Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3, muutokset vuosien varrella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    E36 M3, muutokset vuosien varrella?

    Eli vuonna -96 tuli 3.2 litran moottori. Onko muita vastaavia muutosvuosia, jotka kannattaa huomioida jos hankkii E36 m3:sta?

    eikös tu0 3.2L pidä sisällään tuplavanoksen? Sitä pidetään käsittääkseni aika herkkänä hajoamaan.

    Mitkä ovat tyyppiviat ja jos nyt hommaisit M3:n, niin mitä tekisit valinnassasi toisin tai mitä painottaisit ostoprosessissa enemmän?

    Search ei näyttänyt kuin tyhjää sivua eli siitä ei ollut nyt paljonkaan hyötyä...
    Last edited by MarttiKK; 21-05-2008, 23:01.
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Eipä tainnut olla muita isompia muutoksia kuin tuo moottori, jos oikein muistan niin se vaihtui tuotantolinjalla jokus kesällä 1995.

    Päivittyykö ratalelu vai tuleeko päivittäiseen liikenteeseen?

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Alustamuutoksia, ainakin alatukivarret eri ja jarrutkin vaihtui jossain kohtaa (kalliimmaksi).
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 687
        • jyväskylä

        #4
        searchilla löytyy paljon mutta

        vm 1996 3.2 mallissa on muutakin eroa kuin pelkkä moottori..

        mm. voimansiirto, vaihdelaatikosta perään asti on tukevammat..

        Comment

        • jt78
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 62
          • Imatra

          #5
          Aikamoinen epäkohta muuten bemarifoorumilla kun ei hakukone kelpuuta sellaista hakusanaa kuin 'M3'

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by jt78 View Post
            Aikamoinen epäkohta muuten bemarifoorumilla kun ei hakukone kelpuuta sellaista hakusanaa kuin 'M3'
            tarkenna: e30 m3, e36 m3, e46 m3,jne
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Jopi
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 374
              • Oulu

              #7
              Originally posted by olaus View Post
              searchilla löytyy paljon mutta

              vm 1996 3.2 mallissa on muutakin eroa kuin pelkkä moottori..

              mm. voimansiirto, vaihdelaatikosta perään asti on tukevammat..
              Sekä
              - etuiskarin yläpäät
              - edestä alatukivarsien ulommat pallonivelet vanhemman (e30) malliset jäykät muuten
              samanlaiset varret
              - Takaa pitkittäisen alatukivarren puslat
              - Pohjapanssari/muovi??
              Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
              e39 M5

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                #8
                Originally posted by Jochen View Post
                Eipä tainnut olla muita isompia muutoksia kuin tuo moottori, jos oikein muistan niin se vaihtui tuotantolinjalla jokus kesällä 1995.

                Päivittyykö ratalelu vai tuleeko päivittäiseen liikenteeseen?
                Kyllä se on tuo ratalelun päivitys kyseessä, aikaisintaan ensi kesäksi.

                Sitten muutoksista: eikös tu0 3.2L pidä sisällään tuplavanoksen? Sitä pidetään käsittääkseni aika herkkänä hajoamaan.

                Mitkä ovat tyyppiviat ja jos nyt hommaisit M3:n, niin mitä tekisit valinnassasi toisin tai mitä painottaisit ostoprosessissa enemmän?

                Comment

                • Susi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 473
                  • Kuopio, Suomi

                  #9
                  Tuolta saa tietoa:

                  E36 M3 3.0 http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14

                  E36 M3 3.2 http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=15

                  Huomioi, että sinua kiinnostavat mallit ovat Euro M3:ia eikä jenkkiversioita.

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #10
                    Originally posted by Susi View Post
                    Tuolta saa tietoa:

                    E36 M3 3.0 http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14

                    E36 M3 3.2 http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=15

                    Huomioi, että sinua kiinnostavat mallit ovat Euro M3:ia eikä jenkkiversioita.
                    Kiitokset linkeistä, nuo tuli luettua jo aiemmin. Niidenhän mukaan muutoksia moottoripuolelle (tai muutenkaan tekniikka-osastolle) ei käytännössä tullut kumpaankaan versioon.

                    Itse mietiskelin sellaista, jossa ei olisi ollenkaan ilmastointia, alcantara-penkit ilman sähköjä.

                    Onkos noissa airbägi kaikissa malleissa?
                    Last edited by MarttiKK; 22-05-2008, 09:28.

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Onkos noissa airbägi kaikissa malleissa?
                      Eikös bägi tullut pakolliseksi '95 -> ?

                      Ei tuo tuplavanos mikään varsinainen murheenkryyni ole, normihuolloilla se kestää pitkään ja tiivisteet siihen vaihtaa helpohkosti itsekin.

                      Jos ny jotain vikaa miettii niin kaikissa x5X koneissa öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin pitää hieman ääntä, varsinkin vanhemmiten mutta sekin on halpa ja yksinkertainen osa.

                      Niin, ja öljypumppuhan on ilmeisesti kahdella siivilällä tuossa S52:ssa?
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10043
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Niin, ja öljypumppuhan on ilmeisesti kahdella siivilällä tuossa S52:ssa?
                        Topiikin aloittaja tarkoittanee kuitenkin ainoastaan S50 koneita (B30 ja B32).

                        Ja asiaan.Itse ostaisin uudemman S50B32 version.Plussana tulisi 6-v laatikkokin.Itselläni oli tuo vanhempi versio,ei huono sekään.Jotain vain kuitenkin puuttui...

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Topiikin aloittaja tarkoittanee kuitenkin ainoastaan S50 koneita (B30 ja B32).

                          Ja asiaan.Itse ostaisin uudemman S50B32 version.Plussana tulisi 6-v laatikkokin.Itselläni oli tuo vanhempi versio,ei huono sekään.Jotain vain kuitenkin puuttui...
                          Ach so, meni jenkki S52 sekaisin tuon S50B32:n kanssa

                          Aika moni on tuota 3.2:sta hehkuttanut "parhaaksi BMW moottoriksi ikinä", tuo S50B30 ainakin menee todella pienellä kulutuksella matka-ajossa
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • leppala
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 190
                            • järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Ach so, meni jenkki S52 sekaisin tuon S50B32:n kanssa

                            Aika moni on tuota 3.2:sta hehkuttanut "parhaaksi BMW moottoriksi ikinä", tuo S50B30 ainakin menee todella pienellä kulutuksella matka-ajossa
                            Menee toi s50b32:kin aika pienellä bensalla matka-ajossa, tai ainakin ajotietokone näyttää 8-9L satasen vauhdissa.
                            Kaupungissa sitten 14-16L...riippuu toki kaasujalasta.

                            E: Eipä näitä vehkeitä tosin osteta minkään kulutuksen takia, mulle on aivan sama mitä vehkeet vie kunhan kyyti on leuhkaa.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #15
                              Ämmäläisten koneissa on tärkeä löytää sellainen hyvä yksilö. Ajoin kerran 3kpl 3.2l peräkkäin aivan samaa reittiä tukholman ulkopuolella ja hämmästyin miten eri tehosia ne voi olla vaikka km oli suurinpiirtein samanlaisia. Yksi zipattu estoril sinininen ( nyt nettiautossa myynissä taxfreenä) oli huomattavasti hitaampi kun ei zipattu mutta eisenmannin putkilla oleva.

                              Nuorison jälki alkaa olla liiankin painava monissa yksilöissä.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎