e36 325 kiertää hulluna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jonne
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Nyt on vehkeessä vakio-ohjelma kiinni. Toimii koko paketti huomattavasti paremmin ja rajotin sielä n. 6500 missä pitääkin

    Turhaahan on kiljuttaa vakiokonetta tuhansia kierroksia yli suurimman tehon kierrosluvun. Tunnelmaa se tietysti lisää..
    Väännöllä ne autot liikahtavat viivalta ja kadunkulmauksesta ja siitä on esim. 328i helvetin hyvä esimerkki

    Leave a comment:


  • Jonte84
    replied
    Originally posted by Kape30 View Post
    Kyllä varmasti selviää... Ja eikä se normi rajotinta vasten kierrättäminenkään hyvää koneelle tee, saatta helposti hypätä ketju hampalla ja sit saattaa tulla rumaa jälkeä...


    Ennemmin muutama satakierrosta enemmän, kuin rajottimelle paukuttelu...
    Oisko heittää jotain perusteluita miks se rajotinta vasten paukuttelu tekis koneelle sen huonopaa kuin vastaavat kierrokset muuten?:think

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Originally posted by Lötkö View Post
    Toivottavasti en koskaan osta sun entistä autoa
    Kyllähän se nyt sen kestää, varsinki ku koneessa on todennäköisesti jotkut viimeisillä viikkorahoilla ostetut +10tkm ajetut lidlin öljyt.

    Leave a comment:


  • Lötkö
    replied
    Originally posted by Teemu325i View Post
    mullakiin on ollut muutama lastu paikoillaan! muutamassa 325i e36, joo se kiertää niillä yli 7200 ei hän noista ole vielläkään mikään hajonnut!!! vaikka onkiin kengitetty tappiin astin!! kylse rajotin löytyy sieltä
    Toivottavasti en koskaan osta sun entistä autoa

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Nyt on vehkeessä vakio-ohjelma kiinni. Toimii koko paketti huomattavasti paremmin ja rajotin sielä n. 6500 missä pitääkin

    Leave a comment:


  • E36-coupe
    replied
    Henkilökohtaisesti en juurikaan kuvia kaipaile vaan ihan tuon tekniikan tarinaa enemmältä..

    Niissä lastuissa kuitenkin kun nyt on niitä eroja aika paljonkin.. Ei ne paskoja ole, kun ostaa oikeanlaisia..

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Tekeillä on. Tuntuu siltä, että auto ei ikinä ole semmosessa kunnossa, että kehtaisi ottaa kuvia Mutta täytyy nyt viikonloppuna laittaa raakileekuvia ja tarinaa.

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Koneessa (vanokseton m50) on m52b28 kampi, m50 vanos männät, m50 non vanos kanget, +schrickin nokat (ja pakollinen peltisarja) Penkitys ja ohjelmointi tehtiin Motorbitillä Tuusulassa. Teen autosta lähipäivinä oman threadin showroomiin, johon liitän myös dynokäppyrät, joten tähän ei enempää offtopicia.
    Saako kysyä joko olet suunnitellut pientä tarinaa? Aihe varmasti kiinnostaa monia

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Itsellä tuntuu muuten että olisi sytytysennakkokin hieman pielessä... Moottorijarrulla paukkuu putkessa (ei paljoa mutta ei vissiin normaalia?) ja semmosta lievää nakutusta mielestäni kanssa esiintyy n. 4000rpm-->.

    Vaikuttaako tuo "lastu" tuohon sytytykseen myös esimerkiksi? Alkaa jo olla itsellä paikat että vaihtuu tuo "viri"lastu johonkin muuhun.

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Metanolman83: Siis autoon laitettiin vakiolastu tämän "viritys"lastun tilalle, koska ensimmäinen penkkitulos oli huono ja arvot päin seiniä. Sitten tätä vakiolastua vielä hienosäädettiin ja näin saatiin vielä muutama heponen ulos. Jokohan oli tarpeeksi epäselvästi selostettu?

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    .....
    Last edited by Autobahnboy; 03-07-2008, 21:31. Reason: OT

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Koneessa (vanokseton m50) on m52b28 kampi, m50 vanos männät, m50 non vanos kanget, +schrickin nokat (ja pakollinen peltisarja) Penkitys ja ohjelmointi tehtiin Motorbitillä Tuusulassa. Teen autosta lähipäivinä oman threadin showroomiin, johon liitän myös dynokäppyrät, joten tähän ei enempää offtopicia.
    "Penkitys ja ohjelmointi tehtiin Motorbitillä Tuusulassa"
    miksi siihen on edes tungettu jotain yleislastua jos se kerta on jo ohjelmoitu tuolle tekniikalle penkissä? vai menikö jotain ohi..

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Koneessa (vanokseton m50) on m52b28 kampi, m50 vanos männät, m50 non vanos kanget, +schrickin nokat (ja pakollinen peltisarja) Penkitys ja ohjelmointi tehtiin Motorbitillä Tuusulassa. Teen autosta lähipäivinä oman threadin showroomiin, johon liitän myös dynokäppyrät, joten tähän ei enempää offtopicia.

    Leave a comment:


  • mizter
    replied
    itse joskun edelliseen e36 325:seen laitoin schnitzerin lastun jolla rajoitin siirty tasan 7000rpm ja hetken aikaa kun sitä kiihdytyksissä polki sinne rajottimen tuntumaan alko venttiilinnostajat naputtamaan. nämä hydrauliset ei meinaan tunnu kestävän noita "ylikierroksia". kaverilla sama juttu.

    vittumainen ääni ja hydraulinostajat maksaa tarvikkeena 20€x24=480€ + vaihtotyö ellei itseltä luonnistu, niin voisin suositella ettei joka päivä etsi sitä rajotinta, varsinkaan ellei vielä naputtele.

    ja tuli muuten kyseinen auto penkitettyä lastun kanssa ja suurin teho tuli n.6000rpm kohdalla ja teho muuten oli 192,5hp eli ei tuo lastun vaikutus kovin suuri voinut edes olla. olen siitä lähtien jättänyt lastut ostamatta.

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Ei tuota vakio m50:stä kannata ainakaan yli 6500 kierroksen päästellä, kun huipputehot on jo 6000 pienemmällä puolella. Muutenkin koko virityslastutouhu tuntuu ihan järjettömältä näihin vapareihin.

    Omaa kokemusta:

    m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.
    OHO! Itse olen myös pian menossa penkittämään autoa. Tällä hetkellä kiinni on motronicin päivityslastu. Voinko siis luottaa siihen jos tulee noin 190hv niin vakiolastulla tulisi se 50 enemmän?

    Originally posted by Draven View Post
    Mitäs koneessa on kiinni kun 248hv on saatu penkissä? :think
    Eikös siinä ole vakiolastu?

    Kerroppa muuten autosta hieman lisää ja dynolaput ei ole pahitteeksi. Kiinnostaisi nähdä vääntöjen käyrät jne.

    Leave a comment:

Working...
X