Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 kiertää hulluna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    e36 325 kiertää hulluna

    Törmäsin tuollaisen laitteen ostettuani hieman oudolta tuntuvaan "vikaan"; moottorin kierrokset nousevat reilusti yli sen mitä pitäisi (n. 6500..?). Kiihdyttäessä huomasin että rundikello oli jo tapissa ja vähän ylikin, eli 7000+, eikä rajotinta vieläkään löytynyt. En nyt tietenkään lähtenyt sitä sitten kahdeksannelle tuhannelle enempää polkemaan ettei hajoa.

    Eikös jotkut ns. virityslastut ainakin nosta tuota rajotinta tietojeni mukaan sinne 6800-7000? Ainoa vaan kun tuo tuntuu menevän siitäkin vielä yli. Tyhjäkäynti, kulutus ja koneen muu yleinen toimivuus on ok.

    Pelottaa että ottaa pata vielä tuosta itseensä jokupäivä kiertämällä itsensä solmuun, joten onko kellään ideaa mistä voisi johtua, tai että mikä "lastu" kannattaisi vaihtaa jos se siitä on kiinni? Että se rajotin olisi kuitenkin edes siinä 6800-7k?
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Törmäsin tuollaisen laitteen ostettuani hieman oudolta tuntuvaan "vikaan"; moottorin kierrokset nousevat reilusti yli sen mitä pitäisi (n. 6500..?). Kiihdyttäessä huomasin että rundikello oli jo tapissa ja vähän ylikin, eli 7000+, eikä rajotinta vieläkään löytynyt. En nyt tietenkään lähtenyt sitä sitten kahdeksannelle tuhannelle enempää polkemaan ettei hajoa.

    Eikös jotkut ns. virityslastut ainakin nosta tuota rajotinta tietojeni mukaan sinne 6800-7000? Ainoa vaan kun tuo tuntuu menevän siitäkin vielä yli. Tyhjäkäynti, kulutus ja koneen muu yleinen toimivuus on ok.

    Pelottaa että ottaa pata vielä tuosta itseensä jokupäivä kiertämällä itsensä solmuun, joten onko kellään ideaa mistä voisi johtua, tai että mikä "lastu" kannattaisi vaihtaa jos se siitä on kiinni? Että se rajotin olisi kuitenkin edes siinä 6800-7k?
    Olisiko aitossasi jokin "virilastu", joka poistaa rajoittimen. Eikä se kone sinne 8000 kierrä ilman pyyntöä.

    Comment

    • jonilaht
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 455
      • .

      #3
      Tuossa voi tietysti ruveta miettiin, että miten se edellinen omistaja on sitä autoaan kierrättäny, kun kerran on rajoittimen poistanu...

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Eipä tuosta mitään haittaa ole, ei se moottori itsekseen 8krpm:ää ota, kyllä siihen aina kaasujalan painamista tarvitaan. Eli kuskin "huolellisuutta"


        Noh, voi noista olla haittaakin, eräskin virhevaihto kolmoselta kakkoselle kierrosten ollessa siellä 7krpm tienoilla sai pakovenat kivasti solmuun vastaavasta laitoksesta
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          #5
          -Ei ne kierrokset sitä mottia mihkään riko. (vaan se äkkipysäys mikä seuraa esim kiertokangen pultin petettyä)
          -Kokeile ny edes polkasta loppuun asti niin saa todellista faktaa paljo rullaa eikä mitään mutu juttuja
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • bmwpower
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 290
            • mäntsälä

            #6
            mulla oli joskus taannoin benzinon myymä lastu ja se nosti rajottimen 7200.
            e34 M5 touring

            Comment

            • Teemu325i
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 1048
              • Joensuu

              #7
              mullakiin on ollut muutama lastu paikoillaan! muutamassa 325i e36, joo se kiertää niillä yli 7200 ei hän noista ole vielläkään mikään hajonnut!!! vaikka onkiin kengitetty tappiin astin!! kylse rajotin löytyy sieltä
              Bmw e36 328i M-sport Hellrot -96
              Bmw e60 520i Mysticblau metallic - 03

              Ex:9xE30. 10xE36. 2xE39. 2xE46
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              whatsapp:0407766626
              [email protected]

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #8
                Joo, no nyt otin riskin ja kokeilin nii kyllähän se näköjään noin 7200rpm iskee rajottimeen. Ei liene tosin kovin viisasta repiä sitä tuonne nurkille ja eipä tosin ole kyllä tarvettakaan. Täytyy olla vaan hereillä, ja eipä tuolla nyt tarvi muutenkaan kilpaa ajella tappikierroksilla..

                Mikäs se lastu systeemi tai minkä merkkinen on se mistä porukka puhuu että olisi rajotin n. 6800? tuntuisi järkevämmältä sellainen vaikka tuohon vaihtaa? Kaverilla olisi vissiin ylimääräinen m50b25 lastu jossa se olisi se 6800 mutta se on vanos- koneeseen. Käykö tuohon ilman olevaan?

                Nyt menee offtopiciksi mutta mistä näkee onko moottori vanos versio vai ei?

                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #9
                  Originally posted by 426Hemi View Post
                  Nyt menee offtopiciksi mutta mistä näkee onko moottori vanos versio vai ei?
                  Venakopan etupää, onko tasanen vai onko sellanen mötikkä toisessa reunassa, jos mötikkä nii sitte se on vanos

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • Autobahnboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 400
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by jonilaht View Post
                    Tuossa voi tietysti ruveta miettiin, että miten se edellinen omistaja on sitä autoaan kierrättäny, kun kerran on rajoittimen poistanu...
                    Mahdollisesti kenkiny sinne 7000 tienoilla tai sitten ei.

                    Itsellä joskus muistaakseni Brenneri nimimerkiltä hommasin lastun enkä koskaan ole sinne punarajalle asti polkenut. Voi kai se lastu siellä olla ilman että polkee kaikki 8000< kierrosta koneesta ulos.

                    426Hemi: Ajelet vain rauhallisesti niin säästyn boksin aukomiselta ja sen vakiolastun etsimiseltä.

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      #11
                      Originally posted by Autobahnboy View Post

                      426Hemi: Ajelet vain rauhallisesti niin säästyn boksin aukomiselta ja sen vakiolastun etsimiseltä.
                      Joo eiköhän tuosta järjellä selviä
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • Kape30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 509
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        Joo eiköhän tuosta järjellä selviä
                        Kyllä varmasti selviää... Ja eikä se normi rajotinta vasten kierrättäminenkään hyvää koneelle tee, saatta helposti hypätä ketju hampalla ja sit saattaa tulla rumaa jälkeä...


                        Ennemmin muutama satakierrosta enemmän, kuin rajottimelle paukuttelu...
                        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                        E39 520d Touring -00 Sienarot II
                        MB Sprinter
                        Lynx Rave Re 600 -15
                        Suzuki GSX-R1100 -95

                        Comment

                        • quisma
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 384
                          • Toijala

                          #13
                          Ei tuota vakio m50:stä kannata ainakaan yli 6500 kierroksen päästellä, kun huipputehot on jo 6000 pienemmällä puolella. Muutenkin koko virityslastutouhu tuntuu ihan järjettömältä näihin vapareihin.

                          Omaa kokemusta:

                          m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.
                          e46 325ci cabrio m-sport2

                          Ex: e46 320da touring -04
                          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                          e39 528ia -96
                          e34 525i -92
                          e30 320i touring -88
                          e36 328i coupe -97
                          e36 325i -91

                          Comment

                          • Draven
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 151

                            #14
                            Originally posted by quisma View Post
                            Omaa kokemusta:

                            m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.
                            Mitäs koneessa on kiinni kun 248hv on saatu penkissä? :think

                            Comment

                            • Autobahnboy
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 400
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by quisma View Post
                              Ei tuota vakio m50:stä kannata ainakaan yli 6500 kierroksen päästellä, kun huipputehot on jo 6000 pienemmällä puolella. Muutenkin koko virityslastutouhu tuntuu ihan järjettömältä näihin vapareihin.

                              Omaa kokemusta:

                              m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.
                              OHO! Itse olen myös pian menossa penkittämään autoa. Tällä hetkellä kiinni on motronicin päivityslastu. Voinko siis luottaa siihen jos tulee noin 190hv niin vakiolastulla tulisi se 50 enemmän?

                              Originally posted by Draven View Post
                              Mitäs koneessa on kiinni kun 248hv on saatu penkissä? :think
                              Eikös siinä ole vakiolastu?

                              Kerroppa muuten autosta hieman lisää ja dynolaput ei ole pahitteeksi. Kiinnostaisi nähdä vääntöjen käyrät jne.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎