Announcement

Collapse
No announcement yet.

sähkö ongelmia E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • narude
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 245
    • Helsinki

    sähkö ongelmia E36

    moi,

    sellainen ongelma että matkalla helsinkiin stereot sammui, palas hetken kuluttua takas ja sit sammui kokonaan. seuraavaks syttyi ABS valo ja hetken kuluttua airbagin valo, sitten alkoi ajotietokoneen ledit himmetä lopulta koko autosta loppui sähköt.

    viaksi epäilin laturia, vaihdoin sen metro autossa tampereella, jonka jälkeen taas takasin stadiin. kaivokselan kohdalla sama homma toistui taas! joku hihna kitisee hieman pellin alla, mutta laturi pyörii niin kuin pitääkin, akkukin on melko uusi.

    missä vika?
    -18 F30 318iA
    -04 E46 316i
    -04 E46 316i
    -95 E36 320i Coupe
    -85 E30 316
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Akku kannattaa tarkistaa. Voi olla oikosulussa ja vetää sen kautta maihin.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • #36bbb
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 59

      #3
      Re: sähkö ongelmia E36

      Originally posted by narude
      moi,

      sellainen ongelma että matkalla helsinkiin stereot sammui, palas hetken kuluttua takas ja sit sammui kokonaan. seuraavaks syttyi ABS valo ja hetken kuluttua airbagin valo, sitten alkoi ajotietokoneen ledit himmetä lopulta koko autosta loppui sähköt.

      viaksi epäilin laturia, vaihdoin sen metro autossa tampereella, jonka jälkeen taas takasin stadiin. kaivokselan kohdalla sama homma toistui taas! joku hihna kitisee hieman pellin alla, mutta laturi pyörii niin kuin pitääkin, akkukin on melko uusi.

      missä vika?
      Kannattaa tarkistaa akku, ettei ole oikosessa (en usko jos on uudehko). Mutta yksi asia mikä teki entisessä e36:ssa saman, eli sammutti stereot ja sytytti abs-valo, ja seuraavaksi mittarivalaistus ja ajotietokone himmenivät.. Eli moottorin/laturin maadoituspiuhat. Itsellä oli niin kakkainen se maadoituskaapeli että laturi ei saanut enää maata kunnolla ja seurauksena oli edellä kuvattu ilmiö.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Akku kannattaa tarkistaa. Voi olla oikosulussa ja vetää sen kautta maihin.
        Ja akunkengät... Itellä kävi e30:ssä niin et virrat katos pikkuhiljaa ja lopuks kokonaan. Ongelma oli hapettunut akunkenkä joka ei yhdistänyt kunnolla, vaan esim. startatessa iski kipinää...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • narude
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 245
          • Helsinki

          #5
          olivat sit metro autossa vaihtaneet uuden, paskana olleen, laturin tilalle. kiitos kiitos!
          -18 F30 318iA
          -04 E46 316i
          -04 E46 316i
          -95 E36 320i Coupe
          -85 E30 316

          Comment

          • Stargazer
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1666
            • Haapajärvi

            #6
            Re: sähkö ongelmia E36

            Kerran oli yhden auton kanssa samantyyppinen vika, laturi vaihdettiin ja kohta teki taas saman. Sen jälkeen vaihdettiin laturinhihna ja ei sen jälkeen ole samaa enää tehnyt. Hihna oli kyllä melkoisen pahasti kulunut... :roll:
            ex. E39 535i V8, E36 325i coupé

            © Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
            © No matter, try again, fail again, fail better!

            Comment

            • samppa1123
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 85

              #7
              Mulla on sama kyseinen ongelma...Siinä paloi laturin valo vähän aikaa kun oli uusiakku ja laturi laitettu mutta ei menny viikkoakaan kun nyt on taas samajuttu ja auto jäi kaupan pihaan...Ensin alkoi soitin sammuilla ja sitte valot himmenemään mittaristosta ja sitten auto sammui...

              Comment

              • samppa1123
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 85

                #8
                Originally posted by narude
                moi,

                sellainen ongelma että matkalla helsinkiin stereot sammui, palas hetken kuluttua takas ja sit sammui kokonaan. seuraavaks syttyi ABS valo ja hetken kuluttua airbagin valo, sitten alkoi ajotietokoneen ledit himmetä lopulta koko autosta loppui sähköt.

                viaksi epäilin laturia, vaihdoin sen metro autossa tampereella, jonka jälkeen taas takasin stadiin. kaivokselan kohdalla sama homma toistui taas! joku hihna kitisee hieman pellin alla, mutta laturi pyörii niin kuin pitääkin, akkukin on melko uusi.

                missä vika?
                Sulla voi olla laturin maadoituksessa jotain...

                Comment

                • teppo_h
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 337
                  • Finland

                  #9
                  Tämä kun näyttää otsikkonsa puolesta olevan "yleinen" E36 sähköongelma puu, niin:

                  Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavaa ongelmaa, mikä mulla ilmeni viikko-pari sitten. Auto E36 320 Coupe -94.

                  Sulake nro.7 (sen takana on ainakin mittarivalot, oikean puolen parkkivalo&takavalo) palaa kun takakontin aukaisee.. (!)
                  Että onkohan samassa sulakkeessa sitten tuo takakontin valo&kytkin? Jos vaikka ois se kytkytin siellä vähän oikosessa? Sulake ei tietenkään pala silloin kun valot ei oo päällä ja takakontin valo toimii ihan "normaalisti" - pitäs vielä kokeilla että toimiiko se sillon ku se sulake on palanu.
                  Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                  Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                  EX:
                  Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                  Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                  E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                  E36 320i Coupe, E21 318i
                  MB W115 240D

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by teppo_h
                    . Auto E36 320 Coupe -94.
                    Sulake nro.7 (sen takana on ainakin mittarivalot, oikean puolen parkkivalo&takavalo) palaa kun takakontin aukaisee.. (!)
                    Että onkohan samassa sulakkeessa sitten tuo takakontin valo&kytkin? Jos vaikka ois se kytkytin siellä vähän oikosessa? Sulake ei tietenkään pala silloin kun valot ei oo päällä ja takakontin valo toimii ihan "normaalisti" - pitäs vielä kokeilla että toimiiko se sillon ku se sulake on palanu.
                    Kato varmuuden vuoksi se piuhanippu takakontin luukun vasemmassa reunassa,monesti piuhoista nirhautuu eristeet rikki.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Jassoo kysäsempä tässä omaan pulmaan..

                      Autona siis e36 320i Coupe M50B20 padalla. Vikaa ei niinkään ole mutta ongelmana tuntuu olevan liian heikko latausteho. Virransyöntiä tosin kontin puolella on jonku verran mutta silti tuntuu etti laturi ei lataa tarpeeksi. Esim. ajovalot himmenee hitusen ja kierrokset laskee kun ikkunoita kelaa ylöspäin.
                      Onko normaalia vai onko laturissa/laturinsäätimessä jotain vialla?
                      Myös starttaus aamulla kuulosta hieman "keväämmäl keväämmäl" tyyliselle.

                      Akussa vika ei ole, vanhalla akulla ilmeni samalla tavalla ja nyt kontissa lepää ~2vko vanha akku.

                      Pystyykö tuota lataustehoa jotenki parantamaan? Esim erilainen säädin tai jtn..?
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • teppo_h
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 337
                        • Finland

                        #12
                        Originally posted by teppo_h
                        Tämä kun näyttää otsikkonsa puolesta olevan "yleinen" E36 sähköongelma puu, niin:

                        Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavaa ongelmaa, mikä mulla ilmeni viikko-pari sitten. Auto E36 320 Coupe -94.

                        Sulake nro.7 (sen takana on ainakin mittarivalot, oikean puolen parkkivalo&takavalo) palaa kun takakontin aukaisee.. (!)
                        Että onkohan samassa sulakkeessa sitten tuo takakontin valo&kytkin? Jos vaikka ois se kytkytin siellä vähän oikosessa? Sulake ei tietenkään pala silloin kun valot ei oo päällä ja takakontin valo toimii ihan "normaalisti" - pitäs vielä kokeilla että toimiiko se sillon ku se sulake on palanu.
                        Laitetaanpas ilmoitusta kun ongelma on nyt korjattu...

                        Eli vika oli just tuolla kontin luukkuun menevässä piuhanipussa. Aivan luukunpuoleisessa päässä oli 5 johtoa nirhautunut. Eli olivat sitten kaikki oikosulussa. Onneksi ne oli valokytkimelle ja rekisterikilven valoille menevät - että ei ollu lukonpiuhoja.

                        Sitten kysytään apua seuraavaan ongelmaan:
                        -Vasemmanpuolen ajovalo palaa todella himmeästi. Mittasin tänään yleismittarilla sen jännitteen = 3V. Sitten vähän myöhemmin mittasin uudestaan, kun olin irrottanu sen polttimon kannasta, niin olikin normaalit 11.5V.
                        Vaihdoin uuden polttimonkin ja silti edelleen palaa t-o-d-e-l-l-a himmeästi. Ja myöskään pitkänvalon poltin ei syty vasemmalla puolella. Kun laittaa pitkät päälle, niin samatien sammuu tuo himmeä tuijukin siitä lähivalosta.

                        Kenelläkään tietoa miten nuo valot oikeen on johdotettu? Pitkänvalon polttimoa en oo vielä tarkistanu...APUA!!
                        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                        EX:
                        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                        E36 320i Coupe, E21 318i
                        MB W115 240D

                        Comment

                        • creatious
                          BTCF Member 2006
                          • Jul 2005
                          • 194

                          #13
                          Originally posted by teppo_h
                          Laitetaanpas ilmoitusta kun ongelma on nyt korjattu...

                          Eli vika oli just tuolla kontin luukkuun menevässä piuhanipussa. Aivan luukunpuoleisessa päässä oli 5 johtoa nirhautunut. Eli olivat sitten kaikki oikosulussa. Onneksi ne oli valokytkimelle ja rekisterikilven valoille menevät - että ei ollu lukonpiuhoja.

                          Sitten kysytään apua seuraavaan ongelmaan:
                          -Vasemmanpuolen ajovalo palaa todella himmeästi. Mittasin tänään yleismittarilla sen jännitteen = 3V. Sitten vähän myöhemmin mittasin uudestaan, kun olin irrottanu sen polttimon kannasta, niin olikin normaalit 11.5V.
                          Vaihdoin uuden polttimonkin ja silti edelleen palaa t-o-d-e-l-l-a himmeästi. Ja myöskään pitkänvalon poltin ei syty vasemmalla puolella. Kun laittaa pitkät päälle, niin samatien sammuu tuo himmeä tuijukin siitä lähivalosta.

                          Kenelläkään tietoa miten nuo valot oikeen on johdotettu? Pitkänvalon polttimoa en oo vielä tarkistanu...APUA!!

                          Heiluttele vähäsen noita johtoja sieltä vasemmalta puolelta -takavalolle tulevia- ja katso kirkastuuko valo välillä.
                          Itselläni oli yksi johdoista mennyt lähes poikki (sisält&#228 johdon mutkan kohdalta ja se aiheutti em. oireiden lisäksi
                          mm. vasemman etuvilkun ja sumuvalojen merkkivalon palamista jatkuvasti. Omassa tapauksessa kyseessä oli siis
                          heti ensimmäinen johtonipun mutka takavalon takana...

                          Comment

                          • Jorma
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 42

                            #14
                            Helppo juttu tsekata toimiiko lataus. Auton käydessä mitataan volttimittarilla jännite akun navoista ja mittarin pitää näyttää noin 14,2 volttia.
                            Tässä tapauksessahan oli akku uusi joten sen oletetaan toimivan.

                            Comment

                            • wipez
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 133
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by narude View Post
                              moi,

                              sellainen ongelma että matkalla helsinkiin stereot sammui, palas hetken kuluttua takas ja sit sammui kokonaan. seuraavaks syttyi ABS valo ja hetken kuluttua airbagin valo, sitten alkoi ajotietokoneen ledit himmetä lopulta koko autosta loppui sähköt.

                              viaksi epäilin laturia, vaihdoin sen metro autossa tampereella, jonka jälkeen taas takasin stadiin. kaivokselan kohdalla sama homma toistui taas! joku hihna kitisee hieman pellin alla, mutta laturi pyörii niin kuin pitääkin, akkukin on melko uusi.

                              missä vika?
                              Jos nostan tämän vanhahkon threadin nyt pinnalle kun en uutta viitsi tehdä kun sama ongelma kuin tämän threadin aloittajalla.. eli, abs valo vilkkui ja sammui kun antoi kenkää, stereot sammui valot meni kaasun mukaan.. (lopussa siis abs valo paloi kokoajan) auto sammui, työnnettiin käymään jotta oltaisiin saatu se kotipihaan, no eipä mennyt pitkään kun auto taas sammui tällä kertaa vaan vauhdista, eikä ollut enää mitään tehtävissä.. Laturin valo oli aloittanut vilkkumisen ja himmeänä palamisen edellisenä iltana mutta aina kun kierrokset meni yli 3k niin kyllähän tuo siitä sammui eikä enää palanut..

                              Olisikohan nyt laturissa vikaa? vaiko ehkä noissa maadoituksissa? Missä threadin aloittajalla se oli, oliko se laturi?
                              e90 320d -07
                              Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

                              Kotisivut, IT-Tuki

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎