Terve,
eilisiltana oli tarkoitus lähteä emännän mukana kotia kohti '93 316i Sedanilla ja pihassa ei suostunut ykkönen menemään päälle millään.
Auto oli juuri tuotu sukulaisen luota huollosta, jossa vaihdettiin moottoriöljyt, jakohihna ja laturin hiilet. Vaihteistoöljyihin ei tuon yhteydessä koskettu, ja kytkin-/jarrunestesäiliössä on nestettä tarpeeksi eikä kytkinpoljin tunnu epänormaalilta.
Pienen pakituksen jälkeen ykkönen taas meni päälle, ja meinattiin siitä sitten lähteä. Talon kiertämisen puolivälissä ei enää mennyt kakkonen päälle, ja seuraavaksi ei mikään muu kuin kakkonen. Takaisin pihaan ihmettelemään. Taaskaan ei ykkönen mennyt, seuraavaksi ei kakkonen, taas ei muut kuin kakkonen, sitten ei pakki jne jne. Vaihteistosta ei kuulu mitään ylimääräistä ujellusta eli kuiva se ei ole, ja tähän asti on toiminut normaalisti.
Kun konehuoneesta kuuntelin avokin töniessä "jumissa" olevaa vaihdetta sisään, kuului selvästi että siirtäjä tms. lyö pehmeästi jotain vasten. Laatikko teki samaa sekä koneen ollessa käynnissä että sammutettuna. Kytkin irrottaa normaalisti ja mikään vaihde ei jää päälle kun vaihtaa vapaalle.
Osaakohan joku heittää arvausta missä vika, mitä kannattaa tehdä ja missä? Itse olen mp-miehiä niin en näistä kotiloista mitään sen kummemin tajua Auto sijaitsee tällä hetkellä Vehmaalla. Laatikko on 5-vaihteinen.
Purkulaatikon näyttäisi saavan n. 300-400 eurolla, mutta voikohan vanhan korjaaminen tulla halvemmaksi? Auto tarvitsisi saada takaisin tien päälle mahdollisimman nopeasti ja kohtuullisilla kuluilla.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
-J
eilisiltana oli tarkoitus lähteä emännän mukana kotia kohti '93 316i Sedanilla ja pihassa ei suostunut ykkönen menemään päälle millään.
Auto oli juuri tuotu sukulaisen luota huollosta, jossa vaihdettiin moottoriöljyt, jakohihna ja laturin hiilet. Vaihteistoöljyihin ei tuon yhteydessä koskettu, ja kytkin-/jarrunestesäiliössä on nestettä tarpeeksi eikä kytkinpoljin tunnu epänormaalilta.
Pienen pakituksen jälkeen ykkönen taas meni päälle, ja meinattiin siitä sitten lähteä. Talon kiertämisen puolivälissä ei enää mennyt kakkonen päälle, ja seuraavaksi ei mikään muu kuin kakkonen. Takaisin pihaan ihmettelemään. Taaskaan ei ykkönen mennyt, seuraavaksi ei kakkonen, taas ei muut kuin kakkonen, sitten ei pakki jne jne. Vaihteistosta ei kuulu mitään ylimääräistä ujellusta eli kuiva se ei ole, ja tähän asti on toiminut normaalisti.
Kun konehuoneesta kuuntelin avokin töniessä "jumissa" olevaa vaihdetta sisään, kuului selvästi että siirtäjä tms. lyö pehmeästi jotain vasten. Laatikko teki samaa sekä koneen ollessa käynnissä että sammutettuna. Kytkin irrottaa normaalisti ja mikään vaihde ei jää päälle kun vaihtaa vapaalle.
Osaakohan joku heittää arvausta missä vika, mitä kannattaa tehdä ja missä? Itse olen mp-miehiä niin en näistä kotiloista mitään sen kummemin tajua Auto sijaitsee tällä hetkellä Vehmaalla. Laatikko on 5-vaihteinen.
Purkulaatikon näyttäisi saavan n. 300-400 eurolla, mutta voikohan vanhan korjaaminen tulla halvemmaksi? Auto tarvitsisi saada takaisin tien päälle mahdollisimman nopeasti ja kohtuullisilla kuluilla.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
-J
Comment