Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 turbotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero2
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 83
    • Espoo

    E36 325 turbotusta

    En pikaisesti etsittynä löytänyt aiheesta juttua, mutta pistäkääpä linkkiä jos aiheesta on keskusteltu enempi jo.
    Eli auto on -93 325 vanos koneella oleva coupe ja kiinnostaisi pistää ahtimella hieman potkua lisää tai oikeastaan vähän enempikin. Kokemusta omaavat voisivat pistää linkkejä kenen puoleen asiassa kannattaisi turvautua ja mistä hankkia tarvittavat palikat. Kiinnostaisi myös tietää paljonko puristuksia tulisi laskea jos tavoitellaan esim.400-600 heposen tehoja? Itsellä on kokemusta jonkin verran 2 pyöräisten ahtamisesta, mutta autojen kanssa ei niin mitään. Riittääkö yleensä auton oma tietokone polttoaineen rikastukseen vai pitääkö koko moottorinohjaus toteuttaa uusiksi? Haaveena olisi samaan syssyyn lykätä kaasut ja paukku myös. Jos nyt jollakin kokemuksia vastaavasta laitoksesta niin ihan osakokonaisuuksiakin saapi suositella.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Yli 400hp tehoihin alakerta uusiksi, puristuksia turha laskea, vakio moottorinohjauksella ei kannata edes yrittää, ilokaasut on aika turhat. Kustannukset liikkuu 4000-6000e paikkeilla, tai lähempänä 10 000e kun tekstistä päätellen et itse ole tekemässä? Rekisteriin saa teoriassa mutta käytännössä ei päästöpolitiikasta johtuen.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • tero2
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 83
      • Espoo

      #3
      Ahaa eli päästörajat niin piukat, ettei mene läpi? Moottorin teetän muualla, mutta asennukset muille hilppeille pystyn kyllä itse tekemään. Mitäs moottorinohjausta yleensä näissä peleissä suositaan?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Vaatii pussitestin ja sen läpäisemiseen tarvittavaa tietotaitoa ei ole monella tässä maassa, lisäksi ko. testin hinta on nelinumeroinen pääsi läpi tai ei, joka vähentää yrittäjien määrää. Moottorinohjaus maun mukaan, tatechia, hesteciä, megaa, kaikilla toimii kyllä, makukysymys.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Megalla vanoksen ohjaus voipi tuottaa ongelmia :think

          Kannattaa katsella ruotsin poikien virityksiä täältä, sieltä löytyy paljonkin E36 turboja

          Anyways, jos ja kun tuon kilpiin meinaa saada, on tiedossa rahan menoa isolla R:llä. Jos turbokikotinta halajaa, kannattaisi suosiolla siirtyä '80-luvun vehkeisiin.
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            Megalla vanoksen ohjaus voipi tuottaa ongelmia :think
            Noup, single vanos on piece of cake.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4853
              • Espoo

              #7
              Originally posted by tero2 View Post
              En pikaisesti etsittynä löytänyt aiheesta juttua, mutta pistäkääpä linkkiä jos aiheesta on keskusteltu enempi jo.
              vaikka hakusanoilla "M50 turbo" löytyy aika paljo, esim. seuraavat jutut:

              Ensin projektipuolelta, josta voit kurkistella millä osilla muut ovat tehneet:



              Ja sitten tein nyt stickyn, kun M50-turboja kysytään aivan liian usein:
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=140250 (tämä topicci muuten on merkitty yleiseksi osakeskusteluksi, mutta tuolla on linkit myös yksittäisten osien keskusteluihin, niin pysyy kokonaisuus selkeämpänä)
              Last edited by O.K.; 02-07-2008, 10:35.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • tero2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 83
                • Espoo

                #8
                Kiitokset linkeistä ja itse tietysti etsin väärillä hakusanoilla. Varsin mielenkiintoisia juttuja aiheesta olikin.
                Juttelin tänään aiheesta pitkään erään turbon omistajan kanssa ja hänellä tuli mieleen tällainen seikka. Esim jenkeissä noita vähäpäästöisiä on hyväksytty liikenteeseen vieläkin tiukempien päästöarvojen vallitessa, mitä suomessa on. Eli jos hankkisi siellä jo hyväksytyn sarjan, niin kaiken järjen mukaan ei tarvitsisi edes vtt mittauksia suorittaa?? 2 pyöräisten osalta homma tiettyjen merkkien osalta toimii vastaavalla tavalla ja esim bmw moottoripyöriin saa saksasta jo siellä hyväksyttyjä bolt on ahdin sarjoja ja paperit päästöistä tulevat mukana. Ainakin 2 pyörää tiedän toteutetun tällä periaatteella ja kumpaakaan ei ole vtt.lä mitattu ja on muutokset otteessa.
                Vielä kiinnostaisi tuo samikoon bemun osalta se seikka, kun nyt on ennakkotapaus hyväksytty niin menevätkö jatkossa samalla tyylillä toteutetut laitteet ilman vtt testiä läpi??
                Tuleeko muuten otteeseen merkintä onko ahtaminen toteutettu remmiahtimella vaiko pakokaasuahtimella? Itsellä on vanhasta turbotetusta pyörästä vielä ote jossakin tallessa, mutta en nyt ala sitä etsimään tuon seikan vuoksi.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by tero2 View Post
                  Esim jenkeissä noita vähäpäästöisiä on hyväksytty liikenteeseen vieläkin tiukempien päästöarvojen vallitessa, mitä suomessa on. Eli jos hankkisi siellä jo hyväksytyn sarjan, niin kaiken järjen mukaan ei tarvitsisi edes vtt mittauksia suorittaa??
                  Noup, ei hyväksytä jenkkien touhuja.

                  Vielä kiinnostaisi tuo samikoon bemun osalta se seikka, kun nyt on ennakkotapaus hyväksytty niin menevätkö jatkossa samalla tyylillä toteutetut laitteet ilman vtt testiä läpi??
                  Kaikki pitää testata.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #10
                    Vähän O.T

                    Ainakin bomber foorumilla oli projekti, missä rakennettiin BMW turbopyörä TUV hyväksytyllä sarjalla.

                    Pyörä meni kyllä tosin jo lunariin: http://www.bomber.fi/modules.php?nam...ight=bmw+turbo
                    Eli ainakin uusia pyöriä on katsastettu ilman päästötestejä. En tiedä eroaako lainsäädäntö autoihin nähden.
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • metanolman83
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 249
                      • itä suomi

                      #11
                      olisi kyllä mukavaa jos joku OIKEASTI toteuttaisi tämmöisen prokkiksen mutta tästä on monesti kuultu ja tuloksia ei ole näkynyt.. eipä siinä kyllä loppuisi itseltäkin into kesken kun pari kertaa saisi hylsyn pussitestistä. mutta jos paalua on niin eikun vaan! kyllä minä pullakahvit voin tarjota sille joka tuollaisen leimaa ekana.

                      ah olishan se ihan kiva itellekkin..


                      mutta nyt rahat riittää vain niihin pullakahveihin..

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        kyllä se samikoo sen m3 ahtoi ja sai kilpiinkin, eli jos joku tekisi uudestaan sen niin tarjoaisit kahvit(ko)(kö)
                        M550d

                        Comment

                        • metanolman83
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 249
                          • itä suomi

                          #13
                          Originally posted by jumbo View Post
                          kyllä se samikoo sen m3 ahtoi ja sai kilpiinkin, eli jos joku tekisi uudestaan sen niin tarjoaisit kahvit(ko)(kö)
                          öh niin kyllähän tuota tuli itsekkin seurattua sitä samik:n projektia tietysti mutta jos tarkkoja ollaan niin tässä puhuttiin m50b25 koneen turbotuksesta e36 korissa.. siis että näitä ei taida hirveämmin olla kotomaassa. mutta kyllä minä voin samik:lle tarjota ne pullakahvit jos satun jossain törmäämään
                          toivottavasti moni sai siitä intoa omiin projekteihinsa/suunnitteluihinsa.

                          tietysti ei kait se kovin iso homma olisi jos jostain saisi uitettua ei vähäpäästöisen e36:sen, vai oliko se sitten niin että suomessa se luokiteltaisiin sitten kuitenkin vähäpäästöiseksi..ei voi muistaa eikä jaksa söörtsiä kun on niin hikiki..

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4853
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by metanolman83 View Post
                            tietysti ei kait se kovin iso homma olisi jos jostain saisi uitettua ei vähäpäästöisen e36:sen, vai oliko se sitten niin että suomessa se luokiteltaisiin sitten kuitenkin vähäpäästöiseksi..ei voi muistaa eikä jaksa söörtsiä kun on niin hikiki..
                            kake:lla taisi olla joskus vähäpäästötön Saudeista tuotu E36, joka oli ahdettu.

                            edit: oikein muistin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=11068
                            Last edited by O.K.; 03-07-2008, 22:26.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎