Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiire....! 328(vm 1996) starttaa, muttei enää käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 864
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by kesämies View Post
    Itsellä alko sama ongelma eilen. Toissailtana toimi moitteitta, mutta eilen aamulla kun olin lähdössä niin ei lähde käyntiin vaikka startti pyörii loistavasti.

    Lähdenkö näistä vioista sitten: kampiakselin asentotunnistin, bensapumppu, pumpun rele ???

    Liittyistö kosteus jotenkin, kun päivää ennen vikaa alkoi rankat sateet ?
    Itsellä ei ainakaan bensapumpun vaihto auttanut. Ongelma toistui. Nyt vaihdoin myös releen. Testailen ja palaan astialle.

    Outoa kyllä kun relettä vai kopistaa, lähti auto käyntiin. En edes käyttänyt sitä pois. Siis tuolla vanhalla releellä.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 864
      • Kainuu

      #17
      [QUOTE=expertti;1260443]Itsellä ei ainakaan bensapumpun vaihto auttanut. Ongelma toistui. Nyt vaihdoin myös releen. Testailen ja palaan astialle.

      Ainakin toistaiseksi ongelma poistunut.

      Comment

      • kesämies
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 36

        #18
        Siis releen vaihdolla?
        E36 320i '93

        ex: Celica GTi '91

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 864
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by kesämies View Post
          Siis releen vaihdolla?
          Bensapumpun ja releen vaihdolla. Vaihdoin siis ensin pumpun, mutta auto ei käynnistynyt. Sitten lisäksi releen. Nyt on toiminut.

          Comment

          • soldia
            Banned
            • Feb 2006
            • 725
            • Planet X

            #20
            Nou speek inglis.
            Last edited by soldia; 16-06-2008, 22:49.

            Comment

            • kesämies
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 36

              #21
              Eli E36 320 on hinattu korjaamolle ja mitattu että saa bensaa eli ei pitäs olla bensapumpussa vika.
              Auto siis käynnistäessä hörähtää ikäänkuin jo käyntiin, mutta sammuu välittömästi ja välillä vain pyörittää starttia. Korjaamo ei oikein tiedä mistä lähtisi etsimään vikaa, kun tietokonekaan ei ilmeisesti ilmoita mitään vikakoodeja.
              Äsken puhelimessa he ehdottivat että olisikohan käynnistyksenestossa jotain vikaa?

              Missä todennäkoisesti vika ?
              E36 320i '93

              ex: Celica GTi '91

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #22
                Kampiakselin asentoanturissa.
                Retard Member

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by expertti View Post
                  Itsellä ei ainakaan bensapumpun vaihto auttanut. Ongelma toistui. Nyt vaihdoin myös releen. Testailen ja palaan astialle.

                  Outoa kyllä kun relettä vai kopistaa, lähti auto käyntiin. En edes käyttänyt sitä pois. Siis tuolla vanhalla releellä.
                  Ihan normaalia releelle jonka kärjet ovat lukuisien kytkentöjen ja katkaisujen aiheuttama kipinöinnin (=releen normaalia toimintaa) seurauksena hapettuneet, ulkoinen häiriö voi liikautaa sen verran että kärjet saavat taas kontaktia, samoin kuin uudelleenkytkentäyritys (käännellään virtoja päälle ja pois niin voi päästä kotiiin jos loppuun kuluneen releen takia välille meinaa jäädä. Rele on kuluvaa tavaraa ja menee uusittavaksi joskus, käytöstä riippuen. Todennäköisesti tässä tapauksessa pumpussa ei ollut mitään vikaa. Ethän vain heittänyt vanhaa pois?
                  Mittaaminen säästää turhaa työtä ja rahanmenoa.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Originally posted by kesämies View Post
                    Eli E36 320 on hinattu korjaamolle ja mitattu että saa bensaa eli ei pitäs olla bensapumpussa vika.
                    Auto siis käynnistäessä hörähtää ikäänkuin jo käyntiin, mutta sammuu välittömästi ja välillä vain pyörittää starttia. Korjaamo ei oikein tiedä mistä lähtisi etsimään vikaa, kun tietokonekaan ei ilmeisesti ilmoita mitään vikakoodeja.
                    Äsken puhelimessa he ehdottivat että olisikohan käynnistyksenestossa jotain vikaa?

                    Missä todennäkoisesti vika ?
                    Korjaamon ei pidä arvuutella asiakkaalla missä vika on vaan etsiä ja korjata se.
                    Käynnistyksenestossa vika ei kuitenkaan todennäköisimin ole, asentoanturin toiminta toki kannattaisi mitata.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Korjaamon ei pidä arvuutella asiakkaalla missä vika on vaan etsiä ja korjata se.
                      Käynnistyksenestossa vika ei kuitenkaan todennäköisimin ole, asentoanturin toiminta toki kannattaisi mitata.
                      Näin. Eli ajonestossa ei 100% varmuudella ole vikaa, joten ainakin ensin kammen asentotunnistin vaihtoon, koska selvästikkään se ei saa pyörintätietoja.

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 864
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Ihan normaalia releelle jonka kärjet ovat lukuisien kytkentöjen ja katkaisujen aiheuttama kipinöinnin (=releen normaalia toimintaa) seurauksena hapettuneet, ulkoinen häiriö voi liikautaa sen verran että kärjet saavat taas kontaktia, samoin kuin uudelleenkytkentäyritys (käännellään virtoja päälle ja pois niin voi päästä kotiiin jos loppuun kuluneen releen takia välille meinaa jäädä. Rele on kuluvaa tavaraa ja menee uusittavaksi joskus, käytöstä riippuen. Todennäköisesti tässä tapauksessa pumpussa ei ollut mitään vikaa. Ethän vain heittänyt vanhaa pois?
                        Mittaaminen säästää turhaa työtä ja rahanmenoa.
                        Pumppu on edelleen tallessa. Miten sen kuntoa voisi mittailla?

                        Purin tuon releen joka autossa viimeksi oli. Siinä ei silmin havaittavia syitä oireiluun ole. Kärjet eivät näytä hitsautuneen tms.

                        Comment

                        • jpkl
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 53
                          • suomi

                          #27
                          Originally posted by expertti View Post
                          Pumppu on edelleen tallessa. Miten sen kuntoa voisi mittailla?

                          Purin tuon releen joka autossa viimeksi oli. Siinä ei silmin havaittavia syitä oireiluun ole. Kärjet eivät näytä hitsautuneen tms.
                          12v niihen napoihin ni pitäs pyörii rikki jos ei mutta älä anturille pistä sähköä..

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 864
                            • Kainuu

                            #28
                            Originally posted by jpkl View Post
                            12v niihen napoihin ni pitäs pyörii rikki jos ei mutta älä anturille pistä sähköä..
                            No mutta pumppuhan ei tässä ole ollut se vian syy, koska ongelma näyttää olevan se, ettei pumpulle tule virtaa(piti joko käyttää rele irti tai naputtaa sitä) kun mitattiin pumpulle tulevista kaapeleista. Pumppuhan normaalisti pyörii muutaman sekunnin kun avainta kääntää. Eikö? Tuolloin vikahetkellä näin ei tapahtunut, eikä myöskään kaapeleissa ollut jännitettä.
                            Itse ajattelin että voiko tuota pumppua mittailla tarkemmin kuin että pyöriikö vaiko ei.

                            Comment

                            • kesämies
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 36

                              #29
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Korjaamon ei pidä arvuutella asiakkaalla missä vika on vaan etsiä ja korjata se.
                              Käynnistyksenestossa vika ei kuitenkaan todennäköisimin ole, asentoanturin toiminta toki kannattaisi mitata.
                              Saivat mitattua asentotunnistimen ja antoi normaaliarvot.

                              Alkavat selvittään onko siinä ajonestossa vikaa. Itse edelleenkin epäilen että ei ole vikaa ajonestossa.

                              Eli auto saa bensaa, kipinää ja asentotunnistimessa on normiarvot... ?
                              Last edited by kesämies; 25-06-2008, 13:24.
                              E36 320i '93

                              ex: Celica GTi '91

                              Comment

                              • Rebsa
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2008
                                • 81
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by Aspoi View Post
                                Tai kampiakselin asentotunnistin? Tälle keväälle on jo kaks vastaavanlaista tapahtumaa tullu vastaan, joissa asentotunnistin on ollut rikki molemmissa, eikä kummassakaan pyöri myöskään PA-pumppu. Vikakoodien luvulla saattais selvitä jo eteenpäin. Molemmat siis E36 325i
                                mulla meni juhannuksena e39 530d:stä kampiakselin asento tunnistin.

                                sammutit auton kävit vaikka kahvilla ja olit lähdössä liikkeelle niin ei lähde käyntiin. kone pyörii mutta ei lähde. tunnin verran yritin venkslailla että lähtis käyntiin, akku irti, takas, ovet lukkoo,auki. ja ei lähde. soitto vakuutus yhtiöön että tilaa hinurin. kun hinuri oli tilattu niin kolme minuuttia puhelun jälkeen auto käynnistyi. No ajoin auton laakkoselle, annoin avaimet ja sanoin ei lähde käyntiin. no 228e maksoi koko hoito josta oli 102e asentotunnistin ja vikakoodin luku oli 106e ja töistä otettiin 20e sen jälkeen ei oo vikaa ollut.
                                ----------------------------------
                                Soodapuhallusta Uudellamaalla
                                ----------------------------------
                                E30 325 Cabrio - 91
                                Mersseedes sprinter 315 -06
                                Ex talvitaxi e30 316i -88
                                Ex e39 530dA -00
                                Ex Toyota hiace 4WD -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎