mitähän kaikkea sitä joutuu tehä ku laittaa turbon. ajattelin laittaa volvo s40 t4 vakio turbon. täytyykö vaihtaa suuttimia, enemmän bensaa
, yms..? kaikki neuvot ovat tervetulleita
mitähän kaikkea sitä joutuu tehä ku laittaa turbon. ajattelin laittaa volvo s40 t4 vakio turbon. täytyykö vaihtaa suuttimia, enemmän bensaa
, yms..? kaikki neuvot ovat tervetulleita
Ensinnäkin käytä hakua. Ja miks haluaisit laittaa volvosta jossa on vakiona 200hp ahtimen autoon jossa on vakiona 192hp? Meinasitko repiä isojakin tehoja
F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Näitä vähäpäästöisten ahtamiskyselyitä on varmasti paljon haulla löydettävissä. Yksi toteutettukin löytyy.
Laitonta on ilman VTT:n, tai Tiililän päästömittauksia.
Muutenkin tuo MHI:n pikkuahdin vois olla yläkierroksilla aika tylsä ajettava 2,5l koneessa.
joopa joo...jätkät hei! tuossahan on kyse siitä että kaveri hakee "tietoa" ja saa vastaukseksi taaaaaaas (niinkuin yleensä) pelkkiä PASKOJA vitsejä. eli neuvokaa jos osaatte...päätä ette kovin hyvin ainakaan osaa aukoa. ja nuo hymiöt vaan siltä varalta,ettei suututtas jooko?
joopa joo...jätkät hei! tuossahan on kyse siitä että kaveri hakee "tietoa" ja saa vastaukseksi taaaaaaas (niinkuin yleensä) pelkkiä PASKOJA vitsejä. eli neuvokaa jos osaatte...päätä ette kovin hyvin ainakaan osaa aukoa. ja nuo hymiöt vaan siltä varalta,ettei suututtas jooko?
...heh, jos joku on pulttaamassa turboa johonkin, niin on itsestään selvää, että projekti jää ajatukseksi. Jo pelkästään lause pultata/laittaa/heittää jne. turbo johonkin paljastaa aina kaiken. Näitä "ajattelin pistää autooni turpon" - topicceja syntyy tusina päivässä ja yksi niistä oikeasti on vähän jyvällä, kuinka suuri ja kallis operaatio loppupeleissä onkaan kyse. Kun selviää, että tarvitaankin hieman muutakin, kuin se lattaraudan pätkä, vanha Garrett ja bensanpaineen säädin, sekä saada laite käymäänkin vielä edes huonosti, niin ajatuksen tasollakin olevat projektit yleensä hyytyvät siihen. Jos perusasiat ahtamisesta ei edes ole kunnossa, niin kuka helkkari laitteen kokoaa, hankkii oikeat osat, säätää jne. ei kovin paljon hyödytä kädestä pitäen kirjoittaa tänne, että mitä kaikkea pitää tehdä. Yrittää kovasti voidaan, mutta kannattaisi itsekseen ensin syventyä asiaan ja perehtyä kunnolla ennen projektien miettimistä.
Kaiken kukkuraksi omat ahtamisprojektit, joiden piti olla ns. budjetti-prokkiksia, niin ovatkin aina osoittautuneet aivan joksikin muuksi, kun hommat lähtee etenemään. Siksi kannattaakin tehdä yleensä alusta loppuun kunnolla, kun rahaa siihen kuitenkin menee eli jos saa nyt jostain homeisen vanhan väljän ahtimen, joka polttaa öljyä 10l/100km, niin ei sillä vielä kuuhun mennä
Comment