Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kallistuksen vakaajan kiinnityksestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jandis
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 63

    E36 kallistuksen vakaajan kiinnityksestä

    Elikkäs katsastuksessa huomattiin tuo etupään kolina ja katsastusmies kertoi sen johtuvan kallistuksen vakaajan välyksellisestä kiinnityksestä sielä vakaajan alapäässä (siis lähempänä tietä olevassa päässä).

    No mutta mikä se osa nyt sitten oikein on mikä pitäisi vaihtaa, että kolina loppuisi, millä nimellä löytyy esim. Motonetin varaosaluettelosta?

    Auto on 91 vuoden 325 sedan.
    Autona 325i vuodelta 91 (E36)
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8237
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    porukoiden nissanissa tuli vastaavasti nimetyn vian seurauksena hylky ja kävin sitte katsastus lapun kanssa paikallisen varaosamyyjän juttusilla ja meinas ettei se oikeen voisi olla mikään muu kuin koiranluu ja niillä sitte meni läpi
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Jandis
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 63

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      porukoiden nissanissa tuli vastaavasti nimetyn vian seurauksena hylky ja kävin sitte katsastus lapun kanssa paikallisen varaosamyyjän juttusilla ja meinas ettei se oikeen voisi olla mikään muu kuin koiranluu ja niillä sitte meni läpi
      Eli se olisikin pelkkä koiranluu entinen
      Last edited by Jandis; 01-06-2008, 18:39.
      Autona 325i vuodelta 91 (E36)

      Comment

      • hankmo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 174
        • Kaakko

        #4
        Eiköhän se se ole. Eli näillä kai mennään:
        318-325/td E36 --91 Etuvakaajan yhdystanko (24cm). . . . . 17-2251 19.90 ???

        Jos sit haluu ne kiinnityskumit vaihtaa, niin:
        300s E36 Etuvakaajan korihela Sedan-320/325 --92 Ø25mm. . . 18-2750 3.90 ???

        Comment

        • Jandis
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 63

          #5
          Originally posted by hankmo View Post
          Eiköhän se se ole. Eli näillä kai mennään:
          318-325/td E36 --91 Etuvakaajan yhdystanko (24cm). . . . . 17-2251 19.90 ???

          Jos sit haluu ne kiinnityskumit vaihtaa, niin:
          300s E36 Etuvakaajan korihela Sedan-320/325 --92 Ø25mm. . . 18-2750 3.90 ???
          Kumit kannattaa vaihtaa aina vai vain jos ovat menneet entiseksi? Niin ja ilmeisesti alapäässä yks kumi ja yläpäässä sama homma, kaksi kumia per luu siis?
          Autona 325i vuodelta 91 (E36)

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            #6
            Originally posted by Jandis View Post
            Kumit kannattaa vaihtaa aina vai vain jos ovat menneet entiseksi? Niin ja ilmeisesti alapäässä yks kumi ja yläpäässä sama homma, kaksi kumia per luu siis?
            Siis ei siihen koiranluuhun vaihdeta mitään kumeja, vaan siihen kallistuksenvakaajan kiinnityskohtiin.
            Koiranluu on aina vain yksi pökäle ja noi kumihelat tulee toiseen paikkaan.

            Comment

            • Jandis
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 63

              #7
              Originally posted by Jesper View Post
              Siis ei siihen koiranluuhun vaihdeta mitään kumeja, vaan siihen kallistuksenvakaajan kiinnityskohtiin.
              Koiranluu on aina vain yksi pökäle ja noi kumihelat tulee toiseen paikkaan.
              Niin siis ajattelin niin, että ei tokikaan itse uuteen luuhun mitään vaihdeta vaan luun kiinnityskohtiin ylhäällä ja alhaalla.

              Siis kun vanha luu ruuvataan pois, niin kiinnityskohdista ei lähde nämä kumit samalla pois vaan ne on eriseen vaihdettava jos näin haluaa?

              En ole kyllä vielä nähnyt sitä paikkaa laisinkaan mutta siis tällaista epäilen, täysinkö hakoteillä?
              Autona 325i vuodelta 91 (E36)

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #8
                Originally posted by Jandis View Post
                Niin siis ajattelin niin, että ei tokikaan itse uuteen luuhun mitään vaihdeta vaan luun kiinnityskohtiin ylhäällä ja alhaalla.

                Siis kun vanha luu ruuvataan pois, niin kiinnityskohdista ei lähde nämä kumit samalla pois vaan ne on eriseen vaihdettava jos näin haluaa?

                En ole kyllä vielä nähnyt sitä paikkaa laisinkaan mutta siis tällaista epäilen, täysinkö hakoteillä?
                No aika hakoteillä...
                Siis koiranluut on numero 6 ja vaihdettavat kumit on numero 2.
                Noilla nro.2 kumeilla toi koko vakaaja on kiinni korissa.

                Comment

                • Jandis
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 63

                  #9
                  Originally posted by Jesper View Post
                  No aika hakoteillä...
                  Siis koiranluut on numero 6 ja vaihdettavat kumit on numero 2.
                  Noilla nro.2 kumeilla toi koko vakaaja on kiinni korissa.

                  Okei... kiitti Ei se ihan mennytkään niin kuin olin kuvitellut
                  Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎