e36 325 kiertää hulluna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Draven
    replied
    Originally posted by quisma View Post
    Omaa kokemusta:

    m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.
    Mitäs koneessa on kiinni kun 248hv on saatu penkissä? :think

    Leave a comment:


  • quisma
    replied
    Ei tuota vakio m50:stä kannata ainakaan yli 6500 kierroksen päästellä, kun huipputehot on jo 6000 pienemmällä puolella. Muutenkin koko virityslastutouhu tuntuu ihan järjettömältä näihin vapareihin.

    Omaa kokemusta:

    m50 koneeseeni oli joku edellisistä omistajista asentanut tommosen markan virilastun. Auto vietiin "remontin" jälkeen jakkaraan. Ensimmäinen veto tällä "viritys"lastulla antoi teholukemat 198hv / 273Nm, ennakot pahimmillaan 15 astetta pielessä. Moottori nakutti 4000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Toinen veto koskemattomalla VAKIOlastulla: 248hv / 290Nm @ 6400rpm (rajotin ei ottanut vielä vastaan). Enpä osta enää ikinä vapariautoa, jossa on VIRITYSTEHOHIRMUINENMENOlastu.

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Joo eiköhän tuosta järjellä selviä
    Kyllä varmasti selviää... Ja eikä se normi rajotinta vasten kierrättäminenkään hyvää koneelle tee, saatta helposti hypätä ketju hampalla ja sit saattaa tulla rumaa jälkeä...


    Ennemmin muutama satakierrosta enemmän, kuin rajottimelle paukuttelu...

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by Autobahnboy View Post

    426Hemi: Ajelet vain rauhallisesti niin säästyn boksin aukomiselta ja sen vakiolastun etsimiseltä.
    Joo eiköhän tuosta järjellä selviä

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by jonilaht View Post
    Tuossa voi tietysti ruveta miettiin, että miten se edellinen omistaja on sitä autoaan kierrättäny, kun kerran on rajoittimen poistanu...
    Mahdollisesti kenkiny sinne 7000 tienoilla tai sitten ei.

    Itsellä joskus muistaakseni Brenneri nimimerkiltä hommasin lastun enkä koskaan ole sinne punarajalle asti polkenut. Voi kai se lastu siellä olla ilman että polkee kaikki 8000< kierrosta koneesta ulos.

    426Hemi: Ajelet vain rauhallisesti niin säästyn boksin aukomiselta ja sen vakiolastun etsimiseltä.

    Leave a comment:


  • Haukkis
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Nyt menee offtopiciksi mutta mistä näkee onko moottori vanos versio vai ei?
    Venakopan etupää, onko tasanen vai onko sellanen mötikkä toisessa reunassa, jos mötikkä nii sitte se on vanos

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Joo, no nyt otin riskin ja kokeilin nii kyllähän se näköjään noin 7200rpm iskee rajottimeen. Ei liene tosin kovin viisasta repiä sitä tuonne nurkille ja eipä tosin ole kyllä tarvettakaan. Täytyy olla vaan hereillä, ja eipä tuolla nyt tarvi muutenkaan kilpaa ajella tappikierroksilla..

    Mikäs se lastu systeemi tai minkä merkkinen on se mistä porukka puhuu että olisi rajotin n. 6800? tuntuisi järkevämmältä sellainen vaikka tuohon vaihtaa? Kaverilla olisi vissiin ylimääräinen m50b25 lastu jossa se olisi se 6800 mutta se on vanos- koneeseen. Käykö tuohon ilman olevaan?

    Nyt menee offtopiciksi mutta mistä näkee onko moottori vanos versio vai ei?

    Leave a comment:


  • Teemu325i
    replied
    mullakiin on ollut muutama lastu paikoillaan! muutamassa 325i e36, joo se kiertää niillä yli 7200 ei hän noista ole vielläkään mikään hajonnut!!! vaikka onkiin kengitetty tappiin astin!! kylse rajotin löytyy sieltä

    Leave a comment:


  • bmwpower
    replied
    mulla oli joskus taannoin benzinon myymä lastu ja se nosti rajottimen 7200.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    -Ei ne kierrokset sitä mottia mihkään riko. (vaan se äkkipysäys mikä seuraa esim kiertokangen pultin petettyä)
    -Kokeile ny edes polkasta loppuun asti niin saa todellista faktaa paljo rullaa eikä mitään mutu juttuja

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Eipä tuosta mitään haittaa ole, ei se moottori itsekseen 8krpm:ää ota, kyllä siihen aina kaasujalan painamista tarvitaan. Eli kuskin "huolellisuutta"


    Noh, voi noista olla haittaakin, eräskin virhevaihto kolmoselta kakkoselle kierrosten ollessa siellä 7krpm tienoilla sai pakovenat kivasti solmuun vastaavasta laitoksesta

    Leave a comment:


  • jonilaht
    replied
    Tuossa voi tietysti ruveta miettiin, että miten se edellinen omistaja on sitä autoaan kierrättäny, kun kerran on rajoittimen poistanu...

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Törmäsin tuollaisen laitteen ostettuani hieman oudolta tuntuvaan "vikaan"; moottorin kierrokset nousevat reilusti yli sen mitä pitäisi (n. 6500..?). Kiihdyttäessä huomasin että rundikello oli jo tapissa ja vähän ylikin, eli 7000+, eikä rajotinta vieläkään löytynyt. En nyt tietenkään lähtenyt sitä sitten kahdeksannelle tuhannelle enempää polkemaan ettei hajoa.

    Eikös jotkut ns. virityslastut ainakin nosta tuota rajotinta tietojeni mukaan sinne 6800-7000? Ainoa vaan kun tuo tuntuu menevän siitäkin vielä yli. Tyhjäkäynti, kulutus ja koneen muu yleinen toimivuus on ok.

    Pelottaa että ottaa pata vielä tuosta itseensä jokupäivä kiertämällä itsensä solmuun, joten onko kellään ideaa mistä voisi johtua, tai että mikä "lastu" kannattaisi vaihtaa jos se siitä on kiinni? Että se rajotin olisi kuitenkin edes siinä 6800-7k?
    Olisiko aitossasi jokin "virilastu", joka poistaa rajoittimen. Eikä se kone sinne 8000 kierrä ilman pyyntöä.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    started a topic e36 325 kiertää hulluna

    e36 325 kiertää hulluna

    Törmäsin tuollaisen laitteen ostettuani hieman oudolta tuntuvaan "vikaan"; moottorin kierrokset nousevat reilusti yli sen mitä pitäisi (n. 6500..?). Kiihdyttäessä huomasin että rundikello oli jo tapissa ja vähän ylikin, eli 7000+, eikä rajotinta vieläkään löytynyt. En nyt tietenkään lähtenyt sitä sitten kahdeksannelle tuhannelle enempää polkemaan ettei hajoa.

    Eikös jotkut ns. virityslastut ainakin nosta tuota rajotinta tietojeni mukaan sinne 6800-7000? Ainoa vaan kun tuo tuntuu menevän siitäkin vielä yli. Tyhjäkäynti, kulutus ja koneen muu yleinen toimivuus on ok.

    Pelottaa että ottaa pata vielä tuosta itseensä jokupäivä kiertämällä itsensä solmuun, joten onko kellään ideaa mistä voisi johtua, tai että mikä "lastu" kannattaisi vaihtaa jos se siitä on kiinni? Että se rajotin olisi kuitenkin edes siinä 6800-7k?
Working...
X