Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i E36 10/91, (ei vanos)Tyhjäkäynti ja tehot täysin kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Welu
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 21

    325i E36 10/91, (ei vanos)Tyhjäkäynti ja tehot täysin kateissa

    Tervehdys,

    Auto on toiminut moitteettomasti, mutta nyt ensimmäisenä sateisena päivänä kun ajoin auton lämpimäksi ja sammutin katsastuskonttorin pihaan odottamaan omaa vuoroa ja kun käynnistin auton uudelleen ei se meinannut pysyä käynnissä millään, eli teki "kuolemaa".
    Vaikka painoi kaasua, ei auto ottanut millään kierroksia koneeseen vaan sammui kokonaan. Kone kuitenkin käynnistyi uudelleen, mutta samat oireet jatkui, eikä kauaa pysynyt käynnissä vaan sammui uudelleen, eikä vaikuttanut vaikka painoi kaasua tai oli painamatta..?

    Olen lueskellut täältä foorumilta, että lambda anturi tai ilmamassamittari voisivat olla sökönä? Onko näin vai mikä neuvoksi.

    Kuitenkin kun auto oli akun navat irti tunninverran, niin pelasi taas normaalisti?
    Last edited by Welu; 05-05-2008, 16:27.
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    #2
    lamba-anturi saattaa olla kuolemassa,kannattaa myös kattoa ettei ole vettä moottoriohjausboxin kolossa.

    Seuraavan kerran kun tekee vikaa, ota ilmamassamittarin piuha irti -> kone menee varaohjelmalle ja pystyt ajamaan. Tämä ei siis todellakaan tarkoita sitä että vika olisi massamittarissa. Jos tuo ei auta niin sitten voi sulkea ainakin lamban ja massamittarin pois.

    Myös bensapumppu tai kampuran asentotunnistin saattaa aiheuttaa moisia oireita. Ite lähtisin kumminkin siitä lambaanturin vaihdosta liikenteeseen, ja vain boshin lamboja ton motin kaveriksi. Tarkasta nyt ensin kumminkin se moottoriohjausboxin kolo. Vikakoodit kannatanee myös kattoa, jos saa halvalla jossain katottua. Merkkiliikkeessä kun sekin maksaa jo enemmän kun pelkkä lamba anturi varaosakaupassa.
    Last edited by K.S.; 05-05-2008, 20:32.

    Comment

    • Welu
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 21

      #3
      Moottoriohjausyksikön kolo, tarkoittaako tämä kolo hanskalokeron alla olevaa boxia vai jotain ihan muuta?

      Lambda anturi menee vaihtoon viikonloppuna, mutta ongelma onkin että vika on satunnainen ei jatkuvaa..

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by Welu View Post
        Moottoriohjausyksikön kolo, tarkoittaako tämä kolo hanskalokeron alla olevaa boxia vai jotain ihan muuta?
        Konehuoneen puolella oikeassa reunassa musta luukku (olikohan neljällä ristipääruuvilla kiinni), jonka avaamalla löytyy moottorinohjausboksi.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎