Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 ihmeellinen käyntihäiriö..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MooMoo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 167
    • Forssa

    E36 320 ihmeellinen käyntihäiriö..

    Eli autona e36 320 sedan, M50B20 koneella ja vm-91.

    Eli auto tuossa seisoi muutaman tunnin pihalla auringossa ja piti sit lähtee hurulla käymään, niin ei mentykkä. Auto piti startatessa ihan ihmeellistä ääntä, eikä meinannut käyntiin lähteä. Sitten kun lopulta lähti, niin kävi aivan ihmeellisesti, ja sammu kun kaasusta hellitti.. Bensakin tais siinä ruveta haiseen..

    No otin akun kengän irki, annoin seistä jonkun aikaa. Kun uudestaan koitti, niin lähti käyntiin aivan niinkuin ennenkin, ja toimi muutenkin aivan normaalisti.

    Ihmetyttää suuresti mistä tälläinen häiriö voi johtua? Että onko kyseessä joku suurempikin vika..?
    Last edited by MooMoo; 04-05-2008, 15:07.
  • Rutku
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 35
    • Helsinki

    #2
    Voi olla tietokoneen häiriökäyttäytymistä. Tarkista moottorin maadotus sekä ECU:n maadotus. Jos moottorin maadoitus on heikko niin lambda signaali on korkea, joka tekee käynnistä epätasaisen.
    -Lambdamittari 10 ledillä:
    -Viskon tilalle sähköflekti:
    -Auton akun ylläpitolaturi:
    -TPS anturin eli kaasuläpän asentoanturin korjaus:

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Teitkö lyhyen siirtymän ennen uudelleen käynnistystä? Oliko kostea ilma? Noita käy kerran parissa vuodessa, joten tuskin mitään ihmeellistä on vialla.

      Comment

      • MooMoo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 167
        • Forssa

        #4
        Originally posted by Vanquish View Post
        Teitkö lyhyen siirtymän ennen uudelleen käynnistystä? Oliko kostea ilma? Noita käy kerran parissa vuodessa, joten tuskin mitään ihmeellistä on vialla.

        Joo, eli edellis kerralla kun autolla olin ajanut (ennen sitä kertaa kun sohlas) niin olin siirtäny sitä hätäseen pihalla.

        Mut ilma ei tosiaan ollu mikään kostee, vaan aurinko paisto..

        Comment

        • asoh
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 289
          • mikkeli

          #5
          Itsellä teki saman ku pienellä pakkaskelillä menin nopeesti siirtää auton parkkiruudusta toiseen niin seuraavana päivänä ei lähtenytkään käyntiin ihan helposti....
          Nykyinen.
          e39 535i V8

          ex.
          e36 320i

          http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8081
            • Willähde

            #6
            Nostetaas vanhaa. Kaverilla m50b20 muovi ja laitteli seuraavanlaista viestiä "käyntihäiriöstä"..

            "Päästöt on päin helvettiä. Savuttaa jonki verran. Ei pätki. Kaasulla toimii normaalisti.
            Tyhjäkäynnil aaltoilee 100-200rpm. Ja sama onko kylmä vai lämmin ni aaltoilee.
            Jäähytysnestettä tuntu katoavan reippaaseen tahtiin. Ja sit se ei puhalla kuumaa ku vaa jos on kierroksia."

            Onko syytä pelätä pahinta? Kansipahvi ja ne kumitulpat vaihettu 2013 syksyllä.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • ot8
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 86
              • Lahti

              #7
              Vikakoodien luku alkajaisiks, löytyykö sieltä syytä käyntihäiriöön/päästöihin. Ja mihin hävittää nestettä, kuseeko alleen vai onko puurot ja vellit sekasin? Nesteen vähäinen määrä ja ilma järjestelmässä voi olla syy tohon ettei tyhjäkäynnillä tuu lämmintä kabiiniin, joten en ihan heti kansiviaksi lähtis tuomitsemaan, ainakin jos auton alta löytää lätäkön. Kannattaa haistella ja maistella vähän, et onko pakokaasun seassa jäähdytysnestettä...
              F31 320iX Schwarz II
              E39 530iA Cosmosschwarz metallic
              E36 328i Moreagrün metallic

              Entiset:
              E36 316i Alpinweiss II
              E36 323ti Titansilber metallic

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8081
                • Willähde

                #8
                Originally posted by ot8 View Post
                Vikakoodien luku alkajaisiks, löytyykö sieltä syytä käyntihäiriöön/päästöihin. Ja mihin hävittää nestettä, kuseeko alleen vai onko puurot ja vellit sekasin? Nesteen vähäinen määrä ja ilma järjestelmässä voi olla syy tohon ettei tyhjäkäynnillä tuu lämmintä kabiiniin, joten en ihan heti kansiviaksi lähtis tuomitsemaan, ainakin jos auton alta löytää lätäkön. Kannattaa haistella ja maistella vähän, et onko pakokaasun seassa jäähdytysnestettä...
                Okei kiitoksia! Laittelin tuossa samantien viestisi eteenpäin.
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎