Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutusmittariongelma e36 328 -95

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silweri
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 3

Kulutusmittariongelma e36 328 -95

Tuli tuossa hommattua tämmöinen 328 ja autossa ei kulutusmittari toimi. Eli mittari on perinteisen näköinen viisarikulutusmittari kierrosmittarin alla. Mittari ei kuitenkaan ole pimeänä, vaan näyttää jatkuvasti pieleen. Moottorijarrulla mittari laskee nollaan, mutta muuten auton käydessä paikallaan tyhjäkäyntiä ja ajossa mittari on jatkuvasti välillä 16-20l. Mittari liikkuu tällä välillä hieman kaasun asennosta riippuen, mutta ei nouse yli, eikä laske alle, muutakuin tosiaan moottorijarrutuksessa nollaan. Auto ei kuitenkaan kuluta normaalia enempää.

Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Onko kellään ollut samantyylistä ongelmaa? Käyttääkö mittari muuta kuin elktronista tietoa? esim. alipainetta?
  • peerless
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 92
    • Oulu

onko tää nyt sitte joku vika kun mulla menee tyhjäkäynnillä mittari niin loppuun ettei sitä edes näy?

Comment

• Kape30
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 509
      • Nokia

Originally posted by peerless View Post
      onko tää nyt sitte joku vika kun mulla menee tyhjäkäynnillä mittari niin loppuun ettei sitä edes näy?
      Ihan normaalia et menee tyhjäkäynnillä tappiin. Ei pysty näyttään kulutusta 100km kun auto ei liiku...
      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
      E39 520d Touring -00 Sienarot II
      MB Sprinter
      Lynx Rave Re 600 -15
      Suzuki GSX-R1100 -95

Comment

• 1349
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 231
        • Turku

Originally posted by Silweri View Post
        ajossa mittari on jatkuvasti välillä 16-20l
        Jumittaako mittarin neula? Mulla oli mittarin taustasta lähtenyt pieni pala johon neula otti kiinni. Neula seilasi 15-25 välissä. Taustasta lähtenyttä palaa ei nähnyt ilman mittariston irroitusta.
        E91 335i -07
        F20 118i -15

Comment

• Silweri
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 3

Originally posted by 1349 View Post
          Jumittaako mittarin neula? Mulla oli mittarin taustasta lähtenyt pieni pala johon neula otti kiinni. Neula seilasi 15-25 välissä. Taustasta lähtenyttä palaa ei nähnyt ilman mittariston irroitusta.
          Ei jumita neula. Mittari liikkuu hienosti laidasta laitaan, mutta pysyttelee aina liikkeellä tuossa 16-20l välissä. Laskee nykimättä nollaan moottorijarrussa ja hyppää heti takaisin tuohon alueeseen kun hipaiseekin kaasua kesken moottorijarrun.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎