitettu.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • BeMyWife320
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 56
      • Suami

      #3
      Itsellä oli E36 320 -93 sedan saksan tuonti. kun mittarissa oli n. 200tkm jakopäästä kuulu pientä rohinaa muttei ollenkaan pahan kuulosta. Kun mittarissa oli 207tkm, rohina oli hivenen voimistunu muttei edelleenkään hälyttävä. Varasin kuitenkin huoltoon ajan jakopään remppaan, jono 3 viikkoo. Viikko ennen huoltoa ketju katkes mittarin näyttäessä 208tkm, tuloksena SAATANAN kallis koneremontti. Että näin. Saatto kyllä olla että mittaria oli ruuvattu jossain kohtaa, ketjujen PITÄS kestää pidempään kun 200tkm.

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        Originally posted by BeMyWife320 View Post
        Itsellä oli E36 320 -93 sedan saksan tuonti. kun mittarissa oli n. 200tkm jakopäästä kuulu pientä rohinaa muttei ollenkaan pahan kuulosta. Kun mittarissa oli 207tkm, rohina oli hivenen voimistunu muttei edelleenkään hälyttävä. Varasin kuitenkin huoltoon ajan jakopään remppaan, jono 3 viikkoo. Viikko ennen huoltoa ketju katkes mittarin näyttäessä 208tkm, tuloksena SAATANAN kallis koneremontti. Että näin. Saatto kyllä olla että mittaria oli ruuvattu jossain kohtaa, ketjujen PITÄS kestää pidempään kun 200tkm.
        ketjut kestäänkin, mutta usein kiristimet väsyy jolloin ketju hyppää rattaalta.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by K.S. View Post
          ketjut kestäänkin, mutta usein kiristimet väsyy jolloin ketju hyppää rattaalta.
          Ja kampuran etupään ratas kuluu, jolloin ketjun jako ei enää sovi kunnolla rattaalle ja pomppaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • quisma
            BTCF Member
            • May 2005
            • 384
            • Toijala

            #6
            Juuri tuli avattua oletetusti 255tkm ajettu m50b25 mylly kokonaan, eikä missään kiristimissä tai rattaissa näy silmin havaittavaa kulumista. Jakopään ketjuista olen kuullut M-sportin Puukalta sen verran, että kyseisen herran tietoon ei olisi viimesen 15 vuoden aikana tullu tietoon yhtäkään ketjun katkeamista bmw:n koneissa. Harvinaista on, ei voi muuta sanoo.
            e46 325ci cabrio m-sport2

            Ex: e46 320da touring -04
            e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
            e39 528ia -96
            e34 525i -92
            e30 320i touring -88
            e36 328i coupe -97
            e36 325i -91

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by quisma View Post
              Juuri tuli avattua oletetusti 255tkm ajettu m50b25 mylly kokonaan, eikä missään kiristimissä tai rattaissa näy silmin havaittavaa kulumista. Jakopään ketjuista olen kuullut M-sportin Puukalta sen verran, että kyseisen herran tietoon ei olisi viimesen 15 vuoden aikana tullu tietoon yhtäkään ketjun katkeamista bmw:n koneissa. Harvinaista on, ei voi muuta sanoo.
              Tiedä sitten....mutta minullakin on varastossa kolmekkin alle 200tkm ajettua konetta joista on ketjut poikki....

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #8
                Yhteenvetona voi todetaa, että kestää erinomaisen hyvin! Mutta poikkeuksiakin on. Tuossa koneessa ei ole mitään pahoja suunnitteluvirheitä, joten kyllä vielä 200tkm ajettuna ostaisin.

                Comment

                • [Jonas]
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 2
                  • Turku

                  #9
                  Sellanen kysymys että kannattaakohan ostaa sellaista 320i e36 jolla ajettu ~300 tkm? :think Ja luvut pitää paikkansa ja on Suomi-auto ja huollotkin tehty ajallaan.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by [Jonas] View Post
                    Sellanen kysymys että kannattaakohan ostaa sellaista 320i e36 jolla ajettu ~300 tkm? :think Ja luvut pitää paikkansa ja on Suomi-auto ja huollotkin tehty ajallaan.
                    Noilla pohjatiedoilla suht vaikea sanoa kannattaako vai ei... Ihan riippuu siitä, mitä hintaa olet siitä maksamassa. Kannattavaahan auton ostaminen harvoin on.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • [Jonas]
                      Newbiemmer
                      • May 2009
                      • 2
                      • Turku

                      #11
                      Niin joo se hinta unohtu mainita

                      Elikkäs 1500€ olis hinta ja kori täysin ruosteeton

                      Comment

                      • bmwpower91
                        Newbiemmer
                        • Jun 2009
                        • 15
                        • pirkanmaa

                        #12
                        vesipumppu kyllä kannattaa vaihtaa itellä irtos se potkuri akselista
                        ja meni about 10 osaan
                        BmW 328 cabriolet -96

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎