Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i ongelmaa mahdollinen ilmavuoto?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

e36 325i ongelmaa mahdollinen ilmavuoto?!

eli tämmöinen asia askarruttaa eli auton kiihtyvyys huono matalilla kierroksilla..eli alkaa tyyliin 3500 kierroksen jälkeen vetämään kunnolla...mutta sitten ite asiaa.. kuuluko tuosta imusarjan alta kuulua semmmonen suhahdus ku kaasua näpsäytetään nopeesti?? siis onko tuo ihan normaalia vai onko mulla joku vuoto siellä..suhahdus kuuluu juuri siitä päästä mistä se icv:ltä tuleva kumiletku yhdistyy tuohon imusarjaan...

vai onko tuo sitten ihan normaali suhahdus ku kone ottaa ilmaa vastaan??!!
    NHF- Nerd Home Function
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

Originally posted by bandit View Post
    eli tämmöinen asia askarruttaa eli auton kiihtyvyys huono matalilla kierroksilla..eli alkaa tyyliin 3500 kierroksen jälkeen vetämään kunnolla...mutta sitten ite asiaa.. kuuluko tuosta imusarjan alta kuulua semmmonen suhahdus ku kaasua näpsäytetään nopeesti?? siis onko tuo ihan normaalia vai onko mulla joku vuoto siellä..suhahdus kuuluu juuri siitä päästä mistä se icv:ltä tuleva kumiletku yhdistyy tuohon imusarjaan...

vai onko tuo sitten ihan normaali suhahdus ku kone ottaa ilmaa vastaan??!!
    samaan tyyliin mullaki suhahtaa. ei mitään vakavaa.normaali ääni. ja se kiihtyvyys on ihan normaali homma. oon tässä nyt kolmea samanlaista testannu enkä ole huomennut mitään eroja. ja nämä on ei vanos koneita.

E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

Comment

• bandit
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 489
      • oulu

Originally posted by beemers View Post
      samaan tyyliin mullaki suhahtaa. ei mitään vakavaa.normaali ääni. ja se kiihtyvyys on ihan normaali homma. oon tässä nyt kolmea samanlaista testannu enkä ole huomennut mitään eroja. ja nämä on ei vanos koneita.

jeps no nii ei siis syytä huoleen tuon suhteen.....mulla tosin vanos koneellinen
      NHF- Nerd Home Function

Comment

• beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

jeps no nii ei siis syytä huoleen tuon suhteen.....mulla tosin vanos koneellinen
        Just kokeiltiin tossa että kohisee vanoksellinenkin sen kyllä huomaa jos on imuvuoto jossain koska olen tässä kuukauden tapellu tyhjäkäynnin kanssa ja nyt ollaan voitettu se tappelu. Auto ei toimi mitenkään ja kulutus mittarit antaa ihan järkyttäviä lukemia ja tyhjäkäynti humppaa jos imuvuoto.
        Last edited by beemers; 10-05-2008, 14:37.

E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

Comment

• Torppa
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 291
          • Vihti

Nostelen hieman vanhaa.. Omassa 325 e36 -92 vanokseton.

Tyhjäkäynti "seilaa" hieman, on kuitenkin pientä epätasaisuutta.

Imusarja suhisee mielestäni oudolla tavalla, letkuja olen tarkastellut. Haitariputki on joskus hajonnut ja edellinen omistaja sen jollain liimalla korjaillut, ja se on kunnossa kyllä. Olen myöskin ruiskinut jarrusprayta auto käynnissä imusarjan läheisyyteen. Mutta en ole havainnut mitään.

Laitoin kaverin samanlainen auton käymään viereen konepelti auki.. Ja se ei läheskään pidä samanlaista ääntä.

Ajossa ei tunnu oikeastaan mitään epänormaalia, mutta kulutusmittari pomppii +-1L tasakaasulla ajettaessa sekä kiihdyttäessä. Lambdat ja kaikki muut ok.

Ja lisäksi, Tyhjäkäynti nytkähtää hieman kun ovia avaa ja sulkee. Jotain sähköpuolen hommia. Akku hyvä, lataus hyvä, kaapelit ja kengät hyvät.
          ------------------------------------------------
          Entiset:
          E61 535D M-sport 11/-05
          E61 535D M-sport 12/-04
          E46 330D Touring 11/-03
          E36 325i Coupe 8/-92
          E30 318i Coupe -89

Comment

• jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

Originally posted by Torppa View Post
            Nostelen hieman vanhaa.. Omassa 325 e36 -92 vanokseton.

Tyhjäkäynti "seilaa" hieman, on kuitenkin pientä epätasaisuutta.

Imusarja suhisee mielestäni oudolla tavalla, letkuja olen tarkastellut. Haitariputki on joskus hajonnut ja edellinen omistaja sen jollain liimalla korjaillut, ja se on kunnossa kyllä. Olen myöskin ruiskinut jarrusprayta auto käynnissä imusarjan läheisyyteen. Mutta en ole havainnut mitään.

Laitoin kaverin samanlainen auton käymään viereen konepelti auki.. Ja se ei läheskään pidä samanlaista ääntä.

Ajossa ei tunnu oikeastaan mitään epänormaalia, mutta kulutusmittari pomppii +-1L tasakaasulla ajettaessa sekä kiihdyttäessä. Lambdat ja kaikki muut ok.

Ja lisäksi, Tyhjäkäynti nytkähtää hieman kun ovia avaa ja sulkee. Jotain sähköpuolen hommia. Akku hyvä, lataus hyvä, kaapelit ja kengät hyvät.
            Coupe ? Ex is notkahti myös tyhjäkäynti kun laittoi oven kiinni, johtui lasinnostomoottorista. 4 vuotta sama juttu, ei aiheuttanut ongelmia.

Comment

• Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

juu, coupe.. Kyllä sen verran näistä ymmärtää että se siitä lasinnostosta aiheutuu se notkahtaminen, ajattelin vain jos sille on jotain kikkaa
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

Comment

• bandit
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 489
                • oulu

nostetaanpas tätä taas.. eli kävin lukemassa vikakoodit ja niitä ei ollut ollenkaan auto pelaa muuten ok mutta tosiaan on ihan turra alakierroksilla.. lähtee kiskoon vasta 3000 rpm jälkeen

onko tuo tosiaan ihan ominaisuus tuolle moottorille vai mikähän tuossa vois olla vikana?!

moottori siis m50 b25 vanos
                NHF- Nerd Home Function

Comment

• rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

nostetaanpas tätä taas.. eli kävin lukemassa vikakoodit ja niitä ei ollut ollenkaan auto pelaa muuten ok mutta tosiaan on ihan turra alakierroksilla.. lähtee kiskoon vasta 3000 rpm jälkeen

onko tuo tosiaan ihan ominaisuus tuolle moottorille vai mikähän tuossa vois olla vikana?!

Alan uskomaan että ominaisuus, kuulostaa samalta kun mullakin. Ei vaan taida noi B25:n alaväännöt olla mitkään hurjat

M50B25 rivi-6 2494 192@5900 250@4200
                  Eiköhän tuo sen selitä :C

Comment

• runkQ
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 314
                    • Pieksämäki

Ominaisuushan tuo on tuolle moottorille.
                    Ex: E36 325, E30 325

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎