Announcement

Collapse
No announcement yet.

alkupään e36:set

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1713
    • Vantaa/Lappeenranta

    alkupään e36:set

    Tästä nyt on jauhettu ikuisuuksiin asti, mutta en nyt lopullista vastausta löytänyt searchilla joten.. Onko nuo alkupään e36 325i mallit niin ongelmallisia ettei niihin kannata kajota vai onko niiden ongelmia ehkä vähän paisuteltu? Vanoksen puutos on toki selvyys, mutta se poislukien. Hakusessa kun olisi tuollainen pirssi.
    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    onhan se vanoskin yksi huoltokohde lisää.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Re: alkupään e36:set

      Originally posted by kosti
      Tästä nyt on jauhettu ikuisuuksiin asti, mutta en nyt lopullista vastausta löytänyt searchilla joten.. Onko nuo alkupään e36 325i mallit niin ongelmallisia ettei niihin kannata kajota vai onko niiden ongelmia ehkä vähän paisuteltu? Vanoksen puutos on toki selvyys, mutta se poislukien. Hakusessa kun olisi tuollainen pirssi.
      Höpön höpön... Vanos puuttuu mutta käy se kone ilmankin... :wink:
      Kannattaa ottaa huomioon myös se että ne on samalla mallisarjan vanhimpia yksilöitä, eli myös eniten "maailmaa nähneitä". Täten niihin tulee tämän vuoksi myös vikoja ennemmin kuin uudempiin. Mitä lähiaikoina on topikkeja lukenut niin täysin samojen ongelmien kanssa taistellaan jo uudempienkin kanssa, oli sitten vanoksella tai ei, mallia -91 tai -94...

      Oma auto on vuosimallia -91. Saksantuonti toissakeväältä. Ostettaessa mittari näytti 144tkm ja tällä hetkellä 180tkm, eli oon ajanu sillä nyt jo 36tkm. Noihin kilometreihin olen joutunut vaihtamaan lambdan ja pallonivelen eteen.(+tietysti öljynvaihdot jne.) Ei ole päästöongelmia ollut, ja tyhjäkäynnin heittelytkin loppu kuin seinään kun vaihdoin Boschin orggis lambdan.
      Jos nuo tekevät jonkun mielesta -91 vuoden autosta ongelmallisen, niin tuskin kannattaa edes harkita oman auton ostoa...

      Jos on sopivassa hinnassa, päästöt kohdallaan jne. niin ei muutakuin haet pois vaan...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Bemarit tuntuu yleensäkin vaativan vähän enemmän huoltoa kun esim japanilaiset autot, tosin fiilis ja ajettavuus onkin sitten omaa luokkaansa penareissa.
        Retard Member

        Comment

        • JanneT
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 622
          • Espoo

          #5
          Originally posted by herja
          Bemarit tuntuu yleensäkin vaativan vähän enemmän huoltoa kun esim japanilaiset autot, tosin fiilis ja ajettavuus onkin sitten omaa luokkaansa penareissa.
          Täysin samaa mieltä, kummassakin omistamassani bemarissa (E36) on omat ongelmansa ollut, mutta fiilis on aina kohdallaan ajaessa. Vanhempi kutoskoneinen Bmw jos mikä on elämäntapa auto.
          Power DZL

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Näinhän se on että jos vm.91-95 ostokriteerinä on mahdollisimman vähävikainen=käyttövarma kehonliikutin niin mars, mars, Toyota, Dynamiitti tai DNSF, saitille katselemaan vaihtoehtoja. Vanhan bemun kun otat, niin pikku ja vähän isompaakin vikaa on taatusti enemmän kuin japseissa keskimäärin, mutta bemu tarjoaa paljon muuta mitä ei oikeastaan mikään perus riceri tarjoa. Kun tämän tosiasian hyväksyy jo heti valintaa tehdessä, ei pettymyksiä eikä ihmettelyjä jälkikäteenkään tule. Sehän on yleisesti tunnettu tosiasia että mallisarjan ensimmäisissä vuosimalleissa on huomattavasti enemmän lastentauteja kuin saman mallisarjan viimeisissä autoissa. Tämä koskee kaikkia automerkkejä, eikä e36 tee tästä poikkeusta. Mitään järkyttävän suuria laatu eroja ei e36:ssa kuitenkaan ole mallisarjan ensimmäisten ja viimeisten välillä. Eli samat nykimiset, lamdat, ilmastoinnit, puslat,ym. vaivaavat kaikkia e36:ia. Sähköviat ja ruosteherkkyys ovat kaksi selkeintä parannusta mallisarjan edetessä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎