Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 asc merkkivalo ei sammu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    E36 asc merkkivalo ei sammu

    Joo elikkä kyseessä e36 323i vm.95 aluksi teki semmosta että ku otti vähän tavallista rivakamman lähdön ni kiihdyttäessä syttyi asc merkkivalo (eli luistonesto meni itsestään pois päältä) eikä valo sammunut edes napista ennenku käynnisti auton uudelleen?... Sitte tuossa viikonloppuna vähän poltin kumia (luistonesto pois päältä) niin seuraavan kerran ku käynnistin auton ni merkkivalo syttyi ihan normaalisti mutta eipä enää sammu? Ei napista eikä edes sillon ku auton käynnistää uudelleen ja uudelleen eli nyt ei ole periaatteessa koko luistonestoa? Napista yrittää painaa päälle ni ei tapahdu mitään... Mikä ihme lie vikana viisaammilta apuja?
    Last edited by dumppi; 06-06-2008, 18:07.
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6463
    • Tuusula

    #2
    Se selviää vain vikakoodit lukemalla.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Martti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 787
      • Suomi

      #3
      vähän asian sivusta, mutta poltit kumia luistonesto päällä? eikö ole järkevämpää kytkeä se pois päältä ennen ko. toiminnan aloittamista? :think

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        Originally posted by Martti View Post
        vähän asian sivusta, mutta poltit kumia luistonesto päällä? eikö ole järkevämpää kytkeä se pois päältä ennen ko. toiminnan aloittamista? :think
        väärin kyllä otin luistoneston pois päältä ennen kuminpolttamista... Oli kyl huonosti selitettykin mut korjattu
        Last edited by dumppi; 06-06-2008, 18:08.
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          #5
          Joo elikkä vika löyty.. Luistoneston se potikka mikä siinä on ni johto "löysästi" kiinni.. Painasin kunnolla kiinni ni nyt toimii mut jostain syystä välillä irtoaa itsestää ku ottaa vähän rivakamman lähdön... En tiedä mikälie mut pitänee se liitin uusia..
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • 0101769
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 68
            • hyvinkää

            #6
            tarkasta tämä

            moottorin vasen kumityyny revennyt ja kiihdyttäessä moottori kallistuu oikelle ja kiristää samalla luiston eston vaijeria... jolloin järjestelmän kuristin läpän asentoanturi havaitsee häiriön ja valo syttyy.

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              Originally posted by 0101769 View Post
              moottorin vasen kumityyny revennyt ja kiihdyttäessä moottori kallistuu oikelle ja kiristää samalla luiston eston vaijeria... jolloin järjestelmän kuristin läpän asentoanturi havaitsee häiriön ja valo syttyy.

              joo pitääpä tarkastaa... toivottavasti ei oo menny kuitenki ku se liitin välillä irtoaa kokonaan itsestään:think mut irti sitä ei kyllä vetäisemällä saa ennenku painaa sitä metalli klipsiä alas päin...
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • C_zar
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 93

                #8
                Originally posted by dumppi View Post
                joo pitääpä tarkastaa... toivottavasti ei oo menny kuitenki ku se liitin välillä irtoaa kokonaan itsestään:think mut irti sitä ei kyllä vetäisemällä saa ennenku painaa sitä metalli klipsiä alas päin...
                Missähän tuo liitin sijaitsee? Itellä vilkkuu se valo välillä rivakammassa kiihdytyksessä ja isoissa montuissa.. varmaan kans joku luistonestonliitin löysällä.

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  #9
                  Originally posted by Chester^ View Post
                  Missähän tuo liitin sijaitsee? Itellä vilkkuu se valo välillä rivakammassa kiihdytyksessä ja isoissa montuissa.. varmaan kans joku luistonestonliitin löysällä.
                  siinähän se on pällimmäisenä missä se paksuin imuputki ns. haitariputki uhdistyy imusarjaan.... eli siinä mihin se kaasu vaijerikin tulee... ainaki tuossa mun 323ssa... siis vilkuttaako se ihan sutimisen takia vai mitenkä?!:think
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1627
                    • Dallas

                    #10
                    ota polttimo pois jos häirihtee.
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      #11
                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      ota polttimo pois jos häirihtee.

                      HELVETIN HYVÄ IDEA!
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • C_zar
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 93

                        #12
                        Originally posted by dumppi View Post
                        siinähän se on pällimmäisenä missä se paksuin imuputki ns. haitariputki uhdistyy imusarjaan.... eli siinä mihin se kaasu vaijerikin tulee... ainaki tuossa mun 323ssa... siis vilkuttaako se ihan sutimisen takia vai mitenkä?!:think
                        Unohtu koko topic tänne, eli siis isoon monttuun ku vetäsee vähä lujemppaa nii välkkyy töi acs valo pariin kertaan ja moottoritiellä kaasupohjaan kiihdytyksessä saattaa vilahtaa välillä ja poljin alkaa rajottaa kaasua..en tiiä sitte onko tuo iha normaalia. Pitää tutkii tuo liitin.

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          #13
                          Originally posted by Chester^ View Post
                          Unohtu koko topic tänne, eli siis isoon monttuun ku vetäsee vähä lujemppaa nii välkkyy töi acs valo pariin kertaan ja moottoritiellä kaasupohjaan kiihdytyksessä saattaa vilahtaa välillä ja poljin alkaa rajottaa kaasua..en tiiä sitte onko tuo iha normaalia. Pitää tutkii tuo liitin.
                          Kyl mul ainaki ittellä alkaa aina acs valo vilkkumaan kun luistonesto puuttuu peliin, tai ainakin omasta mielestä siinä on ihan selvä yhteys valon vilkkumisella, sillä että pedaali puskee vastaan ja siinä että perä ei lähdekkään irti tiestä. Riippuu tietenkin hitusen että kuinka lujaa ja millä kierroksilla poljet sitä bimmeriäs siel motarilla, itte en ole koskaan saanut valoa kiihdytyksissä asfaltilla pahemmin vilkuttelemaan (325 prevanos). Eli joko tuuppaat autoas todella pirteästi tai sitten siellä on jokin tunnistin siinä järjestelmässä särki / toimii vajaasti.
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            #14
                            kyllä sen saa asfaltillaki vilahtaa ku saan tuon 323nki ainaki esim. vaikka 50-60kmh vauhdissa ja vaihe kakkosella ja jos vähän mutkaa on ja kaasun lämäsee pohjaan ni yrittää lähtee renkaat sutimaan ja lähteeki vähän jos napsauttaa asc:n pois päältä muttamutta mulla ainaki ottaa nyt tarkemmin tutkittuna tuo luistoneston potikka konepeltiin kihdytyksessä kiinni ja liitin käy vähänaikaa pois paikoiltaan ja luistonesto sammuu.. eli ne korvakon kumit melko varmasti paskana ku kone pääsee likkumaan liikaa ylöspäin...
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • Spiddu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 3565
                              • Nla

                              #15
                              Nostetaanpas kun itsekin painitaan tämän ongelman kanssa elikki ACS valo syttyy välillä itsestään ja kytkee luiston eston pois.

                              Itsellä vain erona se että valo saattaa syttyä esim paikallaan ollessa. Tämä vika on nyt ollut itselläni parin kuukauden ajan. Välillä toimii viikonkin kunnolla, mutta sitten taas alkaa sytyttelemään valoa. omasta mielesta vaikuttaisi anturi vialta? Ei anna vikakoodia yritetty lukea vien ollessa päällä mutta eipä ole juuri niillä kerroilla sitten viitsinyt ilmestyä
                              BMW E90 330dA 2007
                              BMW F30 330e 2017

                              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎