Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36. Viskoflekti hajottaa siipiä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WilleValtteri
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 22
    • Oulu

    E36. Viskoflekti hajottaa siipiä.

    Oliskohan ajatuksia sellaisesta, kun ostin tuossa wetteriltä uuden flektin pari viikkoa sitten ja siitä on nyt jo yksi siipi poikki. Siivet eivä ole lähelläkään osumassa mihinkään. Vanhassa flektissä oli sama vika. Miksi se hajottaa aina siiven?
    Olisko vaikutusta sillä kun visko pyörii koko ajan. Ei se mielestäni koskaan itsestään etes hiljennä vauhtia, mutta sormilla silti pysähtyy aika helposti kylmänä. Käsin kun pyörittää irtaallaan niin tuntuu kierroksella aina sellainen tiukempi kohta.

    Niin ja tosiaan kyseessä 325 vm. 94. ja coupe

    Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
    -BMW-
    -Kyllä liian kanssa aina pärjää-
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Onko koneen kiinnikekumit kunnossa ?
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • WilleValtteri
      Newbiemmer
      • Jun 2008
      • 22
      • Oulu

      #3
      Jaa saattaa olla hyvinkin mahdollista, että kone kääntyy juuri tarpeeksi veto päällä että siivet osuu siihen reunusmuoviin. täytyy ottaa viikonloppuna työn alle.
      Toivottavasti vesipumppu kestää vaikka flekti epätasapainossa.
      -BMW-
      -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Itelläkin hakkasi e36:ssa flekti sen koteloon kiinni. Pakosarjan puoleinen moottorin kumityyny oli antautunut ja moottori oli vinossa. Kokeileppa myös liikuttaa sitä flektin koteloa sivusuunnassa, mulla siinä on ainakin pari cm pelivaraa.

        Onkohan tuo moottorin vinous voinut aiheuttaa autoon vahinkoa? Kun sillä on kummiskin pitkään ajettu kone vinossa.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Vesipumpunakselissa väljää:think
          M550d

          Comment

          • WilleValtteri
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 22
            • Oulu

            #6
            No tämä tarina juontaa juurensa vähä kauemmaksi. viime talvena vaihdoin vesipumpun ku siitä oli stefa aivan räjähtänyt ja sieltä tyhjensi nesteet ja entinen omistaja väitti vaihtaneensa vesipumpun aika vasta, eli varmaan parin vuojen sisällä. Nyt siinä on nähtävästi käynyt niin että jos se kone on vinossa, se on voinut olla vinossa jo aikaa ja siitä entisestä flektistä on puuttunut pala jo ties kuinka kauan ja se on hakannut sen vesipumpun rikki. eli moottorin kumityynyn kuluminen aiheuttaa vesipumpun rikkoontumisen.

            Nämähän ovat tietenkin vain olettamuksia. Asiaa täytyy tutkia viikonlopun aikana ja ilmottelen sitte että mitä sieltä löytyy jos jotakuta sattuu asia kiinnostamaan.
            -BMW-
            -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

            Comment

            • WilleValtteri
              Newbiemmer
              • Jun 2008
              • 22
              • Oulu

              #7
              Nyt meni oikeestaan vähä mielenkiintoseksi ku moottorin tuenta on kunnossa ja kone ei paljo liiku kiihdytyksessä eikä varmasti ota mihinkään kiinni. Voisko se visko aiheuttaa tommosta vikaa ku se pyörii koko ajan vaikka on kylmä kone. niin ja sen pystyy pysäyttämään sormilla vaikka on lämmin kone.
              -BMW-
              -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by WilleValtteri View Post
                Nyt meni oikeestaan vähä mielenkiintoseksi ku moottorin tuenta on kunnossa ja kone ei paljo liiku kiihdytyksessä eikä varmasti ota mihinkään kiinni. Voisko se visko aiheuttaa tommosta vikaa ku se pyörii koko ajan vaikka on kylmä kone. niin ja sen pystyy pysäyttämään sormilla vaikka on lämmin kone.
                Visko + siivet pyörivät aina kun moottori on käynnissä. Viskon ansiosta siivet pyörivät vesipumpun akselia hitaammin moottorin ollessa kylmänä. Lämpötilan noustessa visko kiristyy ja siivet saavuttavat vesipumpun akselinopeuden, tämän kuulet kuumaksi ajetulla koneella "lehtipuhallin efektinä".

                Comment

                • 328 e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 488
                  • pori

                  #9
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Vesipumpunakselissa väljää:think
                  jos akselissa olisi väljää niin ei stefa olisi tiivis enää ja sitämyöden jäähdytysnesteetkin karkaisivat..
                  e36 320 cabrio.
                  e36 328 coupe.

                  Comment

                  • O.J
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 66
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Vesipumpunakselissa väljää:think

                    Jep, vesipumppu todennäköisesti vaihtokunnossa. Itselläni hajosi viime viikolla viskon siivet samalla tavalla, kun vesipumppu oli tullut tiensä päähän.

                    Comment

                    • WilleValtteri
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 22
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by O.J View Post
                      Jep, vesipumppu todennäköisesti vaihtokunnossa. Itselläni hajosi viime viikolla viskon siivet samalla tavalla, kun vesipumppu oli tullut tiensä päähän.
                      Eli siis kumpi hajottaa kumpaa ku laitoin viime talvena uuden vesipumpun. Kyllä siinä vesipumpun akselissa on vähä heittoa ku pysäyttää flektin niin tuntuu pieni heitto. eli flektin siiven kärki liikkuu aksiaalisuunnassa, mutta muistelen että aina niissä vähä on heittoa.
                      -BMW-
                      -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

                      Comment

                      • Keke71
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 340
                        • Kiiminki

                        #12
                        Suosittelen tässä tapauksessa, kun on kerta vaihdettu vuoronperään kaikkia osia, niin menet wetterille ja otat uuden vesipumpun ja viskon, ehkäpä myös uuden "rupelin" laitat kaikki paikoiloleen, ja jos sitten lähtee siivet lentoon,(vähempi red pull:ia) niin vikaa on todellakin moottorin kiinnityksissä. Mitä en heti uskoisi, kun niin aikaisemmin sanoit niin.
                        Mutta kaikki on mahdollista, hintaahan näille tulee, mutta joku lookinen selitys löytyy ihan varmasti näille rikkoontumisille. Aina se on joku ihan "liian yksinkertainen" juttu. Mutta mene ja tiedä,,,,,, ei muuta kuin työn iloa, itse palaan töihin viikon päästä ja sit kohta taas lomalle
                        E39 540iA Touring

                        Comment

                        • WilleValtteri
                          Newbiemmer
                          • Jun 2008
                          • 22
                          • Oulu

                          #13
                          joo ei tässä taida olla enää muuta vaihtoehtoa ku vaihtaa kaikki kertaheitolla. vesipumppu 40€ tarvikkeena. visko ja flekti varmaan yli 200€ jos ei romarilta löydy. muutama viikko takaperin oli vielä myynnissä. Joo ne moottorin kiinnikkeet on aika hyvät.

                          Nythän se on hyvä tehä remonttia ku on oikein työkalut sitä varten tehty. (hyvät loman jatkot vaan Kekelle)
                          -BMW-
                          -Kyllä liian kanssa aina pärjää-

                          Comment

                          • O.J
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 66
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by WilleValtteri View Post
                            Eli siis kumpi hajottaa kumpaa ku laitoin viime talvena uuden vesipumpun. Kyllä siinä vesipumpun akselissa on vähä heittoa ku pysäyttää flektin niin tuntuu pieni heitto. eli flektin siiven kärki liikkuu aksiaalisuunnassa, mutta muistelen että aina niissä vähä on heittoa.
                            Eli vesipumpun hajoaminen sai mun tapauksessa aikaan tuon viskon siipien hajoamisen. Itse olin myöskin vaihtamassa koko viskoa vesipumpun ohessa, mutta mulle sanottiin että visko ei hajotessaan riko siipiä, vaan siipien rikkoutumisen aiheuttaa nimenomaan vesipumpun rikkoutuminen. En sitten tiedä :think, mutta joka tapauksessa vaihdoin vesipumpun, jonka akseli oli aivan loppu sekä uudet viskon siivet ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Mitä tulee tuohon vesipumpun akseliin niin vanhassa oli paljon heittoa, mutta uudessa ei yhtään. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaan...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Visko + flekti muistaakseni 138e Kl:ssä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎