Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ohjausakselin irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    E36 ohjausakselin irrotus

    Otsikon autossa (vm 1991) on ohjausaksilin yläpää kiinni siinä poikittaisputkessa heti ratin takana. Se on kiinni kahdella kartiomaisella kannalla olevalla ruuvilla, joissa ei silmämääräisesti ole mitään mistä vääntää. Onkos tuohon olemassa joku erikoistyökalu?
    Katselin TIS:stä ja siinä mainittiin joku työkalu josta en saanut selvää...
    Ne ruuvit saanee ehkä käännetyä yläpuolelta kierteestä vääntämällä, mutta yritetään nyt ensin sivistyneesti.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by jaki View Post
    Otsikon autossa (vm 1991) on ohjausaksilin yläpää kiinni siinä poikittaisputkessa heti ratin takana. Se on kiinni kahdella kartiomaisella kannalla olevalla ruuvilla, joissa ei silmämääräisesti ole mitään mistä vääntää. Onkos tuohon olemassa joku erikoistyökalu?
    Katselin TIS:stä ja siinä mainittiin joku työkalu josta en saanut selvää...
    Ne ruuvit saanee ehkä käännetyä yläpuolelta kierteestä vääntämällä, mutta yritetään nyt ensin sivistyneesti.
    Siis ne on kiristettäessä katkeavien pulttien jämät mitkä siellä on jäljellä. Eli tällä on pyritty varkaustilanteissa estämään ainakin nopeat rattiputken/virtalukon vaihdot.
    Metallitaltalla iskua ulkokehälle pyörimissuuntaan niin lähtee.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Metallitaltalla iskua ulkokehälle pyörimissuuntaan niin lähtee.
      Tai jos on mig käytettävissä niin heppaa vaikka mutteri tuohon pultin päähän kiinni, näin pultti on helppo pyörittää kokonaan pois vaikka kierre vähän ahdistaisikin.

      Älä missään tapauksessa väännä sieltä kierrepuolelta, näin tuhoaisit turhaan kierteet vastapuoleltakin pulttia avatessasi.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by Juubi View Post
        Tai jos on mig käytettävissä niin heppaa vaikka mutteri tuohon pultin päähän kiinni, näin pultti on helppo pyörittää kokonaan pois vaikka kierre vähän ahdistaisikin.

        Älä missään tapauksessa väännä sieltä kierrepuolelta, näin tuhoaisit turhaan kierteet vastapuoleltakin pulttia avatessasi.
        Ei tuossa nyt parane mennä millään pillillä sohimaan, johtoja ja liittimiä + releitä ympäristö pullollaan.
        Tiukassa mokomat olivat, poralla kantaan paikka piikille (aika veemäinen tuollainen kartio), johon vasaralla lyömällä aukesivat.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎