Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i sammui, moottorinohjaus sekoilee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ojmichael
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 116
    • Tampere

    E36 325i sammui, moottorinohjaus sekoilee?

    Ajelin keskustassa ja 2. vaihteella veto loppui kokonaan ja kone sammui. No auto kivetykselle ja uutta starttia kokeilemaan -> kävi noin. 5s jolloin kierrokset heitteli 400-600rpm. Koitin muutaman kerran uudestaan eikä onnistunut.
    Auto oli sitten viitisen minuuttia paikoillaan kun soittelin kaverit läpi. Sitten uutta kokeilua.. auto starttasi ja kävi noin minuutin ajan 400-600rpm (vain viidellä?), jonka jälkeen kierrokset nousivat hetkeksi 2000rpm paikkeille.
    Tämän jälkeen kone kävi normaali tyhjäkäynnillä, eikä muita ongelmia tullut.

    Mikähän tuolla nyt sitten heitti vituralleen? :think Moottorinohjaus sekosi? Tulpat + johdot vetelee viimeisiään? Nuo nyt ainakin käydään läpi kun keretään. Polttoaine ja öljynsuodatin odottaa jo vaihtoa. Voiko huono akku aiheuttaa tuollaista? Olin samalla reissulla ostamassa uutta akkua..
    Ei hirveästi ole tuon armeijan takia aikaa tutkia joten apuja kiitos

    Auto siis e36 -93 325i ajettu 232tkm.
  • Zolton
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 75
    • Suomi

    #2
    Ite veikkaisin ilmamäärämittaria.. Kaverilla teki ajossa saman että tehot hävis ja sammui. Sitte starttas ja tyhjäkäynti oli 400-700rpm. Eikä ottanu ajossa eikä paikoillaan enempää kierroksia kun 2000rpm. Annettiin olla sammuksissa sitten reilun tunnin ja sen jälkeen toimi päivän pari normaalisti, mutta ilmamäärän mittarin vaihdolla alko taas pelittää..

    Comment

    • ojmichael
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 116
      • Tampere

      #3
      Jos se tuo ilmamäärämittari on menossa niin helvetti.. kalliita vaihtaa näillä päivärahoilla perkele Nyt oon ajellut noin 100km tänään eikä oo mitään ongelmia taas ollut.. hankalia korjata nuo viat jotka ilmenee 5000km välein.. noh, katsotaan miten kauan toimii ongelmitta.

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        kyllä kuulostas myös siltä että pensa pumppu sekoilis...:think rele johdot pumppu siinä mahdollisuuksia. toki voi olla joku muuki mut tos alkua...:think
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Noilla kilometreillä polttoainepumppu alkaa kyllä olemaan lähellä vaihtokuntoa.

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Lambdakin voi rikki mennessää oireilla noin. Kunnes hajoaa kokonaan. Oireina myös putkessa paukutus.
            Ainakin ihan alkupään E36 325 saa muutenkin vaihtaa lambdan melkein kerran vuodessa.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              Ainakin ihan alkupään E36 325 saa muutenkin vaihtaa lambdan melkein kerran vuodessa.[/quote]
              no ei oo kyllä noin jos kaikki on kunnossa
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                #8
                Pentsapumppu se on, veikkaisisin. Käytä pois ja kato onko piuhat sulanu siitä pumpun juuresta. Oireili oma juuri samalla tavalla sillon ennenko se pumppu meni.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • ojmichael
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 116
                  • Tampere

                  #9
                  Jääkö tuosta temppuilusta mitään "jälkeä" muistiin? Jos selviäisi vikakoodien luvulla niin tietäisi mitä lähteä vaihtamaan. Ulkopuolisesti pensapumppu/johdot näyttivät olevan kunnossa.

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    ei välttämättä jää ja jos jää nii voi olla pelkän testerin tehdyllä johtopäätöksillä et ovat vääriä arviotia... viisaat tietää mitä tarkoitan... eli vaikka antaa lamda koodia vaikka vika olisi poltto-aineen tai ilman saannissa:think
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎