Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3, muutokset vuosien varrella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 720
    • Nokia

    #16
    Originally posted by Jonsku View Post
    Eikös bägi tullut pakolliseksi '95 -> ?

    Ei tuo tuplavanos mikään varsinainen murheenkryyni ole, normihuolloilla se kestää pitkään ja tiivisteet siihen vaihtaa helpohkosti itsekin.

    Jos ny jotain vikaa miettii niin kaikissa x5X koneissa öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin pitää hieman ääntä, varsinkin vanhemmiten mutta sekin on halpa ja yksinkertainen osa.

    Niin, ja öljypumppuhan on ilmeisesti kahdella siivilällä tuossa S52:ssa?



    Kirjoitit, että normihuolloilla tuplavanos kestää pitkään. Miten sitä kuuluisi huoltaa???
    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • leppala
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 190
      • järvenpää

      #17
      Originally posted by e36coupe View Post
      Kirjoitit, että normihuolloilla tuplavanos kestää pitkään. Miten sitä kuuluisi huoltaa???
      Lähinnä sitä vanoksen siivilää vaihdellaan öljyjen lisäksi.
      Tässä ehkä jopa edullinen linkki rallatuksesta kärsiville:
      Professional Vanos repair and rebuild service for your 1994 - 2006 BMW

      Comment

      • Fasti
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 671
        • FIN

        #18
        Vanos sisältää paljon eri o-rengas tiivisteitä jotka kovettuvat ajan myötä. Kovettunut tiiviste --> öljy karkaa väärään paikkaan paineen avustamana.
        Tiivisteet kannattaa vaihtaa esim. autoa ostaessa uusiin, ei maksa paljoa ja pystyy itse vaihtamaan kuten jo todettiinkin.

        Vanoksen tiivisteet + microfilter on moottorin halvimpia osia, silti niitä vaihdetaan turhan harvaan.
        Current
        sigpic

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #19
          Kellään tietoa imupuolten eroista S50 vs. S52, ETK tarjoaa samoja imutorvia ja tiivisteitä mutta onko läppärunkot samankokoiset?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Samoja imutorvia? Olet tainnut katsoa M3 GT torvia, vakioiden 3,0 ja 3,2 versioiden torvet ovat kyllä erilaiset. B32 imupuolen osat löytyy kaverin tallista kokonaan, voin toimittaa mittoja haluttaessa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Samoja imutorvia? Olet tainnut katsoa M3 GT torvia, vakioiden 3,0 ja 3,2 versioiden torvet ovat kyllä erilaiset. B32 imupuolen osat löytyy kaverin tallista kokonaan, voin toimittaa mittoja haluttaessa.
              ETK:sta pikaiseen vilaisin ennenkuin kyselin, jollein 3.0 koneelle löytyy tota evon torvea, todennäköisesti sitten GT. Kaasuläppien halkaisija olisi hakusessa, B30 vs. B32.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎