Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkä auton kaarista e36 sedaniin tilavammat takakaaret?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Minkä auton kaarista e36 sedaniin tilavammat takakaaret?

    Pistetäänpäs spekulointia pystyyn, ennenku ite lähen perse edellä etenemään puuhun.. Pitäis siis saada leveämmät pyöränkaaret e36 sedaniin, ja uusille kaarille kriteerinä on tietenkin mahdollisimman hyvä istuvuus mahdollisimman pienellä työllä.

    Tarkoitus on rälläköidä vanhat rullatut kaaret pois ja levittää myös sisäkaaria, että 10" vanne mahtuu täydellä lastilla vaikka pohjaan asti joustaneena pyörimään 255/40-17 kumilla. Vanteissa ET19. Ulospäin kaaret sais olla n.3cm leveämmät kuin vakiot, ja korkeussuunnassa myös jonkin verran massiivisemmat. Kaari saisi levitä suht loivasti kyljestä, ja olla pystysuunnassa korkeampi kuin esim. MK2 Golffissa.

    Kellään siis hajua, minkä auton kaari on pyöränaukoltaan ja muilta mitoiltaan istuvin?:think

    Vaihtoehtoja, joissa ulkomuoto olis mieleinen, mutta pyöränaukon koosta ei ole hajua:

    Escortin takakaari

    Meganen takakaari
    Last edited by O-Peksi; 02-07-2008, 21:08. Reason: otsikon pidennystä
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Mites etukaaret toyotasta
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Toi Toyotan kaari ei oikein pituuden puolesta passaa, tai ainaki toi näyttää siltä, että joutuu puskurin puolelta jatkamaan...:think Ja tavoite olis, että uutta asennettavaa kaarta joutuis korkeintaan lyhentämään. Muotohan tuossa olis mieleinen kyllä!
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        #4
        Tuleeko ongelmia takaoven reunan kanssa tässä projektissa ?

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Ei onneks tule, siihen taitaa olla nelisenkymmentä milliä matkaa kaaren reunasta. Jos sopiva kaari löytyy, niin istutan sen siten, että se alkaa heti oviaukon kantista leviämään.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Tuleeko ongelmia takaoven reunan kanssa tässä projektissa ?
            Tosimiehille ovi ei ole ongelma, sen voi levittää mukana ;-)




            Jos kyseessä katuauto niin ostajat saattaa olla aika vähissä myynnin hetkellä tuollaisilla korimuutoksilla...
            mutta sitähän tässä ei kysytty ;-)
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Kävimpäs ostamassa nuo ekkerin kaaret, 18€/kpl. Aavistuksen verran on erimuotoiset nuo uudet kaaret alkuperäisiin verrattuna, mut ei toiv. ole liikaa haastetta..

              Mihin kohtaan sisälokari kannattaa hitsata? Onko väliä, jos sitä ei hitsaakkaan alkuperäiseen kohtaan, eli ulkokaaren alareunaan? Tilaahan tulis enemmän, jos sisäkaaren liittäis jonnekkin ylemmäs..:think
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Kävin sittenkin vaihtamassa nuo Escortin kaaret pois, koska pyöränaukko olikin tarkemmalla mallailulla hankalasti sovitettavan muotoinen.. Vaihdoin kaaret noihin Mk2 Golffin takakaariin, jotka on just eikä melkein sopivat. Jos ens viikolla pääsis jo asennushommiin.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Joba
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 556

                  #9
                  Mites Mk1 golfin kaaret kävis? ainakin ne laittaa muihin autoihin niitä :think

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Joba View Post
                    Mites Mk1 golfin kaaret kävis? ainakin ne laittaa muihin autoihin niitä :think
                    Niistä olis varmasti ollu myös hyvä tehdä. Äsken vielä motonetin sivuilta kattelin noita vaihtoehtoja, niin tohon mk1:seen on näköjään kahta eri leveyttä saatavana. Leveämmät tosin maksaa 33e/kpl, ja nää nykyiset mk2:sen normikaaret maksoi jonku 17e/kpl. Onneks näissä mk2:sen kaarissa on tuota "ylimääräistä" peltiä useampi sentti joka puolella, niin saa muotoiltua kaarta vielä leveämmäksi.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #11
                      Ei muuta ku teet pienen projekti kertomuksen usealla kuvalla. Odotellaan mielenkiinnolla.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #12
                        Teen koko autosta sit kerralla, kun on kasa muitaki osia jo asennusta vailla: PLX:ää, 390cc suuttimet, Mega(valmistunee lähiaikoina), ja ehkä jotain muuta pientä. Kanittaa vaan toi megan asennus, kun ei oo löytyny vieläkään boksia, josta tehdä adapteri alkuperäisen johtosarjan ja megan piuhoituksen välille... Enkä viiti tota toimivaa boksia särkeä.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎